Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Zasilanie gazowe, zewnętrzne - Spring/AEG - konwersja Mancraft


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1056 odpowiedzi w tym temacie

#41 pat1985  | Napisano 26 lipiec 2011 - 20:21

pat1985
  • Użytkownik
  • Postów: 57
  • Dołączył: 17-wrzesień 06
  • Miasto: Namysłów
Witam. Też kombinuję z zasilaniem gazowym i z przyjemnością czytam ten temat.
Filq jak będziesz poruszał tym "tłokiem" ?? Z tego co widzę za pomocą listwy zębatej i normalnego układu zębatek oraz aegowego silnika. Jeśli tak jak poradzisz sobie z tym, że nawet przy słabym silniku i batce 7,2V wszystko będzie zasuwało bardzo szybko (bardzo bardzo !!:)) jeśli nie będzie miało sprężyny która ten ruch będzie spowalniać ??

#42 Filq  | Napisano 26 lipiec 2011 - 21:13

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Dzieki temu, ze moge poruszac wszystkim z predkoscia o wiele wieksza od standardowej, aegowej - bede mogl regulwoac szybkostrzelnosc poprzez regulator napiecia na lini akumulator-silnik. Na tloku" bedzie slaba sprezyna powrotna.

Btw. w czwartek bede miec juz prawdopodobnie dofrezowane wszystko.

#43 Kuba_T1000  | Napisano 27 lipiec 2011 - 07:43

Kuba_T1000
  • Użytkownik
  • Postów: 222
  • Dołączył: 04-maj 05
  • Miasto: Szczecin
a nie będzie tam oporu tłoka ? tzn, na tłok działa siła ciśnienia gazu, a silnik musi tłok przesunąć - więc silnik będzie kręcił się wolniej...

#44 Filq  | Napisano 27 lipiec 2011 - 20:48

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Nie bedzie.

Cylinder nie ma w sobie czesci ruchomych ktore pod wplywem cisnienia moglyby sie przesunac. Przyklad o ktorym myslicie to np. strzykawka, gdzie tloczek jest czescia z zebatkami. W rzeczywistosci mozna to przyrownac do zamknietego sloika, do ktorego od spodu mocujemy zebatki.

Fizyczniej - sily dzialajace w plaszczyznie poziomej rownowaza sie gdy gaz jest w cylindrze. Dopiero przy otwarciu moze zadzialac sila odrzutu, ale bedzie ona znikomo mala w porownaniu z reszta sil.

#45 Filq  | Napisano 29 lipiec 2011 - 18:05

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
No. Od tokarza czesci odebrane.

Po spasowaniu czesci z pomoca papieru sciernego i dremelka calosc prezentuje sie nastepujaco.
http://imageshack.us.../dscf0353m.jpg/

Do prob cisnieniowych pozostalo mi tylko wkleic uszczelki i glowice cylindra.
Do prob uzytecznosci musze jeszcze dobrac odpowiednia dlugosc zebow i miejsce ich wlaczenia w czesc tlokowa oraz zpilowac zabki w zebatce by ta przemieszczala czesc tlokowa tylko na wymagana odleglosc :)

Na szczescie nie sa to jakies starsze rzeczy a raczej mile wykonczenie.  :happy:

#46 Filq  | Napisano 02 sierpień 2011 - 13:37

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Wszystko spasowane. Sprezyna dorobiona z AEGowej przecietej po 11 petli.

Pierwsze proby rozruchu:
Po wypodkladkowaniu i wlozeniu czesci wraz ze sprezyna odpalilem gearbox pod bateria 8.4V. Ruch wstepny zebatek jednak tlok ani drgnie. Rozkaldam replike, skladam bez konwersji, zebatki hulaja az milo. Wkladam konwersje bez sprezyny. Naciskam spust tak krotko jak tylko potrafie i od razu wiem, ze tloczek zadzialal a calosc przesunela sie do tylu w ekspresowym tempie.
Rozbieram GB a w srodku niespodzianka. Mimo, ze nacisnolem spust tak szybko jak potrafilem to jednak zebatka zdarzyla przekrecic sie o ponad obrot, wywrzec nacisk na zablokowanych zebatkach przyklejonych klejem do tloka iii rozerwac plastikowe lozysko w gerarboxie:D Swoisty "bezpiecznik" zadzialal a klej zdal swoj awaryjny test bojowy.
Szybko okazalo sie, ze komplet 9 lozysk zastepczych ktore znalazlem sa o rozmiar wieksze wiec.. musze znalesc nowe lozysko lub przelozyc wszystko do nowego gearoxa.
Ponadto sprezyna aegowa ma sluzyc jedynie aega i musze znalesc cos co na moim skoku przy zadanej dlugosci nie bedzie stawiac az takich poteznych oporow.

Proby cisnieniowe:
Jutro na politechnice, wyniki popoludniu.

Sprezyna potrzebna 65mm w stanie rozluznionym, 25mm po napieciu. Wstepne napiecie to jakis 10-15mm. Srednica wew. od 12mm zew do 18mm. Ewentualnie cos o podobnych parametrach - zawsze mozna dociac. Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie  proszony jest o kontakt.

#47 Guest (ID:6452)  | Napisano 02 sierpień 2011 - 19:38

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Sprężyny dorwiesz bez problemu, przecież znajdują się one w praktycznie każdym urządzeniu mechanicznym. Zastanawia mnie po co wstępne napięcie tak duże? I nie tnij sprężyn, bez ładnych końcówek masz kawałek zwiniętego drutu a nie sprężynę...

#48 Filq  | Napisano 03 sierpień 2011 - 11:56

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
W sumie masz racje. Postaram sie zastosowac do kazdej rady.
Ide na warsztat zrobic testy cisnieniowe i znalesc jakas sprezyne :)

#49 Filq  | Napisano 08 sierpień 2011 - 22:10

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
W koncu za 3cim podejsciem udalo sie zrobic proby cisnieniowe na uczelni. Przy 1MPa (10atm/bar) czuc jak cylinder wywiera lekkie cisnienie w strone dyszy. Zwiazane jest to z faktem, iz pole powierzchni czola wew. cylindra jest rozne z przodu i tylu przez rozne srednice trzpienia podajacego gaz w 2ch czesciach clindra.

Mozna to jednak spokojnie kontrowac jednym palcem a i sila dziala wzdluz zamierzonego ruchu, wiec wszystko jest w porzadku.

Jutro musze koniecznie znalesc ta sprezyne i dokonczyc proby mechaniczne. Pozniej tylko podlaczyc pod butle i sprwadzamy osiagi :)

#50 Filq  | Napisano 11 sierpień 2011 - 22:53

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Test auto, bez gazu.


Test semi, bez gazu.


Rof przyzwoity, na bateri 8.4V ~2Ah. Sprezyna wyciagnieta z pistoeltu za 20zl. Wybaczcie za jakosc ale nagrywane w schowku (ze wzgedu na godzine) i to telefonem o niezbyt multimedialnym usposobieniu.

Problem:
Na semi po kazdym strzale tlok zostaje z napieta sprezyna. Zapomnialem, ze tlok jest napinany wstepnie po kazdym cyklu. W efekcie mamy natychmiastowa reakcje na spust w trybie semi, ale tez niepotrzebne obciazenie mechanizmu gdyz w komorze jest gaz a sprezyna jest napieta.

Kolejny etap:
Skompletowanie przenosnego zestawu do zasilania zew. Butla, reduktor, waz.
O ile butli nie przeskocze to zastanawiam sie nad zrobieniem reduktora do moich konkretnych potrzeb. Zaoszczedze albo na przejsciowkach z reduktora spawalniczego albo na wysylce deficytowego towaru paintballowego z usa+przejsciowki. Wymyslilem juz wstepny projekt.
http://img69.imagesh...743/regjpeg.jpg

Uwagi odnosnie regulatora z checia przyjme!

#51 Filq  | Napisano 05 wrzesień 2011 - 09:55

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Sorki  za brak informacji przez tak dlugi czas, ale niespodziewanie pojechalem na male wakacje do niemiec z kad wlasnie pisze.

Udalo mi sie kupic juz butle paintballowa na CO2. Namierzylem tez reduktor za 70zl dostepny we Wroclawiu. Po powrocie 9-tego sprawdze przepustowosc tego cuda i w miedzyczasie popytam paru wykladowcow na uczelni o poprawnosc budowy reduktora.

Zrobilem tez przymiarki do roznych replik z GBv3. Wejscie gazu w obecnzm miejscu pozwla chyba na zastosowanie repliki tylko w G36, bez powaznzch modyfikacji body. Do V2 nie mierzylem poniewaz moja 'prowadnica' ma szerokie listki pasujace tylko do V3.

#52 Filq  | Napisano 07 wrzesień 2011 - 23:09

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Przelalem dzisiaj do CADa na szybko jedno z rozwaizan reduktora ktore wymyslilem. Jutro uderze z nim na uczelnie. Zobaczymy co powiedza madre glowy ;)



#53 Filq  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 15:20

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
No.

Udalo sie kupic reduktor CO2 o przepustowosci 20l/min, pare zlaczek, przejsciowek i wezyki. Zmontowalem wszystko do kupy i sprawdzilem szczelnosc ukladu. Na uszczelkach teflonowych sa przecieki i to dosc spore. Winie za to wykonanie samych uszczelek ktorych tolerancja wynosila nawet +/- 0,1 jak i zrobienie walka "na oko". Przecieki nie sa tragiczne, jednak sa.

Dorwe pozadna suwmiarke to pomierze wszystko by sprawdzic poprawnosc wykonania. Dzieki temu bede wiedziec jakie sa rzeczywiste luzy i o ile mozna je poprawic w kolejnej wersji.

Filmik ze strzelania z podlaczonym gazem:


Zmontowalem na szybko zestaw lufo-mazako-gearboxowy z pomoca ktorego sprobuje wystrzelic pierwsza kulke w przestrzen :D musialem tak zrobic poniewaz dysza jest za krotka i chce uniknac wplywu HU do maksimum.

Uwagi do kolejnej wersji:
- Calkowicie ufam juz epoksydzie do metalu na zimno. W czasie prob zerwaly mi sie 2 zeby w zebatkach z odlewanej stali a epoksyda mocujaca zebatki do tloka nie doznala zadnego uszczerbku. Pozwoli to na zmniejszenie skomplikowania czesci przez ich podzial i polaczenie pozniej ze soba przez epoksyde w bardziej skomplikowane ksztalty (koszta w dol).

- Nie trzeba wydawac 40zl za uszczelke z PTFE bo i tak jest do dupy wykonana. Kolejne beda zrobione z brazu w warsztacie manualnym lub nawet na jakiejs numerycznej maszynie lub nawet pokusze sie o inny rodzaj uszczelnienia.

- Musze wymyslec inne miejsce na dostarczenie gazu. Obecne nie pasuje do wiekszosci replik.

- Dysza okazala sie za krotka o ~5mm(!!!), trzeba zrobic dluzsza.

Użytkownik Filq edytował ten post 08 wrzesień 2011 - 15:20


#54 Guest (ID:6452)  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 18:38

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Po kija Ty kombinujesz z uszczelkami teflonowymi czy brązowymi? Nie możesz po ludzku? Nic nie motywuje zastosowania tam takich uszczelek jak Ty próbujesz.

#55 Filq  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 18:49

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Ciekawosc jak i czy dzialaja przede wszystkim. Traktuje ten projekt dosc rozwojowo i stad takie wynalazki.

Co do tradycyjnych uszczelnien boje sie troche efektow z gazowych replik snajperskich, gdzie gumka uszczelniajaca na laczeniu bolta i komory doprowadzjacej gaz sie zacierala po pewnym czasie. O ile dzialo sie tak w replikach single fire i to z relatywnie malym przebiegiem, to efekt w replice z full auto moglby pokazac negatywne efekty zbyt szybko.

Chyba, ze nasunelo ci sie na mysl jakies rewolucyjne rozwiazanie eliminujace uszczelnienie przez dokladnosc i zuzycie przez specyfike ruchu czesci.

#56 Guest (ID:6452)  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 18:58

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Bo tam, w tamtym miejscu nie ma smarowania. Ponadto powierzchnia po której pracuje uszczelka nie jest równa ale sama uszczelka musi przyjąć na siebie wystającą końcówkę z maga. Tu tak nie ma. Zrób po ludzku na o-ringach i po prostu czasami smaruj.

Użytkownik dexterkrak edytował ten post 08 wrzesień 2011 - 18:59


#57 Filq  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 19:05

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
K.

Sprobuje przygotowac pare wersji nowych uszczelnien na 11stego. Moze cos madrego sie wybierze z tego.

#58 Zambezi  | Napisano 08 wrzesień 2011 - 23:35

Zambezi
  • Weteran
  • Postów: 627
  • Dołączył: 16-lipiec 07
  • Miasto: Głuchołazy
Teraz w miarę przejrzyście mogę przytoczyć to o co mi chodziło z tym że oring nie może być luźno i nie może też być w byle jakim otworze:

Zacisk wstępny(ściśnięcie) O-ringa w rowku jest niezbędny aby zagwarantować jego prawidłowego funkcjonowania jako samodzielnego, lub dodatkowego elementu uszczelniającego. Zacisk wstępny zapewnia:
- Uzyskanie szczelności przy braku ciśnienia
- Kompensację tolerancji wykonania zabudowy
- Uzyskanie zdefiniowanych sił tarcia
- itp.

W zależności od rodzaju zastosowania wymagane są następujące wartości zacisku wstępnego:
Zastosowanie dynamiczne:
   6-20%
Zastosowanie statyczne:
  15-30%
Rowek do zabudowy może być zaprojektowany w oparciu o wartości wytyczne dotyczące zacisku wstępnego...

Czyli wychodzi na to że przy takim zastosowaniu oring nie powinien być luźno.



Filq, zdarza się, zdarza, ja też się o tym dowiedziałem dopiero jak pękła mi jedna ze sprężyn w amorku xP

#59 Filq  | Napisano 13 wrzesień 2011 - 21:57

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Reduktor V2:
Dołączona grafika

Bardziej przemyslana konstruckja z realniejszymi uszczelnieniami. Nie ma jeszcze na tym rysunku szczegolow technicznych jak w latwy i przyjemny sposob zmontowac to z wiekszej ilosci prostrzych konstrukcyjnie czesci , ale idee da sie przekazac.

A wiec - do gornego niebieskiego cylidnra przez otwor z lewej strony wlatuje gaz pod wysokim cisnieniem. Przez dobranie geometrycznie odpowiednich wymiarow w tym miejscu na czerwony element nie dziala zadna pionowa sila. W tym czasie w dolnym cylindrze panuje jeszcze cisnienie atmosferyczne.

2 zolte sprezyny ktore widac sa sprawcami ruchu czerwoengo elementu oraz regualcji cisnienia. Dziala to na dosc prostej zasadzie.

- W momencie, gdy dolna sprezyna jest rozluzniona, to gorna wstepnei napieta dociska uszczelki i nie przelatuej gaz.
- W miare jak napinana jest dolna sprezyna przez dokrecanie zielonego elementu od spodu rosnie od razu silna na sprezynei gornej. Poniewaz kazdej akcji towarzyszy reakcja. Do momentu az sprezyna dolna nie zrownwoazy wstepengo napiecia sprezyny gornej nic sie nie dzieje.
- Gdy dolna sprezyna zostanie scisnieta jeszcze bardziej, wtedy! Korzystajac z faktu, ze gorna sprezyna jest bardizej miekka od dolnej dojdzie do tego iz ta gorna bedzie musiala scisnac sie kilkakrotnie bardziej, anizeli sprezyan dolna, by uzyskac ta sama sile reakcji.

F=-k*x, gdzie x wydluzenie, k - wspolczynnik sprezystosci, F sila na sprezynie.

Fg - sila sprezyny gornej, Fd- sila sprezyny dolnej

Fg=Fd
kg*xg=kd*xd
kg/kd=xd/xg

A wiec stosunek wydluznia sprezyn jest odwrotnie proporcjonalny do ich wspolczynnikow sprezystosci.

A wiec ustalilismy, ze gorna sprezyna sprezy sie powiedzmy o 2mm, gdy my poruszymy nakretka na dolnej sprezynei o 0,5mm. Tym samym podniesie sie uszczelka miedzy 2 komorami i zacznie przeplywac gaz pod cisnieniem. Rozplynie sie on swobodnie po calej dostepnej przestrzeni w tym rowniez wypelni kanal prowadzacy do gornej sprezyny. Uwaga: im szersze kanaly w tym miejscu, tym szybsza reakcja zaworu.

W momencie gdy sprezony gaz dotrze do komory gornej sprezyny zacznie wywierac sile na zielony trzpien na gorze oraz na czerwone dno o ktore oparta jest czesc sprezyny. Sila pochodzaca od nacisku an dolna powierzchnie przesunie czerowny element w dol az do zamkniecia kanalu miedzy dwoma cylindrami.

Po tym bedziemy miec taki uklad sil Fd=Fg'+Fcisnienia
gdzie Fg' - sila napiecia wstepnego, gdyz do tgo miejsca doprowadzilismy sprezyne opuszczjac czerwony element
Fcisnienia- sila rekompensujaca roznice Fd-Fg'=Fcisnienia

i cisnienie w komorze dolnej to Fcisnienia/powierzchnia naporu pod sprezyna gorna. Uwaga: pomijam nacisk na skosna powierzchnie obok dolnej sprezyny.

#60 Filq  | Napisano 15 wrzesień 2011 - 20:45

Filq
  • Użytkownik
  • Postów: 477
  • Dołączył: 15-lipiec 07
  • Miasto: Londyn
Wytoczylismy z Miskiem (Zambezi) rowki pod oringi. Caly system jest cudnie uszczelniony. Udalo sie nawet przestrzelic gearboxa na chronometrze.

Wyniki nie sa zbyt zadowalajace poniewaz strzelalem na 2x dluzszej lufie niz dostosowany jest cylinder. Na takim ukladzie uzyskalem zaledwie 250fps~. Pod koniec sracilem tez listwe z zebatkami ktora jutro zostanie zastapiona wytoczonym pierscieniem z zebatkami.

Powoli posowaja sie tez prace nad regulatorami, gdyz jest wiecej niz jedna koncepcja w warsztacie.