Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Iskrzenie z silnika.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukas22  | Napisano 03 październik 2010 - 11:09

lukas22
  • Użytkownik
  • Postów: 205
  • Dołączył: 14-październik 09
  • Miasto: Rybnik
Witam czy to normalne że przy szczotkach się iskrzy?
Silnik długi cymy do mp5 041.
Wydaje mi się że wcześniej tego nie było.

#2 Pucu  | Napisano 03 październik 2010 - 15:25

Pucu
  • Użytkownik
  • Postów: 147
  • Dołączył: 10-wrzesień 08
  • Miasto: Łódź
Jeśli iskry nie wypalą dziury w replice to owszem, jest to normalne.

#3 darvark  | Napisano 03 październik 2010 - 15:48

darvark
  • Użytkownik
  • Postów: 17
  • Dołączył: 13-luty 07
  • Miasto: Kielce / Wrocław
Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca.

#4 grzechotnik  | Napisano 03 październik 2010 - 15:58

grzechotnik
  • Użytkownik
  • Postów: 2055
  • Dołączył: 23-grudzień 08
  • Miasto: Poznań

Wyświetl postUżytkownik darvark dnia 03 październik 2010 - 15:48 napisał

Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca.
Rzeczywiście baardzo drobny :wink:.

Pozdrawiam.

#5 darvark  | Napisano 03 październik 2010 - 16:43

darvark
  • Użytkownik
  • Postów: 17
  • Dołączył: 13-luty 07
  • Miasto: Kielce / Wrocław
A co może nie? Oświeć mnie w takim razie czemu to jest zły pomysł.

#6 osa1942  | Napisano 03 październik 2010 - 18:27

osa1942
  • Użytkownik
  • Postów: 4
  • Dołączył: 29-sierpień 10
  • Miasto:
120, to taki papier że "kropeczki(do scierania)" mają z 1mm  :wink:

#7 darvark  | Napisano 03 październik 2010 - 18:35

darvark
  • Użytkownik
  • Postów: 17
  • Dołączył: 13-luty 07
  • Miasto: Kielce / Wrocław
Ehh analfabetyzm wtórny. Przeczytaj całe zdanie, dopiero później krytykuj. Napisałem wyraźnie powyżej 120.

#8 Piotro  | Napisano 03 październik 2010 - 18:40

Piotro
  • Użytkownik
  • Postów: 519
  • Dołączył: 25-styczeń 09
  • Miasto: Pruszków
No dobra to niech weźmie 150, tam ścierniwo ma wielkość 0,5 mm xD
Daj człowieku spokój, drobny papier to jest  800, 1000, 1500.

#9 SlayerASG  | Napisano 03 marzec 2011 - 14:14

SlayerASG
  • Użytkownik
  • Postów: 357
  • Dołączył: 19-luty 07
  • Miasto: Gliwice
Czy to jest temat o papierze czy o iskrzeniu z silnika? - Ogarnijcie się...
Temat już trochę zardzewiał, aczkolwiek mam ten sam problem w AK, chwile kręci normalnie a po chwili żółta duża iskra i zaczyna dymić, co go boli, silnik do wymiany?

#10 seger  | Napisano 03 marzec 2011 - 14:37

seger
  • Weteran
  • Postów: 3936
  • Dołączył: 19-czerwiec 08
  • Miasto: Świdnik
raczej do wyczyszczenia. na komutatorze masz osad zpyłu zużytych szczotek. Ja stosuję preparaty czyszczące pod ciśnieniem.

#11 SlayerASG  | Napisano 03 marzec 2011 - 19:20

SlayerASG
  • Użytkownik
  • Postów: 357
  • Dołączył: 19-luty 07
  • Miasto: Gliwice
da się gdzieś dorwać takie szczotki?

#12 Snipernr1  | Napisano 03 marzec 2011 - 20:49

Snipernr1
  • Moderator I
  • Postów: 1639
  • Dołączył: 16-czerwiec 09
  • Miasto: Katowice
A czy Ty masz już starte tak szczotki ze trzeba je wymieniać? sprawdzałeś ? Na lipko  3S często się tak dzieje a cymowskie szczotki spokojnie wydalają  przebieg 200 tys BBs.Jak musisz kupić to chyba  do TEGO sklepu masz najbliżej.Jedne z lepszych obcinasz tylko uszy .
Ale myślę ze czyszczenie wystarczy.

#13 MaaT  | Napisano 04 luty 2014 - 15:34

MaaT
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 19-czerwiec 13
  • Miasto: Inowłódz
ponawiam pytanie na batce 11,1 na pojedyńczym delikatne iskierki na ciągłym jedna wielka iskra,dym i ten specyficzny zapach co robić po wyczyszczeniu nic się nie zmienia

#14 seger  | Napisano 04 luty 2014 - 16:10

seger
  • Weteran
  • Postów: 3936
  • Dołączył: 19-czerwiec 08
  • Miasto: Świdnik
Dotrzeć szczotki ?
zobacz w jakim stanie jest komutator, może już ma powypalane dziury ?

#15 MaaT  | Napisano 04 luty 2014 - 17:00

MaaT
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 19-czerwiec 13
  • Miasto: Inowłódz
dobra poszedł jeden hi cap na pojedyńczym kilka mocnych serii, syf sie przepalił i ustąpiło teraz tylko małe iskierki od czasu do czasu

#16 Hajmer  | Napisano 12 luty 2014 - 21:11

Hajmer
  • Użytkownik
  • Postów: 21
  • Dołączył: 29-kwiecień 13
  • Miasto: Wrocław
I tak będzie, bo węglowe szczotki ograniczają to negatywne zjawisko, lecz nigdy go nie wyeliminują.

#17 MaaT  | Napisano 12 luty 2014 - 22:03

MaaT
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 19-czerwiec 13
  • Miasto: Inowłódz
możliwe że mam gdzieś kable przetarte i się zwarcie robi, będę musiał wyjąć gearbox i popatrzeć kable

#18 Ślepak  | Napisano 11 luty 2018 - 21:59

Ślepak
  • Użytkownik
  • Postów: 692
  • Dołączył: 04-wrzesień 14
  • Miasto: Siedlce
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Otóż kupiłem używaną replikę. Nic w niej nie było robione, nawet kable. Więc zrobiłem nowe okablowanie niskooporowe. Replika ma około dwóch lat. Przebieg (według właściciela) niecała paczka kulek. Silnik, to ELM170. Gdy ogarnąłem kable, to przy sprawdzaniu czy wszystko okej - przy pierwszym zetknięciu styków wydobywa się dymek, mocniej zaiskrzy i dopiero przy którymś z kolei zetknięciu, silnik pracuje okej i jedynie widać iskrzenie wewnątrz. Dodam, że silnik przy tym pierwszym-drugim włączeniu tak jakby spada mu moc. Potem jest okej. Oczywiście sprawdzałem na wyjętym silniku z gearboxa, więc nie ma żadnego oporu. Bateria li-po Turnigy 7.4v 1300 mAh.

#19 karol_alasz  | Napisano 12 luty 2018 - 08:30

karol_alasz
  • Użytkownik
  • Postów: 804
  • Dołączył: 05-marzec 11
  • Miasto: Szczecin
może jak nowa to byla tak smarowana ze i na komutator sporo tego smaru poszło. Jeżeli da radę mozliwie bezinwazyjnie (zębatka) wyjmij wirnik i go oczysc jakims solwentem do elektryki - spiryt tez sie nada-byle nie perfum, bo znowu sie pooblepiać może syfem szybko. przy okazji ogladniesz go. a jak na szybko to ściągnij mu dupke i wyczysc komutator sam-pomaga też "poprawienie" przerw na komutatorze (czubkiem nożyka)

#20 Ślepak  | Napisano 12 luty 2018 - 09:58

Ślepak
  • Użytkownik
  • Postów: 692
  • Dołączył: 04-wrzesień 14
  • Miasto: Siedlce
Te chincyki, małe żółte rączki zastosowały taki malutki imbus przy zębatce silnikowej, że nie mam czym tego odkręcić. Ale szczotki już wyczyściłem. Były pokryte niewielką ilością smaru.

Użytkownik Ślepak edytował ten post 12 luty 2018 - 10:26