Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Przeróbka silnika długiego na typ średni.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 15:46

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Witam. Jako właściciel SIGa TM mam pewien problem z doborem silnika. W replice tej mamy silnik typu średniego. Jak w PSG-1. Czyli bardzo mało popularny, produkowany tylko przez niektórych producentów a w dodatku w Polsce akurat niedostępny taki jak mnie interesuje. Tu pojawia się moje pytanie. Czy ktoś ma jakieś informacje na temat przerabiania silnika typu długiego na typ średni bądź krótki? Konkretnie: ucięcie ośki, przełożenie zębatki oraz skrócenie osłony osi silnika? Da się tak? Lub wykorzystać osłonę osi z silnika TM który mam. Zależy mi na najmocniejszym silniku elementa. Konkretnie chciałem podnieść ROFa i zamontować zębaty hi-speed w związku z tym potrzebuję silnik o wysokim momencie obrotowym aby szybko wchodził na obroty (które nie muszą być ogromne z racji zastosowanych zębatek). Wiem, że element robi takie silniki typu średniego ale są one niedostępne u nas a nie będę bawił się w sprowadzanie jednej części która nie kosztuje dużo.

Forum na ten temat niestety milczy.

#2 KicpA  | Napisano 13 luty 2011 - 16:30

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Dex ja kiedyś na krótki przerabiałem. Wymontowałem rotor i skróciłem oś. Frez na zębatkę typu D zrobiłem na szlifierce stołowej i wszystko działało ;) Skróć ośkę na wymiar oryginału z TMa i przełóż osłonę z TMa. ;)

#3 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 16:33

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Ja miałem pomysł aby okleić silnik dokładnie taśmą dla ochrony przed opiłkami, upitolić oś, zrobić frez na zębatkę na szlifierce i zamontować zębatkę... Ale chciałem usłyszeć inne rady bo pomysł nie przetestowany.

#4 KicpA  | Napisano 13 luty 2011 - 16:46

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Ja bym jednak wyjął rotor ;) Elementy mają silne magnesy a usuwanie opiłków mogło by się okazać ciężkie ;)

#5 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 16:56

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Nie mam pojęcia jak ale pewnie kupię silnik to popatrzę. Najpierw i tak remont GB, silnik mogę potem wymienić bez rozkręcania całości to może poczekać. Zajął byś się tym w przyszłości?

#6 KicpA  | Napisano 13 luty 2011 - 17:05

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
A na kiedy potrzebujesz ten silnik. Powiedz zanim kupisz ;P

#7 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 17:12

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
To dość odległe zakupy. No, i jeśli okaze się, że stockowy motorek mi nie udźwignie mi zestawu który planuję to będę zmuszony do wymiany hehehe. Na razie odkładam kasiore bo chcę już na raz wymienić tłok, zębaty, kabelki, łożyska i sprężynkę.

#8 poldeck  | Napisano 13 luty 2011 - 17:15

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
Ja tam oklejałem taśmą i ciąłem. Całość ładnie taśmą papierową i nie ma problemów. Opiłki się w nią na tyle mocno wgryzają, że potem mała jest szansa na ich wpadnięcie do środka. Jeszcze lepiej teflonową bo rzeczywiście opiłki się w nią wgryzą. Trochę trudniej owinąć ale się da. Osłonę ośki z długiej na średnią też idzie przerobić, skrócić i od końca rozwiercić by wpakować łożysko osi. Żaden problem.

#9 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 17:21

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
"od końca rozwiercić by wpakować łożysko osi."

To znaczy? PRzecież ośka jest łożyskowana w obudowie silnika, skrócenie osi nie będzie chyba miało z tym nic wspólnego?

#10 KicpA  | Napisano 13 luty 2011 - 17:35

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Ale w długich silnikach w prowadnicy osi (tej zakładanej pod zębatką) masz łożyska zazwyczaj. Jedno z jednej strony drugie z drugiej ;) Ale w TMie chyba jest cierne.

#11 zb0oj  | Napisano 13 luty 2011 - 17:37

zb0oj
  • Użytkownik
  • Postów: 98
  • Dołączył: 15-wrzesień 07
  • Miasto:
W niektórych silnikach można wbić oś głębiej (tak by wystawała z drugiej strony) po czym ją uciąć - obejdzie się bez frezowania.

Ja robiłem tak z silnikiem P&J długim.

#12 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 17:49

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Kicpa, ale to są wtedy trzy łozyska: dwa w obudowie (przód i tył) i jedno de facto zbędne w tej osłonce zdaje się. Znaczenie dla działania silnika mają tylko te dwa w obudowie, osłonka i tak ma luzy i jedynie pomaga wycentrować silnik w jego "gnieździe" (i jest podparciem sprężynki silnika).. Osłonkę tą przełożył bym z oryginalnego marujca, pozostałe dwa łożyska zostały by z nowego silnika i ich bym nie tykał. Dobrze rozumuję?

#13 KicpA  | Napisano 13 luty 2011 - 17:50

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Już lepiej uciąć niż uszkodzić rotor ;)

Edit:
W długich silnikach nie ma luzu ;) Dobrze rozumujesz ale jest potrzebne to usztywnienie właśnie aby zębatki poprawnie pracowały ze sobą.

Użytkownik KicpA edytował ten post 13 luty 2011 - 17:53


#14 poldeck  | Napisano 13 luty 2011 - 18:28

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
Długa oś w długim silniku by się gięła pod naciskiem zębatek. Średni też musi mieć prowadnicę osi bez luzu. Także to łożysko musi tam być. A co do silnika oryginalnego to go nie psuj. Za łatwo przerobić prowadnicę osi z długiego by dekompletować średni.

#15 Tuksiak  | Napisano 13 luty 2011 - 19:23

Tuksiak
  • Użytkownik
  • Postów: 2190
  • Dołączył: 27-maj 07
  • Miasto: Szczecin
Ma prowadnicę osi. Mam taki silnik Systemy zbędny, nawet nie używany  :-P.
A jak się przymierzałem do przeróbki pod FAL`a (on tez ma średni jak SiG), to brałem właśnie pod uwagę wybicie zębatki, nałożenie prowadnicy ze stoka, oklejenie wszystkiego taśmą papierową dokładnie i ze 3 warstwy i cięcie, a później szlifowanie fazy na zębatę Di tyle. Działa bo tak długi na krótki robiłem ;-). Tylko tam większą chamówę odwalałem z zębatą ;-).

#16 Marcinek83  | Napisano 13 luty 2011 - 19:25

Marcinek83
  • Zbanowany
  • Postów: 1623
  • Dołączył: 01-wrzesień 06
  • Miasto: Kołobrzeg/Pyrzyce
Na machinegun są jeszcze typy średnie.

#17 Guest (ID:6452)  | Napisano 13 luty 2011 - 20:36

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Dziękuję serdecznie za informacje. Pokombinuję i zgłoszę się do Kicpy jak uzbieram całą sumę na kompletny remont, chciałem na raz to zrobić

#18 Ender  | Napisano 05 sierpień 2013 - 14:24

Ender
  • Użytkownik
  • Postów: 10
  • Dołączył: 25-marzec 08
  • Miasto: Były FIA - Wawa
mam pytanie:
jaka długość osi silnika średniego?

#19 Rogaś  | Napisano 05 sierpień 2013 - 16:55

Rogaś
  • Moderator I
  • Postów: 3249
  • Dołączył: 02-maj 11
  • Miasto: Sosnowiec
Brawo za odkopanie tematu sprzed 2 lat :icon_biggrin:

To co, miał założyć nowy?
Odkopywanie tematów jest jak najbardziej wskazane, o ile oczywiście robi się to z głową - a w tym przypadku pytanie akurat jest sensowne i powiązane z tematem. w.

Użytkownik wiciok edytował ten post 05 sierpień 2013 - 18:30


#20 marcinus  | Napisano 05 sierpień 2013 - 17:20

marcinus
  • Użytkownik
  • Postów: 69
  • Dołączył: 18-maj 09
  • Miasto: Kraków / Nowy Sącz
79 mm.