Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Zębatka na osi silnika typ 0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adeek  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 15:59

Adeek
  • Użytkownik
  • Postów: 6
  • Dołączył: 25-marzec 11
  • Miasto: Biała Podlaska
Witam

Mam pytanko. Jak zdjąć zębatkę na osi silnika typ 0 ?
Typ D to najprawdopodobniej odkręca się śrubkę i wykręca, a typ 0 ?

Z góry wielkie dzięki za pomoc  :wink:

#2 ziolo129  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 16:46

ziolo129
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 03-grudzień 09
  • Miasto: szczecin
One są montowane na gorąco ale jak zdjąć to sam nie wiem i nigdy nie musiałem

#3 zajaszcze  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 17:24

zajaszcze
  • Użytkownik
  • Postów: 410
  • Dołączył: 30-grudzień 05
  • Miasto: Orchowo
Wyślij do jakiegoś sklepu oni ci to zrobią za grosze. Albo kup taką maszynkę w specshopie jest.
Sam tego nie zrobisz z domowymi narzędziami.

#4 Tomek_GGRS  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 17:54

Tomek_GGRS
  • Użytkownik
  • Postów: 771
  • Dołączył: 13-wrzesień 09
  • Miasto: Gorzów Wielkopolski
Mam ten sam problem, a nigdy nie musiałem tego robić :/

Zajaszcze - możesz jakiś link podrzucić, szukałem czegoś takiego, ale nigdzie nie było.

#5 Agata  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 18:09

Agata
  • Użytkownik
  • Postów: 338
  • Dołączył: 27-lipiec 09
  • Miasto: Wrocław
Musisz sobie przyrząd zrobić, albo kupić gotowy ściągacz do takich pierdół ;)

#6 Tomek_GGRS  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 18:13

Tomek_GGRS
  • Użytkownik
  • Postów: 771
  • Dołączył: 13-wrzesień 09
  • Miasto: Gorzów Wielkopolski
Zrobić, ale powiedz mi jak :D Był/jest może ktoś kto zrobił taki "domowy" przyrząd?

Obszukałem cały specshop i nic nie znalazłem ...

#7 mikunda  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 18:27

mikunda
  • Użytkownik
  • Postów: 736
  • Dołączył: 06-maj 05
  • Miasto: Wrocław / Zielona Góra

tak wygląda i obsługuje się urządzenie do zdejmowania zębatki z osi silnika.

a tak przykładowo wygląda samoróbka Dołączona grafika

No i jeszcze do kupienia na specshopie, kiepsko szukałeś http://www.specshop....Zebatki_Silnika

Użytkownik mikunda edytował ten post 27 kwiecień 2011 - 18:31


#8 Tomek_GGRS  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 18:38

Tomek_GGRS
  • Użytkownik
  • Postów: 771
  • Dołączył: 13-wrzesień 09
  • Miasto: Gorzów Wielkopolski
Dzięki za odpowiedzi ... lecz cena tego urządzenia mnie zniechęciła  :cool:

#9 Feiro  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 18:53

Feiro
  • Użytkownik
  • Postów: 62
  • Dołączył: 24-grudzień 10
  • Miasto: Babienica ( okolice Częstochowy )
Taki ściągacz da się dorobić... trzeba mieć tylko dostęp do kilku narzędzi elektrycznych i powinieneś sobie poradzić. (ten z obrazka)

// kawałek stali, kątówka, spawarka, wiertarka, gwintownik... (wiem, ponieważ narobiłem już "w pierony" różnego rodzaju ściągaczy- wsio potrzebne do tego mam) oczywiście niekiedy przyda się tokarka - stoi u sąsiada ;)

Tak więc jak lubisz kombinować to pobaw się i na 100 wyjdzie Ci taniej.

Użytkownik Feiro edytował ten post 27 kwiecień 2011 - 19:09


#10 zajaszcze  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 19:04

zajaszcze
  • Użytkownik
  • Postów: 410
  • Dołączył: 30-grudzień 05
  • Miasto: Orchowo
Tomek_GGRS

W specshopie, nie ma takiej usługi, trzeba do nich napisać. Mi wymieniali...

W asgshopie i capriasg tez napewno ci to zrobią

Użytkownik zajaszcze edytował ten post 27 kwiecień 2011 - 19:28


#11 zaki123  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 19:21

zaki123
  • Użytkownik
  • Postów: 402
  • Dołączył: 27-październik 09
  • Miasto: Kętrzyn
można też poprostu ludzie użyć imadła. do ściagania wkręcamy za zębatkę i podważamy mocno śrubokrętem za silnik, zeby zeszło. Do nasadzania ustawiamy w kolejności szczęka imadła>zębatka,silnik (lub odwrotnie :biggrin: ) <szczęka imadła i powoli i delikatnie ściskamy=zakładamy. Ja osobiście preferuje silniki z osia D, miałem w silniki tu guareda okrągłą oś i przy sklepanej m150 madoriona i 24:1 zębatkach zaczeło się robic takie cuda, że przy 5 próbnym strzale piszedł piętki, biały dym z zębatki (zębatka-oś silnika)

#12 Kocur666  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 21:29

Kocur666
  • Użytkownik
  • Postów: 1595
  • Dołączył: 24-czerwiec 07
  • Miasto: Szczecin
Ze trzy razy sciagalem to przy uzyciu kombinerek (jako podstawa - maja zlapac tylko za zebatek na silniki i nic wiecej) oraz srubokreta (waski i maly) plus mlotek.
Zero problemow. Trzeba troche postukac i schodzi. Jak ktos pomoze i przytrzyma to wogole luzik.
Wbija sie tez mlotkiem.
Po co wogole bawic sie w jakies super duper specjalistyczne narzedzia.

#13 Tomek_GGRS  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 21:51

Tomek_GGRS
  • Użytkownik
  • Postów: 771
  • Dołączył: 13-wrzesień 09
  • Miasto: Gorzów Wielkopolski
Kombinować to ja lubię, i jest to wykonalne z moimi narzędziami, ale Kocur podał prostszy sposób i pewnie jego użyję  :icon_biggrin:

Pozdrawiam

#14 mikunda  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 22:15

mikunda
  • Użytkownik
  • Postów: 736
  • Dołączył: 06-maj 05
  • Miasto: Wrocław / Zielona Góra

Wyświetl postUżytkownik Kocur666 dnia 27 kwiecień 2011 - 21:29 napisał

Po co wogole bawic sie w jakies super duper specjalistyczne narzedzia.

Np. aby nie wyciągnąć przez przypadek ośki silnika, co się zdarza

#15 poldeck  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 23:04

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
To za zębatkę łapiesz imadłem z nacięciami by się nie wysunęła i napierniczasz wybijakiem w oś. Wylezie zębatka a oś w silniku się nie przemieści. Oczywiście to w sytuacji gdy zębatka zostaje uznana za element już poświecony dla dobra sprawy.

#16 zajaszcze  | Napisano 27 kwiecień 2011 - 23:56

zajaszcze
  • Użytkownik
  • Postów: 410
  • Dołączył: 30-grudzień 05
  • Miasto: Orchowo
Takie jeszcze pytanie na szybko, żeby nie zakładać nowego tematu.

Jakiej firmy zębatki są najbardziej wytrzymałe (typ 0) GUARDERY to lipy tyle wiem...

#17 Adeek  | Napisano 28 kwiecień 2011 - 00:05

Adeek
  • Użytkownik
  • Postów: 6
  • Dołączył: 25-marzec 11
  • Miasto: Biała Podlaska
Dołączam się do pytanka :)  P&J czy GUARDER ?

#18 zajaszcze  | Napisano 28 kwiecień 2011 - 00:12

zajaszcze
  • Użytkownik
  • Postów: 410
  • Dołączył: 30-grudzień 05
  • Miasto: Orchowo
Przeczytaj pytanie jeszcze raz.

Napisałem GUARDERY to lipy, moja wygląda jak by była piłowana pilnikiem, ale jeszcze działa.
http://screenshooter...6284677/uqvxqhj

Wygląda tak od pierwszego strzału na tym silniku, teraz trochę gorzej... Ale już pow. 20ooo przemieliła bb's w takim stanie.

Użytkownik zajaszcze edytował ten post 28 kwiecień 2011 - 00:29


#19 Adeek  | Napisano 28 kwiecień 2011 - 00:20

Adeek
  • Użytkownik
  • Postów: 6
  • Dołączył: 25-marzec 11
  • Miasto: Biała Podlaska
Ok. Nie byłem pewien czy napisałeś prawdę  :happy:  Ponieważ zauważyłem, że na Krakmanie GUARDER'y są 1 w rankingu tego typu zębatek najczęściej kupowanych  :wink:

#20 Kocur666  | Napisano 28 kwiecień 2011 - 11:47

Kocur666
  • Użytkownik
  • Postów: 1595
  • Dołączył: 24-czerwiec 07
  • Miasto: Szczecin
Potwierdzam ze guarder robi bardzo slabe zebatki.
Pjtowa mam w silniku ktory ma 4 lata i zero sladow zuzycia.
Silnik revolution tez jest taki sobie. Ja z niego wzielem obudowe z magnesami, wsadzilem do srodka rotor z stocka, przelozylem tez szczotki z stocka (te guarderowe wycieraly sie i zapaskudzaly gearbox pylem weglowym). Zrobl sie ladny dosc mocny i dosc szybki silniczek. I nawet nie warczy ale cicho pracuje ;)

Co do wybijania zebatki to tak jak pisal Poldeck - istotne jest zeby lapac nie silnik, ale tylko zebatke. Wtedy mozna wybijac oske i nie uszkodzi sie nic w silniku (te wibracje przy wybijaniu spokojnie wytrzyma silnik).
Nie lapie sie imadlem samego silnika bo sie go uszkodzi.
Znaczy ... tez zdazalo mi sie dopasowywac silnik do gearboxa w fn2000 (kto widzial ten wie ze tam wogole nie ma regulacji).
Regulacja odstepu zebatki w silniku od obudowy silnika byla przeprowadzana mlotkiem.
Czyli - standardowo wbijamy oske z zebatka w silnik. Oska w rotor jest wciskana wiec jest to mozliwe.
Ewentualnie mozna jeszcze rozkrecic silnik i spodkladkowac dokladniej od stodka.

Jak dla mnie zabawa z silnikami jest w miare prosta - nie udalo mi sie tez zadnego zniszczyc
(a do fna wkladalem 3 rozne silniki i kazdy byl traktowany mlotkiem, a po wyjmowaniu traktowany mlotkiem z drugiej strony ;P ).
Spadku osiagow nie zaobserwowalem.