Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Schematy, zdjęcia jak złożyć m4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebekx0  | Napisano 02 październik 2011 - 17:49

sebekx0
  • Użytkownik
  • Postów: 5
  • Dołączył: 19-wrzesień 11
  • Miasto: Warszawa
Witam mam pytanie czy posiadacie schematy repliki aeg m4a1 ? Posiadam wolne body i może dało by rade coś złożyć ?

#2 Espirite  | Napisano 02 październik 2011 - 17:53

Espirite
  • Użytkownik
  • Postów: 19
  • Dołączył: 02-październik 11
  • Miasto: Jelenia Góra

Wyświetl postUżytkownik sebekx0 dnia 02 październik 2011 - 17:49 napisał

Witam mam pytanie czy posiadacie schematy repliki aeg m4a1 ? Posiadam wolne body i może dało by rade coś złożyć ?

Jeśli chodzi Ci o omówienie krok po kroku montażu i demontażu to myślę że materiały Evike będą niezastąpione.

Składanie Gearboxa
Montaż M4
Demontaż M4

Użytkownik Espirite edytował ten post 02 październik 2011 - 17:55


#3 sebekx0  | Napisano 02 październik 2011 - 18:59

sebekx0
  • Użytkownik
  • Postów: 5
  • Dołączył: 19-wrzesień 11
  • Miasto: Warszawa

Wyświetl postUżytkownik Espirite dnia 02 październik 2011 - 17:53 napisał

Jeśli chodzi Ci o omówienie krok po kroku montażu i demontażu to myślę że materiały Evike będą niezastąpione.

Składanie Gearboxa
Montaż M4
Demontaż M4


dzięki kolego.

#4 TheOne  | Napisano 10 grudzień 2011 - 15:39

TheOne
  • Użytkownik
  • Postów: 175
  • Dołączył: 06-kwiecień 10
  • Miasto: Zarzecze
Panowie kilka pytań... proszę o pomoc ;p
- czy ustawienie zębatki tłokowej ma jakieś znaczenie, chodzi mi o to jak bardzo mam ten bolec na zębatce naciągać popychacz? w jakim ustawieniu powinien być. Dalej czy jak jest zainstalowany moseft z hamulcem czy jakiś kolwiek to jakoś inaczej ustawiamy zębatkę tłokową
- jak tłok powinien zachodzić na ząbki zębatki tłokowej... sprawdzać na oko w jakim etapie ruchu łapie pierwszy ząb jak zahacza za 2 to wiem że trzeba go usunąć
- i tak z innej beczki poza gb jak regulować silnik ;] ja to robie tak dokręcam do końca tak nie za mocno i odkręcam ok 3-4 obrotów i patrzę jak brzmi... ale nie czuję na 100% ze to jest dobrze zrobione xD

Panowie można gdzieś zrobić kurs albo czy ktoś chciałby sie podizleić wiedzą wziąć mnie na 1 dzień i przećwiczyć... uczę się sam czytam dużo teraz kupie jakąś jeszcze jedna tanią replikę i będę na niej ćwiczył ale inaczej jak ktoś Ci pokaże ;]


I tak nie będę otwierał servisu na wielką skale poprostu to moja pasja ;] lubie brać karabin i poprostu go dopieszczać ;] jak dostałem pierwszy karabin tego samego wieczoru był w częśćiach ;p


Pozdrawiam
TO

#5 Nitro  | Napisano 10 grudzień 2011 - 16:06

Nitro
  • Użytkownik
  • Postów: 1755
  • Dołączył: 04-styczeń 11
  • Miasto: Gdynia/Chojnice
Wejdź na youtube wpisz m4 asg disassemby /albo gearbox v2 disassembly/assembly ,tam jest wszystko pięknie wyjaśnione.Nawet jak angielskiego nie rozumiesz,to i tak skumasz co i jak powinno być :)
Ja tak się nauczyłem wszystkiego co z asg związane teflon fix,podkładkowanie,rozbieranie,składanie gearboxa/repliki.

Aa no i wiadomo za pierwszym razem możesz coś naknocić,ale trening czyni mistrza

Użytkownik nicknitro edytował ten post 10 grudzień 2011 - 16:18


#6 Valor92  | Napisano 29 styczeń 2013 - 14:33

Valor92
  • Użytkownik
  • Postów: 157
  • Dołączył: 06-maj 10
  • Miasto: Rawa Mazowiecka
Odgrzewam!
Mam pytanie. Jak można zmienić frontgrip w eMce, tzn. z klasycznego łoża na risy? Lub czy są jakieś filmiki na youtube?

#7 Pietracha  | Napisano 29 styczeń 2013 - 14:37

Pietracha
  • Użytkownik
  • Postów: 822
  • Dołączył: 11-marzec 05
  • Miasto: Płock/Toruń/Warszawa

Wyświetl postUżytkownik Valor92 dnia 29 styczeń 2013 - 14:33 napisał

Odgrzewam!
Mam pytanie. Jak można zmienić frontgrip w eMce, tzn. z klasycznego łoża na risy? Lub czy są jakieś filmiki na youtube?
Prostszej operacji w emce chyba nie da się wykonać...
Odciągasz delta ring, zdejmujesz front gripy i w ich miejsce zakładasz RISy. Czy do tego potrzebny jest film?

#8 Valor92  | Napisano 29 styczeń 2013 - 20:27

Valor92
  • Użytkownik
  • Postów: 157
  • Dołączył: 06-maj 10
  • Miasto: Rawa Mazowiecka
Przepraszam!
Inaczej to sprecyzuję. Chodziło mi o zmiany konwersji np. na taką jak w tej replice lub na hk416? Uwzględnić też m.in. wymianę lufy na dłuższą/krótszą, itp.

Użytkownik Valor92 edytował ten post 29 styczeń 2013 - 20:28


#9 mikunda  | Napisano 29 styczeń 2013 - 20:41

mikunda
  • Użytkownik
  • Postów: 736
  • Dołączył: 06-maj 05
  • Miasto: Wrocław / Zielona Góra
Odciągnąć delta ring, zdjąć okładziny, odkręcić delta ring, założyć nową lufę wraz z konwersją wg. instrukcji dołączonej do niej, najczęściej będzie to delta ring lub inny pierścień odpowiadający konwersji. Może się okazać, że przełożyć będziesz musiał też przyrządy celownicze i tłumik płomienia, należy wtedy odkręcić delikatnie śrubki imbusowe w tłumiku płomienia i podstawie muszki, odkręcić tłumik płomienia a następnie wybić piny ustalające z podstawy muszki i wszystko ściągnąć. Żadnej filozofii wszystko na zasadzie "odkręcam co się da i patrzę gdzie jeszcze trzyma".

Ostatnio coraz więcej tematów pojawia się z pytaniami wymagające podstawowych umiejętności technicznych w stylu przypatrz się-porusz-odkręć. w szkołach nie ma już zajęć technicznych? Ludzie stracili podstawowe umiejętności myślenia logicznego i posługiwania się podstawowymi narzędziami?

#10 Valor92  | Napisano 29 styczeń 2013 - 20:48

Valor92
  • Użytkownik
  • Postów: 157
  • Dołączył: 06-maj 10
  • Miasto: Rawa Mazowiecka
Dzięki mikunda!

No to będę miał zabawę.

OT: Zajęcia techniczne to miałem ok. 6/7 lat temu! :D

#11 MarekMac  | Napisano 29 styczeń 2013 - 23:22

MarekMac
  • Użytkownik
  • Postów: 2173
  • Dołączył: 13-kwiecień 11
  • Miasto: Bisztynek

Wyświetl postUżytkownik mikunda dnia 29 styczeń 2013 - 20:41 napisał

Ostatnio coraz więcej tematów pojawia się z pytaniami wymagające podstawowych umiejętności technicznych w stylu przypatrz się-porusz-odkręć. w szkołach nie ma już zajęć technicznych? Ludzie stracili podstawowe umiejętności myślenia logicznego i posługiwania się podstawowymi narzędziami?
Wybaczcie offtop. Może uda mi się wyjaśnić chociaż w pewnym stopniu powyższy problem.
Jako, że ja jestem już z pokolenia po reformie (tak, przeżyłem gimnazjum) i mam rodzinę pracującą w edukacji to mogę wypowiedzieć się jak jest w niektórych szkołach (przynajmniej w mojej okolicy). Jeżeli ktoś nie pójdzie do zawodówki/technikum to jest duża szansa, że nie będzie miał w szkole do czynienia nawet z młotkiem czy śrubokrętem. Ja w podstawówce i gimnazjum miałem technikę najpierw z panem, który uczył nas rysunku i pisma technicznego a potem z panią. Było to spowodowane tym, że pani brakowalo trochę godzin do pełnego etatu (z powodu cięć w budżecie czy zmianami w przepisach, nie pamiętam) więc zajęła się także techniką a dotychczasowy pan od techniki wyrabiał cały etat nauczając innych przedmiotów. Pani na technike miała uprawnienia (może lekko odświeżone jakimś kursem dającym tylko papierek a zero wiedzy konkretnej) jeszcze z czasów PRL gdy chłopcy i dziewczynki nie mieli wspólnej techniki (przynajmniej taką wiedzę posiadam). Nie pamiętam jak te przedmioty się wtedy nazywały ale chłopcy lutowali, zbijali drewniane karmniki a dziewczyny robiły kanapki, sałatki i szyły. Wracając do pani nauczycielki. Uprawnienia z czasów PRL, wiedza z czasów PRL więc i zajęcia jak za PRL z tym, że bez podziału na płci. Więc po pobieżnym przypomnieniu pisma technicznego i rysunku zaczęliśmy robić kanapki oraz sałatki... Na technice nie miałem w ręku ani razu młotka, śrubokręta czy choćby gwoździa (o lutownicy nie wspominając).
Nauczycielstwo w Polsce jest raczej sfeminizowane i kadra do najmłodszych nie należy dlatego sądze, że obecnie nauczanie techniki w szkołach podstawowych i gimnazjalnych kuleje. Dodatkowo cięcia budżetowe sprawiają, że nawet jeśli w szkole jest nauczyciel, który się na technice zna to najczęściej nie ma odpowiednich narzedzi w szkole. Nie ma narzędzi - nie ma czym nauczać. Np. na chemii w LO nie wykonaliśmy chyba żadnego eksperymentu. Bo odczynniki (czy jak się nazywają związki chemiczne używane w eksperymentach) były "przeterminowane". Były za stare... W najlepszym LO w mieście powiatowym...
Jeszcze raz wybaczcie ten przydługi offtop.

Wybaczam za ten jakże interesujący wykład i na tym zakończmy  dyskusję o szkolnictwie.
S1

#12 Varn  | Napisano 10 luty 2013 - 14:12

Varn
  • Użytkownik
  • Postów: 49
  • Dołączył: 27-grudzień 09
  • Miasto: Żagań
Mam problem ze ściągnięciem rury gazowej w M4 (BI-3981M).
Próbowałem po prostu wyciągnąć, wyciągnąć kombinerkami, wybić od strony body, ale rura ani drgnie.
Chciałbym zmienić szyny na free-floaty, a żeby to zrobić muszę ściągnąć delta ring.
Domyślam się, że rozwiązanie będzie banalnie proste, więc z góry przepraszam za mój brak 'inteligentnego rozumowania' :icon_lol:

#13 szymx1  | Napisano 10 luty 2013 - 17:01

szymx1
  • Użytkownik
  • Postów: 774
  • Dołączył: 10-czerwiec 09
  • Miasto: Dłużyna Dolna
Odkręcasz/wybijasz piny z muszki muszkę przesuwasz do przodu rura gazowa powinna wyjść razem z muszą z delta ringu, wyjmujesz rurę gazową z muszki, i tyle, wkładasz piny/wkręcasz śruby w muszkę i tyle.

#14 Varn  | Napisano 10 luty 2013 - 17:51

Varn
  • Użytkownik
  • Postów: 49
  • Dołączył: 27-grudzień 09
  • Miasto: Żagań
W tym problem, że zdjąłem muszkę, a rura gazowa siedzi dalej w body.