

Jaki akumulator pasuje do mojej repliki?
Rozpoczęty przez POWER BEAN, paź 09 2012 22:50
383 odpowiedzi w tym temacie
#361 | Napisano 05 lipiec 2017 - 15:36
Zmień złącze w replice na T-Connector (Deans). Jeśli masz lutownicę, albo kogoś, kto taką posiada i potrafi lutować, możesz zrobić to samodzielnie. Replika może dzięki temu zyskać trochę szybkostrzelności, bo na takim złączu są niższe straty niż na Tamiyi.
Ładowarki masz tutaj http://forum.wmasg.p.../487-ladowarki/
Ładowarki masz tutaj http://forum.wmasg.p.../487-ladowarki/
#362 | Napisano 05 lipiec 2017 - 23:24
Jaki akumulator plus ładowarkę wybrać do repliki CM.028C (http://www.taiwangun...czne/cm-028c-cm)?
#363 | Napisano 06 lipiec 2017 - 05:33
Bateria LiPo, 7.4V (czyli oznaczenie 2S = 2 cele) taka jak się zmieści pod deklem Twojej repliki. Najlepiej coś z Turnigy, u siebie używałem nano-tech'a 1300mAh, była OK. Poszukaj sobie takiej typu stick, odczytaj ze strony sklepu albo aukcji jej wymiary i zmierz czy Ci wejdzie.
Ładowarka - przyszłościowo byłoby wybrać Imaxa B6 / Redox Alpha V2 bo wszystko nimi naładujesz.
Ładowarka - przyszłościowo byłoby wybrać Imaxa B6 / Redox Alpha V2 bo wszystko nimi naładujesz.
Użytkownik hindus edytował ten post 06 lipiec 2017 - 05:34
#364 | Napisano 17 lipiec 2017 - 10:11
Czy zna ktoś jakiś zamiennik do tego?: https://gunfire.pl/p...-replik-AK.html
Jest napisane,że mieści się pod pokrywy AK,szukałem czegoś innego w tych wymiarach i nie znalazłem,jestem ślepy? Najlepiej na gunfire.pl
Jest napisane,że mieści się pod pokrywy AK,szukałem czegoś innego w tych wymiarach i nie znalazłem,jestem ślepy? Najlepiej na gunfire.pl
#365 | Napisano 17 lipiec 2017 - 10:46
Zdaje się mam taki https://gunfire.pl/p...h-7-4V-20C.html i pasuje. Ciasno, ale wchodzi. Aczkolwiek musiałbym odebrać replikę od kumpla i sprawdzić czy to na bank był taki.
#366 | Napisano 19 lipiec 2017 - 01:13
Witam
Replika ASG M4 od GFC model GFG 09 s-system. Akumulator który jest w niej obecnie to NI-MH 9,6V 1600mAh (dwa podłużne pakiety po 4 ogniwa 1,2V) umieszczony pod szyną RIS. Chciałbym do niej kupić akumulator LiPo. Jaki największy akumulator tam wejdzie i o jakich parametrach. Replika jest prawdopodobnie stockowa (osoba od której kupiłem twierdziła że nic przerabiane nie było). Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Replika ASG M4 od GFC model GFG 09 s-system. Akumulator który jest w niej obecnie to NI-MH 9,6V 1600mAh (dwa podłużne pakiety po 4 ogniwa 1,2V) umieszczony pod szyną RIS. Chciałbym do niej kupić akumulator LiPo. Jaki największy akumulator tam wejdzie i o jakich parametrach. Replika jest prawdopodobnie stockowa (osoba od której kupiłem twierdziła że nic przerabiane nie było). Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Użytkownik mdmans1 edytował ten post 19 lipiec 2017 - 01:13
#367 | Napisano 27 lipiec 2017 - 16:46
Witam uprzejmie. Jaka bateria będzie pasować do repliki ICS-127 R.I.S. Crane Stock? O ile się nie mylę, wchodzi tam jakaś trójdzielna batka do kolby. Jakie lipo będzie najlepsze do tej repliki? 11,1V da radę, czy lepiej wziąć 7,4V, żeby nie uszkodzić bebechów?
#368 | Napisano 23 wrzesień 2017 - 17:58
Witam.
Duża prośba o szybką pomoc. Dziś zakupiona https://gunfire.pl/p...owego-RK47.html i moje pytanie jest: sprzęt bez aku wiec nie wiem jakiego zamienna lipo szukać proszę o poradę co tam sprawdzi się najlepiej i czy trzeba przerabiać wtyk jestem zielony w temacie, z góry dzięki za pomoc
Duża prośba o szybką pomoc. Dziś zakupiona https://gunfire.pl/p...owego-RK47.html i moje pytanie jest: sprzęt bez aku wiec nie wiem jakiego zamienna lipo szukać proszę o poradę co tam sprawdzi się najlepiej i czy trzeba przerabiać wtyk jestem zielony w temacie, z góry dzięki za pomoc
Użytkownik kaktuho edytował ten post 23 wrzesień 2017 - 18:06
#369 | Napisano 24 wrzesień 2017 - 14:20
Bateriia w kolbie, najlepiej weź jakąś kostkę lipo 7,4V gdzieś około 2000mah, tak do max 40c chwilowego. Możesz jak najbardziej przerobić wtyk, na t-connecta, nie zaszkodzi a nawet pomoże. Jak przyjdzie stok to możesz zmierzyć baterię i porównać co ci wejdzie. Będziesz miał porównanie. Każda batka ma zawsze w opisie wymiary.
#370 | Napisano 25 wrzesień 2017 - 04:48
#371 | Napisano 01 październik 2017 - 22:21
Cześć,
Wracam do ASG po długiej przerwie - około 8 lat. Odkurzyłem AEG'a, wysłałem go do serwisu na przegląd i wszystko jest niby ok, ale jak wrócił to widać że bateria którą mam jest strasznie kiepska, bo wystrzele z niej parę kulek i się rozładowuje.
Ogólnie karabin to G36C z classic army po tunningu (niestety nie wiem na czym ten tuning dokładnie polegał - to było dawno temu), ale kupiłem go od kogoś z Warszawy, kto mocno stawiał na ROF do CQB. Obecnie mam ok. 350 FPS (mierzone) i na 9,6 NiMh mam spory ROF i teraz pytanie, czytam o tych LI-PO i zastanawiam się czy zmienić wtyczkę w AEG'u i czy nie wpakować tam 11,1 Li-Po.
Wiem że wnętrze AEG"a jest przystosowane do wysokiego ROF'u, więc myślę że powinno dać radę i nie zmielić wszystkiego w środku.
Pytanie numer 2 - wtyczkę przelutować czy jakąś przejściówę zastosować?
Pytanie numer 3 - jaką łądowarkę i jaką firmę wybrać do baterii? jakieś konkretne strony/sklepy maja dobrą ofertę?
z góry dziękuje za pomoc
Wracam do ASG po długiej przerwie - około 8 lat. Odkurzyłem AEG'a, wysłałem go do serwisu na przegląd i wszystko jest niby ok, ale jak wrócił to widać że bateria którą mam jest strasznie kiepska, bo wystrzele z niej parę kulek i się rozładowuje.
Ogólnie karabin to G36C z classic army po tunningu (niestety nie wiem na czym ten tuning dokładnie polegał - to było dawno temu), ale kupiłem go od kogoś z Warszawy, kto mocno stawiał na ROF do CQB. Obecnie mam ok. 350 FPS (mierzone) i na 9,6 NiMh mam spory ROF i teraz pytanie, czytam o tych LI-PO i zastanawiam się czy zmienić wtyczkę w AEG'u i czy nie wpakować tam 11,1 Li-Po.
Wiem że wnętrze AEG"a jest przystosowane do wysokiego ROF'u, więc myślę że powinno dać radę i nie zmielić wszystkiego w środku.
Pytanie numer 2 - wtyczkę przelutować czy jakąś przejściówę zastosować?
Pytanie numer 3 - jaką łądowarkę i jaką firmę wybrać do baterii? jakieś konkretne strony/sklepy maja dobrą ofertę?
z góry dziękuje za pomoc
#372 | Napisano 01 październik 2017 - 22:59
AD1. Pożycz od kogoś LiPo 7.4 i 11.1 i porównaj czy na 7.4 wystarczająco szybko kręci.
AD2. T-connector - koniecznie lutowany, przejściówka to zawsze wąskie gardło - nie ma sensu
AD3. Imax B6 / Redox Alpha V2 (to to samo). Szukaj na Allegro albo w sklepach modelarskich, raczej unikaj sklepów ASG (często jest tam drożej). To samo tyczy się baterii - za "nalepkę" "dla ASG" możesz dopłacić nawet 50%. Parametry - przynajmniej 7.4V 1500mAh 20C - jak będzie coś więcej to tym lepiej.
AD2. T-connector - koniecznie lutowany, przejściówka to zawsze wąskie gardło - nie ma sensu
AD3. Imax B6 / Redox Alpha V2 (to to samo). Szukaj na Allegro albo w sklepach modelarskich, raczej unikaj sklepów ASG (często jest tam drożej). To samo tyczy się baterii - za "nalepkę" "dla ASG" możesz dopłacić nawet 50%. Parametry - przynajmniej 7.4V 1500mAh 20C - jak będzie coś więcej to tym lepiej.
#373 | Napisano 02 październik 2017 - 07:22
@Hindus,
Dziękuje bardzo za odpowiedź - jeśli chodzi o ładowarkę - ta z linku jest ok czy jest ryzyko że to jakaś podróbka?
http://allegro.pl/sz...6928408663.html
Link do tyku:
http://allegro.pl/t-...5716483771.html
Bateria:
http://allegro.pl/re...6579808564.html
Prosiłbym o opinie czy taki zestaw będzie w porządku?
Dziękuje bardzo za odpowiedź - jeśli chodzi o ładowarkę - ta z linku jest ok czy jest ryzyko że to jakaś podróbka?
http://allegro.pl/sz...6928408663.html
Link do tyku:
http://allegro.pl/t-...5716483771.html
Bateria:
http://allegro.pl/re...6579808564.html
Prosiłbym o opinie czy taki zestaw będzie w porządku?
#374 | Napisano 02 październik 2017 - 12:00
Wymiary sprawdzałeś, czy pakiet się zmieści?
Dodatkowo powtórzę pytanie, czy nie chcesz się upewnić na pożyczonym pakiecie, że 11.1V nie będzie zbyt szybko kręciło? Z doświadczenia wiem, że odpowiednikiem 9.6V NiMH jest właśnie mocny 7.4V LiPo.
EDIT - jeszcze zapytam - masz mosfet? Jeśli nie - warto dołożyć, nawet taki najprostszy, żeby nie palić styków.
Dodatkowo powtórzę pytanie, czy nie chcesz się upewnić na pożyczonym pakiecie, że 11.1V nie będzie zbyt szybko kręciło? Z doświadczenia wiem, że odpowiednikiem 9.6V NiMH jest właśnie mocny 7.4V LiPo.
EDIT - jeszcze zapytam - masz mosfet? Jeśli nie - warto dołożyć, nawet taki najprostszy, żeby nie palić styków.
Użytkownik hindus edytował ten post 02 październik 2017 - 12:01
#375 | Napisano 02 październik 2017 - 12:41
Niestety - nie mam mosfeta (z tego co wiem). Przy 7.4 LiPo jest wymagany?
Dobra, zasięgnąłem jeszcze innych opinii i kupię 7.4 LiPo żeby nie przesadzić z napięciem, najwyżej później się przesiądę.
Pytanie jakie LiPo 7.4 będzie najmocniejsze? Aby pociągnęło tą replikę?
EDIT - to z ja - woocashd z drugiego konta
Dobra, zasięgnąłem jeszcze innych opinii i kupię 7.4 LiPo żeby nie przesadzić z napięciem, najwyżej później się przesiądę.
Pytanie jakie LiPo 7.4 będzie najmocniejsze? Aby pociągnęło tą replikę?
EDIT - to z ja - woocashd z drugiego konta

Użytkownik Alien1991 edytował ten post 02 październik 2017 - 13:02
#376 | Napisano 02 październik 2017 - 13:26
Ok, to tak na szybko... Silnik repliki wymaga pewnego napięcia oraz natężenia prądu, żeby kręcić się zgodnie ze swoją specyfiką. W trakcie pracy jego zapotrzebowanie na energię dość mocno faluje, ale średnio utrzymuje się na poziomie kilku amperów. Gorzej w trakcie rozruchu, kiedy prąd leci w dziesiątki czy nawet setki amperów. Jeśli bateria jest w stanie tyle zapewnić, to ok. Ale najczęściej nie jest. W takiej sytuacji jej napięcie spada, więc maleje też zapotrzebowanie silnika na prąd a jego obroty zwalniają. W momencie, gdy silnik zacznie się już kręcić, jego prąd maleje, napięcie baterii wraca do normy, więc silnik przyspiesza - taki efekt mamy na słabych NiMH'ach właśnie - zwłaszcza, jak są dość rozładowane. Replika ma tendencję do rozpędzania się przez nawet kilka strzałów.
Tak więc z powyższej informacji możesz wywnioskować, że im większy prąd zapewni bateria, tym lepiej. Nie ma w zasadzie górnej granicy - jeśli silnik zechce wziąć "tylko" 50A to weźmie 50A nawet jeśli podłączyłeś się do akumulatora samochodowego z prądem rozruchowym 700A. Niestety, przyczepienie takiego akumulatora do repliki byłoby problematyczne, niewygodne i drogie. Tak więc idziemy na kompromis i bierzemy pakiet z mniejszym prądem, ale wciąż na tyle duży, żeby dostarczył maksymalną ilość. W granicach budżetu... Bo możemy znaleźć pakiet podobnych gabarytów który dostarczy 30A i taki który dostarczy ich 60.
A skąd obliczyć prąd jaki zapewni nam pakiet? Wzór jest prosty - pojemność * C = wydajność prądow baterii. Dlatego im większa pojemność (w Ah) i im większe C, tym większą wydajność osiągnie pakiet. Dlatego:
1200mAh 40C da taki sam prąd co 2400mAh 20C = 48A
Chemii się nie oszuka, dlatego najczęściej "C" w dużych (gabarytowo) pakietach maleje, a pojemność rośnie.
Niektórzy producenci podają też 2 wartości C - np. 40/20C. Oznacza to, że w krótkim czasie (impulsie) pakiet da 40C (co jest przydatne do rozruchu) ale przy pracy ciągłej nie możemy liczyć na więcej niż 20C.
Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jaki pakiet kupić. To zależy od tego ile chcesz wydać i jaki się zmieści. 350fps to nie armata, nie potrzeba nie wiadomo ile, ale jeśli jest miejsce, to czemu nie brać większej pojemności. Będziesz miał pewność, że przy długich strzelankach nie zabraknie Ci prądu.
Co do mosfeta - nie jest wymagany, ale zalecany. Ja u siebie w AK spaliłem już jedną parę styków. Po prostu przy każdym naciśnięciu spustu między nimi pojawia się łuk elektryczny o dużym natężeniu (płynie tamtędy prąd taki jak przez silnik). Styki brudzą się = prąd spada. Czyli spada też wydajność naszej baterii. Jak styki będą bardzo brudne, albo wypalone, prąd przestanie płynąć w ogóle i replika nie będzie strzelać. Mosfet zapobiega wypalaniu przez puszczenie stykami tylko niewielkiego prądu, przez co styki zostają w dobrej kondycji na dłużej. Rośnie też wydajność, bo odpada "luźne" połączenie przewodów na stykach i prąd ma krótszą trasę do przebycia = mniejsze straty na przewodach. Które też warto zmienić, na niskooporowe.
Tak więc z powyższej informacji możesz wywnioskować, że im większy prąd zapewni bateria, tym lepiej. Nie ma w zasadzie górnej granicy - jeśli silnik zechce wziąć "tylko" 50A to weźmie 50A nawet jeśli podłączyłeś się do akumulatora samochodowego z prądem rozruchowym 700A. Niestety, przyczepienie takiego akumulatora do repliki byłoby problematyczne, niewygodne i drogie. Tak więc idziemy na kompromis i bierzemy pakiet z mniejszym prądem, ale wciąż na tyle duży, żeby dostarczył maksymalną ilość. W granicach budżetu... Bo możemy znaleźć pakiet podobnych gabarytów który dostarczy 30A i taki który dostarczy ich 60.
A skąd obliczyć prąd jaki zapewni nam pakiet? Wzór jest prosty - pojemność * C = wydajność prądow baterii. Dlatego im większa pojemność (w Ah) i im większe C, tym większą wydajność osiągnie pakiet. Dlatego:
1200mAh 40C da taki sam prąd co 2400mAh 20C = 48A
Chemii się nie oszuka, dlatego najczęściej "C" w dużych (gabarytowo) pakietach maleje, a pojemność rośnie.
Niektórzy producenci podają też 2 wartości C - np. 40/20C. Oznacza to, że w krótkim czasie (impulsie) pakiet da 40C (co jest przydatne do rozruchu) ale przy pracy ciągłej nie możemy liczyć na więcej niż 20C.
Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jaki pakiet kupić. To zależy od tego ile chcesz wydać i jaki się zmieści. 350fps to nie armata, nie potrzeba nie wiadomo ile, ale jeśli jest miejsce, to czemu nie brać większej pojemności. Będziesz miał pewność, że przy długich strzelankach nie zabraknie Ci prądu.
Co do mosfeta - nie jest wymagany, ale zalecany. Ja u siebie w AK spaliłem już jedną parę styków. Po prostu przy każdym naciśnięciu spustu między nimi pojawia się łuk elektryczny o dużym natężeniu (płynie tamtędy prąd taki jak przez silnik). Styki brudzą się = prąd spada. Czyli spada też wydajność naszej baterii. Jak styki będą bardzo brudne, albo wypalone, prąd przestanie płynąć w ogóle i replika nie będzie strzelać. Mosfet zapobiega wypalaniu przez puszczenie stykami tylko niewielkiego prądu, przez co styki zostają w dobrej kondycji na dłużej. Rośnie też wydajność, bo odpada "luźne" połączenie przewodów na stykach i prąd ma krótszą trasę do przebycia = mniejsze straty na przewodach. Które też warto zmienić, na niskooporowe.
Użytkownik hindus edytował ten post 02 październik 2017 - 13:29
#377 | Napisano 05 październik 2017 - 09:59
Dzięki za pomoc Hindus!
Kupilem LiPo 7.4V REDOX 2200 mah 20C i jest naprawdę dobry ROF. Porównałem to z tym Nimh 9,6V 1600 mah który miałem i wychodzi na to samo. Chyba jednak dobra decyzja, bo na 11.1V to byłby kosmos
Jeśli chodzi o tego Mosfeta, to może przy okazji jakichś niedługich napraw/konserwacji to ogarnę. Jeśli nie wiąże z tą repliką jakichś większych planów to lepiej zrobić go tylko po to żeby był (jakis tańszy) czy zainwestować pare $?
Kupilem LiPo 7.4V REDOX 2200 mah 20C i jest naprawdę dobry ROF. Porównałem to z tym Nimh 9,6V 1600 mah który miałem i wychodzi na to samo. Chyba jednak dobra decyzja, bo na 11.1V to byłby kosmos

Jeśli chodzi o tego Mosfeta, to może przy okazji jakichś niedługich napraw/konserwacji to ogarnę. Jeśli nie wiąże z tą repliką jakichś większych planów to lepiej zrobić go tylko po to żeby był (jakis tańszy) czy zainwestować pare $?
#378 | Napisano 05 październik 2017 - 13:35
Jeśli masz miejsce w replice, możesz go zrobić samodzielnie. W Twoim wypadku powinien wystarczyć (dość "słaba" replika - patrząc pod kątem prądu, ROF itd.). Schematów tu na forum jest całkiem sporo.
Jak nie czujesz się na siłach, no to albo jakiś "chałupniczy" z Allegro albo coś od renomowanych producentów, czyli GATE, GunFet, JeffTron. Różnice są w zasadzie takie, że
a) część ma aktywny hamulec (AB) - ważne przy bardzo wysokim ROF, lepsza kontrola serii
b) część jest programowalna - np. serie 3-strzałowe, regulacja ROF w dół itd.
c) część współpracuje z bardzo mocnymi replikami (500+ fps) i wysokim napięciem (12V)
d) część jest kompaktowa, np. taki PicoSSR ma 4x6x21 mm, co jest wybawieniem, jeśli nie masz miejsca w replice
Oczywiście wiele z nich spełnia kilka ww. warunków ale wiąże się to najczęściej z wyższą ceną. Sam wybierasz czego potrzebujesz.
Jak nie czujesz się na siłach, no to albo jakiś "chałupniczy" z Allegro albo coś od renomowanych producentów, czyli GATE, GunFet, JeffTron. Różnice są w zasadzie takie, że
a) część ma aktywny hamulec (AB) - ważne przy bardzo wysokim ROF, lepsza kontrola serii
b) część jest programowalna - np. serie 3-strzałowe, regulacja ROF w dół itd.
c) część współpracuje z bardzo mocnymi replikami (500+ fps) i wysokim napięciem (12V)
d) część jest kompaktowa, np. taki PicoSSR ma 4x6x21 mm, co jest wybawieniem, jeśli nie masz miejsca w replice
Oczywiście wiele z nich spełnia kilka ww. warunków ale wiąże się to najczęściej z wyższą ceną. Sam wybierasz czego potrzebujesz.
#379 | Napisano 29 październik 2017 - 20:04
Mam pytanko odnośnie akumulatorów do tej repliki KWA M4 SR-10, jaki akumulator wejdzie 7.4V? Problem jest tutaj rozmiar...
Z góry dziękuję za pomoc:)
Edit:
Może coś takiego:
https://gunfire.pl/p...h-7-4V-20C.html
Z góry dziękuję za pomoc:)
Edit:
Może coś takiego:
https://gunfire.pl/p...h-7-4V-20C.html
Użytkownik Robak edytował ten post 29 październik 2017 - 20:18
#380 | Napisano 28 styczeń 2018 - 17:18
Siema
Potrzebuję waszej pomocy.
Karabinek G36 Tokyo Marui, siedzi w nim jeszcze stara bateria 8.4V 600mAh Ni-Cd.
Na jakie Li-Po mogę zamienić ten antyk tak żeby nic nie uszkodzić w karabinku ??
Rodzaj wtyczek to mała Tamiya.
Pozdrawiam i proszę o odp.
Potrzebuję waszej pomocy.
Karabinek G36 Tokyo Marui, siedzi w nim jeszcze stara bateria 8.4V 600mAh Ni-Cd.
Na jakie Li-Po mogę zamienić ten antyk tak żeby nic nie uszkodzić w karabinku ??
Rodzaj wtyczek to mała Tamiya.
Pozdrawiam i proszę o odp.