Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

tuning RK-01(BOYI)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 panzerfaust88  | Napisano 29 październik 2012 - 20:10

panzerfaust88
  • Użytkownik
  • Postów: 2
  • Dołączył: 01-październik 12
  • Miasto:
Witajcie, od niedawna jestem posiadaczem rk-01 od boyi ( jest to moja pierwsza replika) chciałbym zwiększyć jej moc z 360 fps do ok 400-450 ( wszyscy w ekipie mają w granicach do 400-450 fps)
Czy gearbox boyi wytrzyma tuning do tych mniej więcej 420 fps i co miałbym w nim zmienić , żeby takie osiągi otrzymać , oprócz precki i gumki którą kupuje niedługo , czy bardziej opłaca się zainwestować niecałe 300 zł w ten kompletny gearbox : http://www.taiwangun...x-v-3-cm_2.html czy za te 300 zł ( nie licząc gumki i precki) włożyć części do tego szkieletu od boyi ?

#2 Kolimbam  | Napisano 29 październik 2012 - 20:20

Kolimbam
  • Użytkownik
  • Postów: 164
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Legnica
Zacznijmy od tego, że precka i gumka to nie są części GB, wystarczy że zmienisz sprężynę na m120 i osiągniesz swoje fpsy, GB wytrzyma to bez zająknięcia.

#3 panzerfaust88  | Napisano 29 październik 2012 - 20:45

panzerfaust88
  • Użytkownik
  • Postów: 2
  • Dołączył: 01-październik 12
  • Miasto:
Spoko dzięki, m120 guardera będzie dobrym rozwiązaniem ?

#4 Gość_Graszczur_*  | Napisano 29 październik 2012 - 21:05

Gość_Graszczur_*
  • Gość
Guardery mają zaniżone oznaczenia, więc kupując M120 dostaniesz coś mocniejszego niż M120. Może nawet 130.

Czy gearbox to wytrzyma? Wydaje mi się, że tak, w końcu to v.3

#5 PlanB  | Napisano 29 październik 2012 - 21:08

PlanB
  • Użytkownik
  • Postów: 209
  • Dołączył: 27-marzec 12
  • Miasto:
Z zasady V3 nie pęka przy takich springach.

Użytkownik arend edytował ten post 17 lipiec 2017 - 16:58


#6 kjujiczek  | Napisano 29 październik 2012 - 21:24

kjujiczek
  • Użytkownik
  • Postów: 74
  • Dołączył: 06-styczeń 12
  • Miasto: Legnica
To,że koledzy mają po 420-450 fps to nie znaczy że też musisz.Jeśli już naprawdę chcesz to wymieniasz prowadnicę sprężyny,sprężynę i decyzja należy do ciebie czy na zaś zamontujesz nowy tłok i głowicę tłoka.

#7 panzerfaust88  | Napisano 29 październik 2012 - 21:44

panzerfaust88
  • Użytkownik
  • Postów: 2
  • Dołączył: 01-październik 12
  • Miasto:
A silnik i zębatki stockowe dadzą rade ?

Użytkownik arend edytował ten post 17 lipiec 2017 - 16:58


#8 kjujiczek  | Napisano 29 październik 2012 - 21:47

kjujiczek
  • Użytkownik
  • Postów: 74
  • Dołączył: 06-styczeń 12
  • Miasto: Legnica
Zębatki tak,silnik nie jest tak silny jak w cymie ale powinien dać radę.

#9 Rych33  | Napisano 17 lipiec 2017 - 16:32

Rych33
  • Nowy
  • Postów: 10
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
Mam RK-01 BOY, który wyjęty z pudełka miał ~350 fps. Po zmianie gumki na czarną Systema, lufy na precyzyjną Tornado 300 m (trzy cm dłuższa od oryginalnej), sprężyny Tornado M120 i uszczelnieniu teflonem. Ma ~400 fps. Chciał bym docelowo uzyskać ~450 fps.
Czy zmieniając w bebech części na np. takie : https://www.militari...383.xml?cat=877
Jestem w stanie to uzyskać ?
Dałem przykład pierwszy z brzegu bo trochę błądzę po omacku. Ale może ktoś poleci jakiś wypróbowany zestaw do tej repliki.
Tyle tego jest że już mam chorobę morską. A za chwilę dostanę padaczki.
Są np. zestawy Bore Up i Tune Up. Trochę tu czytałem o tym. Ale nie bardzo ogarniam o co się rozchodzi :icon_mad:
Polećcie proszę jakieś konkretne graty co by uzyskać te 50 fps więcej. No i najlepiej lepszą celność.
A właśnie. Co do celności to mam zamiar zamontować imitację tłumika żeby pozwoliła mi zamontować lufę ~400mm. To chyba powinno pomóc.
Aha. I nie chodzi o pieniądze. Niech se to kosztuje ile musi. Bo nie sztuka kupić replikę za kilka tysi. Ale mieć satysfakcję z ulepszenia czegoś samemu.
Z góry dziękuję za porady. Oprócz tych kierujących mnie do szukajki. Bo mam już dosyć przedzierania się przez te  tysiące postów.

#10 arend  | Napisano 17 lipiec 2017 - 17:05

arend
  • Moderator I
  • Postów: 1407
  • Dołączył: 03-kwiecień 07
  • Miasto: Łomianki
Przy tym zestawie i odpowiedniej sprężynie bez problemu dociągniesz  450fps. Spadnie tylko rof. Natomiast przydałoby się zmienić w przyszłości i silnik i zębatki bo stokowe będą ciut przeciążone.
I tak od siebie poradzę . Poszukaj w okolicy dobrego serwisanta, to potem wiele ułatwi (chociażby poprawną regulację po tuningu, co wcale takie proste nie jest).

#11 Rych33  | Napisano 17 lipiec 2017 - 17:45

Rych33
  • Nowy
  • Postów: 10
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
Rozumiem że masz na myśli ten przykładowy zestaw co podałem ? Piszesz że wystarcza "spokojnie".
Ale może lepiej kompletować jakiś zestaw indywidualnie? Raz. A dobrze. Który ktoś sprawdził u siebie ?
Co do rof, to zapomniałem napisać że zmieniłem akumulator z 9,6V na LiPo 11,1V. I zamontowałem mosfet z hamulcem. To pewnie niedługo będę musiał pomyśleć o nowych zębatkach ? Czy coś jeszcze ?

#12 arend  | Napisano 17 lipiec 2017 - 19:01

arend
  • Moderator I
  • Postów: 1407
  • Dołączył: 03-kwiecień 07
  • Miasto: Łomianki
Niestety i to szybko, jedenastki zużywają zębatki w przyspieszonym tempie. A ten zestaw cylindra z tłokiem mam w swoim kałaszku. Przy m130 i trybach guardera mam stabilne 460fps na 350mm stokowej lufie CA.

#13 Rych33  | Napisano 17 lipiec 2017 - 19:26

Rych33
  • Nowy
  • Postów: 10
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
O. Widzisz. To już coś wiem konkretnego. Zębatki to w końcu nie majątek. Nawet te najdroższe. Chyba ? Ale sprężyna m130 to chyba max co można tam upchnąć ? Ja miałem straszny kłopot żeby wcisnąć m120. Dwa razy wszystko mi wyleciało w powietrze i musiałem po całym pokoju szukać :icon_lol:Na zdjęciu widać jaka jest różnica długości w porównaniu do oryginalnej. I jeszcze co do sprężyny, to nie wiem czy dobrą stroną ją włożyłem. Bo ona ma różne odstępy zwojów na końcach. Ja włożyłem tą stroną gdzie są gęściejsze zwoje do tyłu. Bo nigdzie nie znalazłem informacji na temat.

Dołączona grafika

#14 arend  | Napisano 17 lipiec 2017 - 19:53

arend
  • Moderator I
  • Postów: 1407
  • Dołączył: 03-kwiecień 07
  • Miasto: Łomianki
Ooooo panie, to nie do mnie pytanie tylko do mojego serwisa. Ja się na tym nie znam :icon_mrgreen:

#15 Ślepak  | Napisano 17 lipiec 2017 - 20:27

Ślepak
  • Użytkownik
  • Postów: 605
  • Dołączył: 04-wrzesień 14
  • Miasto: Siedlce
Lepiej kup Guardera M120. Jest krótsza od Tornado, ale trochę dłuższa od stockowej. Przerabiałem ten temat u siebie. Ja aktualnie przy M120 mam 464 stabilnych FPSów. Ale to w AKSU od ForceCore i na innych częściach. Tak czy inaczej, lepiej zainwestować w droższą sprężynę.

EDYTKA
Ja w swojej RK-01 miałem silnik SHS Hi Speed. Teraz kosztuje prawie dwie stówy, ja kupiłem za 80 ziko. Dysza fioletowa SHS długa, zębatki helikalne od SHS, chyba 300:200 przełożenie, cylinder stock, tłok SHS 14 stalowych zębów, polimerowy. Głowica tłoka (tłoku?) od PPS. Wcześniej aluminiowa, więc w środku klekotało. No i cylinder SHS też aluminiowy od SHS z gumowym padem na czele. To tyle co pamiętam.
A, no i kable na niskooporowe zmień przy tym mosfecie.

Użytkownik Ślepak edytował ten post 17 lipiec 2017 - 20:32


#16 mikadorus  | Napisano 17 lipiec 2017 - 20:49

mikadorus
  • Użytkownik
  • Postów: 1618
  • Dołączył: 27-październik 13
  • Miasto: Zielonczyn
Zębatki stock ciągną m130 bez problemu. Przy 11.1v sobie wszystko powinno poradzić o ile wymienisz łożyska i tłok i dasz sorbo. Sprężynę daj gęstym uzwojeniem na prowadnicę. Powyżej m130 już się można zastanawiać nad lepszym "wszystkim".

Łożyska się wkleja. Tak jak masz teraz jest źle.  Nawet wypodkładkować tego nie idzie dobrze (pomijając, że te stockowe łożyska boyi to szajs).  Brak podkładek = szybsze zużycie, niska kultura pracy i awaryjność. Masz jedne z najgorszych łożysk (boyi kulkowe 7mm) i sprężynę m120. W razie awarii może być wesoło. Te łożyska nawet w stocku się sypią.

A zębatki najdroższe to majątek. Najdroższe dochodzą do 600zł. ;-). Nawet jeden zestaw montowałem i... tak średnie odczucia (przy tej cenie).

W tego GB max sp150 pchałem.  :icon_biggrin: Przy m150+ to już trzeba mieć paluchy i nerwy ze stali. Zwłaszcza przy gównianych GB, gdzie nie wszystko trzyma się tak jak powinno.

BTW. może nie składaj przy monitorze/oknie.  Znajomy uszkodził kiedyś ekran w TV, bo prowadnica wyskoczyła przy sp130. :icon_mrgreen: Chyba pierwszy raz tuningował.

Użytkownik mikadorus edytował ten post 17 lipiec 2017 - 21:06


#17 Rych33  | Napisano 17 lipiec 2017 - 22:46

Rych33
  • Nowy
  • Postów: 10
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
Dzięki za wszystkie porady. Ooo. Widzę że wszystko jeszcze prze de mną. Ale to nie problem bo lubię grzebać w precyzyjnych mechanizmach i mam w tym doświadczenie. Tylko że nie w ASG.
Przy instalacji mosfeta wymieniłem kable na niskooporowe. A łożyska są kulkowe i metalowe. To na jakie je zmienić ? I klejone. Czym ? Bo pierwsze słyszę.
Silnik to jak padnie to będę pytał. Na razie chodzi dziarsko i się nie grzeje specjalnie. Ale to nie było jeszcze na jakiejś strzelance. Tylko na ogródku za domem kilka długich serii jedna za drugą.
Interesują mnie jeszcze te części które warto wymienić w gearbox V3. Bo taki mam. Chyba ? Tłok, głowica, prowadnica sprężyny ? Moja chyba nie jest łożyskowana. Ale nie przyjrzałem się je dobrze.
W każdym razie dzięki za wszystkie porady i odzew. Bo temat jest z 2012 roku.

#18 mikadorus  | Napisano 18 lipiec 2017 - 00:25

mikadorus
  • Użytkownik
  • Postów: 1618
  • Dołączył: 27-październik 13
  • Miasto: Zielonczyn
Wklejasz je w gniazda w GB tak by się nie ruszały. Zwykła kropelka wystarcza. Wcześniej warto sprawdzić,  jak siedzą bez kleju i dopiero potem wkleić. Każde jest lekko inne. Prowadnicę masz łożyskowaną. Z tym, że czasem łożysko w boyi nie działa.

Łożyska pod m130 to masz teraz w promocji na GF. Ja bym brał ślizgowe shs 7mm . Kulki są dobre,   ale od 8mm. Jak chcesz kulki 7mm  to dobre markowe (np g&g). Te Twoje kulkowe jak padną to walną też zębatki, więc lepiej wydać te kilka złotych i kupić porządne łożyska.

Użytkownik mikadorus edytował ten post 18 lipiec 2017 - 00:47


#19 Rych33  | Napisano 18 lipiec 2017 - 08:13

Rych33
  • Nowy
  • Postów: 10
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
Mówiąc o tych łożyskach w promocji, to masz na myśli te ?  https://gunfire.pl/p...we-7mm-SHS.html
Jak chodzi o prowadnicę sprężyny. To z tego co pamiętam jak miałem w łapach. To ta tylna część na której się opiera sprężyna. Się nie obracała. Czyli do wymiany. Na jaką ?
Jak chodzi o podkładki. To wszędzie były jakieś po obu stronach. I nawet równo te zębatki leżą. Tylko czy wymienić te zębatki na jakieś lepsze jak już będę rozbierał. Czy czekać aż te stokowe się rozlecą ? Żeby nie zrobiła mi się jakaś większa kaszanka przy przeciążeniu gearboxa.
No i piszesz "o ile wymienisz tłok i dasz sorbo". A sorbo ? To nie mam pojęcia co to jest.
Tłok jak podał kolega Ślepak "SHS 14 stalowych zębów, polimerowy". No i "Głowica tłoka (tłoku?) od PPS. Wcześniej aluminiowa, więc w środku klekotało. No i cylinder SHS też aluminiowy od SHS z gumowym padem na czele. Dzięki. To już mam jakiś kierunek.
No i jeszcze dysza. Tu Ślepak poleca fioletową od SHS. Tylko widzę że są różne długości. A ja nie wpadłem na pomysł żeby zmierzyć swoją jak rozbierałem. Ale to już mój problem.
W każdym razie dzięki za podpowiedzi. I sorry że tak drążę. Ale jak znowu rozbiorę gearboxa. To już chciałbym tam powkładać coś konkretnego. Co by starczyło na jakiś czas.
Tak że, dalsze podpowiedzi mile widziane.

#20 Dziku888  | Napisano 18 lipiec 2017 - 11:20

Dziku888
  • Użytkownik
  • Postów: 63
  • Dołączył: 06-wrzesień 12
  • Miasto: Wrocław
Zębatki możesz zostawić ale na pewno wymień te łożyska na jakieś tuleje stalowe, bo tak jak kolega pisze łożyska to Boyi ma strasznie słabe a jak chociaż jedno walnie to zęby w zębatkach zaczną znikać. Ja u siebie zacząłem od gumki hu, potem była komora (retro arms zainstalowany) potem lufa (Guarder 300mm, 6.03), łożyska wymieniłem jak pierwsze padło, wsadziłem stalowe tuleje (SHS) i zębatki od cm 028 (walały mi się po warsztacie) mam sprężynę KA m130 i o dziwo stockowy tłok ciągle daje radę.
Bardzo fajna replika do tuningowania. Stockowy szkielet wiele potrafi wytrzymać. Warto też tak po ludzku rozciągnąć uszczelkę głowicy tłoka i wypolerować cylinder w środku, nałożyć odrobinkę smaru teflonowo-sylikonowego i będzie latać jak talala, dopóki silnik nie padnie, chyba że Boyi teraz robi repliki z jakimś neodymem w środku (moja replika ma 10lat).