Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

PODRÓBKI sprężyn Guardera?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
255 odpowiedzi w tym temacie

#1 poldeck  | Napisano 21 marzec 2013 - 15:35

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
Witajcie. Pojawił się problem.
Coś się zmieniło w sprężynach Guardera dostępnych na naszym rynku.
Konkretnie to stosunek ich siły do tego co jest napisane na opakowaniu.

Od początku niemal wszechświata sprężyny Guardera były tymi, które dawały nieco większą moc niż wynika z przeliczenia oznaczenia na fpsy. M130 dawały prawie 140 m/s, m120 dawały pod 130 m/s i tak dalej.

Aktualnie obserwuję gwałtowną zmianę.
Sprężyny są słabsze.

Metodyka pomiaru jest prosta, bierzemy wagę domową, tłok, prowadnicę i sprężynę. Pakujemy sprężynę do tłoka i naciskamy prowadnicą tak głęboko aż równo z krawędzią tłoka skończy się sprężyna a prowadnica jeszcze nie zacznie naciskać.
W ten sposób poznajemy bezwzględną moc sprężyny. Jakby nie patrzeć budujemy w ten sposób prymitywny bo prymitywny ale powtarzalny siłomierz.

Od zawsze sprężyna sp130 w ten sposób zmierzona pokazywała 12 kilogramów nacisku. Co stopień sprężyny różnica wynosi około 1,45 kilograma. Zatem sp120 pokazuje odpowiednio 10,55-10.6 kilograma, sp110 około 9,1 kilograma, sp100 około 7,6 z groszami.

Oczywiście są to wyniki dla mojej wagi. U innych serwisantów wyniki różniły się bardzo niewiele więc można uznać, zę waga mi nie kłamie jakoś specjalnie.

Ostatnio coś się zaczęło psuć.

Pierwszy raz zetknąłem się z tym, kiedy ktoś przysłał mi m130 zakupioną na Ehobbyasia. Sprężyna miała się zupełnie nijak do oznaczeń na opakowaniu. Było napisane sp130 a moc repliki była na poziomie sp110. "Waga" sprężyny również pasowała do sp110 jako, ze wynosiła około 9 kilogramów.

Sprawę rozwiązałem zakupując kilka sp130 z Asgshopu. Wszystkie pokazywały piękne 12 kilogramów z maksymalnym odchyleniem o 0,07 kilograma.

Parę dni temu otrzymałem sprężynę "sp130" Guardera, dającą znów za mało fpsów. Na wadze pokazała mi 10,8 kilograma.  Ten egzemplarz przyszedł z Taiwangunu.

Postanowiłem sprawę rozwiązać tak jak i poprzednio, zakupując sprężynę na Asgshopie. I co? Zonk. Dzisiaj przyszła i zanim się wziąłem za montaż postanowiłem ją "zważyć". Pokazało się zamiast oczekiwanych 12 kilogramów, dokładnie 10,8. Czyli równo to samo co na sprężynie od Taiwanguna.

Inna osoba przysłała mi z repliką nową sprężynę sp120 Guardera. Jej moc bezwzględna odpowiada sprężynie pomiędzy sp100 a sp110.


Pytanie brzmi: skąd się wzięła taka nagła różnica w niby tym samym produkcie co wczesniej?

W żadnym wypadku nie oskarżam ani Asgshopu ani Taiwanguna o celowe sprzedawanie podróbek. Sklepy te mają zbyt dobrą pozycję na rynku by próbować takich numerów. Kupowałem od nich części od początku świata i NIGDY nie były w żaden sposób wadliwe.
Nie twierdzę jednak, że zewnętrzne źródło nie mogło tym jakże szacownym instytucjom wepchnąć wadliwej serii produktów.
Niemniej na rzeczy coś jest i jeśli ktoś zetknął się z podobnym zjawiskiem to miło by było jakby podzielił się wrażeniami.

Na tę chwilę sytuacja dotyczy tylko sprężyn Guardera. Innych z reguły nie używam.


Co ciekawsze AnR, którego raczej wszyscy tu znają już jakieś pół roku temu, kiedy jeszcze zajmował się airsoftem, meldował mi nagły, nieregularny spadek mocy sprężyn Guardera.
Nie pamiętam z jakich źródeł AnR się w nie zaopatrywał ale były to inne źródła niż moje.

To oznacza, ze zjawisko się rozszerza.

Użytkownik poldeck edytował ten post 21 marzec 2013 - 15:48


#2 you-dash  | Napisano 21 marzec 2013 - 18:50

you-dash
  • Użytkownik
  • Postów: 813
  • Dołączył: 28-styczeń 11
  • Miasto: Pabianice
Miałem podobny przypadek, 530fps na SP160 w replice, w której ubita chińska M140 daje 480-490fps.

#3 wiciok  | Napisano 21 marzec 2013 - 19:08

wiciok
  • Admin
  • Postów: 5533
  • Dołączył: 17-październik 10
  • Miasto: Mielec/Kraków
Tutaj było coś o tym:
http://forum.wmasg.p...-czy-oryginaly/

Sprawdźcie najlepiej kody kreskowe na podanej w podlinkowanym temacie stronie i dajcie znać, co wyszło.

#4 poldeck  | Napisano 21 marzec 2013 - 20:11

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
Wiciok...
Przywołujesz temat sprzed dwu lat, który dotyczył jakiegoś prywaciarza na allegro.
Znaczy zupełnie nie na temat.

Tu sprawa dotyczy sklepów cieszących się wielką renomą, którym ktoś potencjalnie wcisnął sprężyny nie trzymające mocy.

Porównałem sobie opakowania i są identyczne z tymi, które zawierały dobre sprężyny.
Same sprężyny wyglądają identycznie. Są w identyczny sposób szlifowane i mają tak charakterystyczne dla Guardera "ząbki" na końcu szlifu. Są tylko słabsze. Jakiś błąd w hartowaniu albo coś.

Kod sprawdziłem i jest taiwański.
To wcale nie muszą być podróbki. To może być wadliwa seria, podobnie jak było ze sławetnymi tłokami MadBulla ze Specshopu, które sypały się jak domki w USA po huraganie.

You-dash: nie porównujmy sprężyn Guardera, które (zazwyczaj) były bardzo powtarzalne i dobrze kalibrowane, do chińszczyzny, która jest hartowana jak popadnie. Skupmy się na tym czy Guarder to Guarder i jak bardzo Guarder. ;-) .

EDIT:
Dodatkowa rzecz: "nowe" sp130, te które nie trzymają mocy, zdarza się, że nie chcą się mieścić w układzie przy podwójnym łożyskowaniu co wcześniej było rzadkością. Mają jakby "więcej drutu".

Użytkownik poldeck edytował ten post 21 marzec 2013 - 20:23


#5 wiciok  | Napisano 21 marzec 2013 - 20:21

wiciok
  • Admin
  • Postów: 5533
  • Dołączył: 17-październik 10
  • Miasto: Mielec/Kraków
Ok, rzeczywiście źle to ująłem.

#6 you-dash  | Napisano 21 marzec 2013 - 20:51

you-dash
  • Użytkownik
  • Postów: 813
  • Dołączył: 28-styczeń 11
  • Miasto: Pabianice
Poldeck: pewnie, że nie ma sensu ich porównywać, nie to było moim celem. Chciałem w ten sposób pokazać, że to nie wina repliki bo wszędzie wieje i stąd ten wynik. Na innych sprężynach fpsy są w porządku więc wykluczam winę repliki ;)

Z tego co kojarzę to mam Ultimate'a czy inny syf.

#7 thewojtz  | Napisano 21 marzec 2013 - 20:53

thewojtz
  • Użytkownik
  • Postów: 1652
  • Dołączył: 27-sierpień 07
  • Miasto: Kraków
Swojego czasu a chyba nadal taktyczny.com miał serię sp140, które dawały osiągi sp120 o czym poinformowali na stronie.

O Tu:
http://taktyczny.com...40-guarder.html

Moje sprężyny pochodzą z RSOV'a, widocznie zaczynają się robić ceregiele jak z promykami, sklepy myślą, że kupują dobry produkt, a kupują bubel/podróbę.

Poldeck, wysłałem Ci jeszcze jedną SP120 do sprawdzenia. Będę pisał do RSOV'a w tej sprawie.

#8 gloomer  | Napisano 21 marzec 2013 - 21:11

gloomer
  • Użytkownik
  • Postów: 2426
  • Dołączył: 29-wrzesień 06
  • Miasto: Warszawa

Wyświetl postUżytkownik poldeck dnia 21 marzec 2013 - 20:11 napisał

EDIT:
Dodatkowa rzecz: "nowe" sp130, te które nie trzymają mocy, zdarza się, że nie chcą się mieścić w układzie przy podwójnym łożyskowaniu co wcześniej było rzadkością. Mają jakby "więcej drutu".

Powiem Ci coś lepszego Poldeck, mi m130 guardera ostatnio nie mieściła się na jednym łożyskowaniu na prowadnicy sprężyny a ja za cholerę nie mogłem dojść co się dzieje i wszystko jasne.

Użytkownik gloomer edytował ten post 21 marzec 2013 - 21:11


#9 Snipernr1  | Napisano 21 marzec 2013 - 22:05

Snipernr1
  • Moderator I
  • Postów: 1639
  • Dołączył: 16-czerwiec 09
  • Miasto: Katowice
Temacik kiedyś poruszany:
http://forum.wmasg.p...n-gg-i-guarder/

O problemach z sp130 i podwójnym łożyskowaniu informowałem już jakieś 2,5 -3 lata temu.I  tak naprawdę nie ustaliłem czy to wina łożysk, tłoka czy sprężyny.
Sprężyna kupiona w 2009 r chodziła na podwójnym a już z końcem 2010 r nie chciała chodzić.  Niby wymiary ilość zwojów ta sam jak i grubość druta a trzeba było koronkę i jedną powierzchnie cierną wywalać.
Obecnie również zauważam tak jakby te 20 fps mniej dawały 130 i nawet ostatnio 150 tej firmy dała za mało co najmniej 20-30 fps.
Ogólnie to sobie odpuściłem ale warto by wiedzieć co jest powodem takiej sytuacji tym bardzie że ostatnio te fedry są w cenie.

#10 Phoesis  | Napisano 23 marzec 2013 - 16:45

Phoesis
  • Użytkownik
  • Postów: 433
  • Dołączył: 18-luty 08
  • Miasto: Szczecin
SP130 kupiona w Azteko - 10,7kg.

#11 thewojtz  | Napisano 23 marzec 2013 - 17:26

thewojtz
  • Użytkownik
  • Postów: 1652
  • Dołączył: 27-sierpień 07
  • Miasto: Kraków
RSOV się chyba nie przejął, zobaczę co odpowiedzą teraz, ale ich pierwsza odpowiedź to:

Cytat

Dear Sir
We got the guarder springs from our Hong Kong supplier .
Thanks for your advice , we will check more carefully in the future when restock springs again .

Debby

Zostałem zbyty, bez żadnej nawet chęci zadośćuczynienia, jak to miało miejsce wśród fałszywych prometheusów z ebaya...


Edit: Mam 2 sprężyny których nie potrzebuję i nie chcę...

Użytkownik Wojdatuz edytował ten post 23 marzec 2013 - 17:27


#12 Fishbonee  | Napisano 23 marzec 2013 - 19:10

Fishbonee
  • Redaktor
  • Postów: 565
  • Dołączył: 29-marzec 09
  • Miasto: Piekary Śląskie
A jak ze słabszymi guarderami - sp90 i sp100? Trzymają poziom, czy tak samo jak mocniejsze nie odpowiadają swoim opakowaniom?
Co do samej sytuacji to może jakaś wpadka przy maszynach do pakowania i poszła wadliwa seria :icon_neutral:

#13 Guest (ID:6452)  | Napisano 23 marzec 2013 - 20:59

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Zgadza się, spotkałem jedną od taktycznych ewidentną podróbę. Była pokryta czarnym, gładkim elastycznym "jakby lakierem" i dawała sporo fps mniej (była zwyczajnie miękka). Guardery natomiast co do których mam pewność, że są oryginalne- nie są pokrywane taką powłoką. Mam nadzieję, że nie pomyliłem nic :D.

#14 Phoesis  | Napisano 23 marzec 2013 - 21:15

Phoesis
  • Użytkownik
  • Postów: 433
  • Dołączył: 18-luty 08
  • Miasto: Szczecin
Po przejechaniu nożem jednego ze zwojów mojej "130" powłoka schodzi i widać srebrny kolor. Oryginalny Guarder tak ma, czy ewidentna podróbka?

#15 poldeck  | Napisano 23 marzec 2013 - 23:04

poldeck
  • Użytkownik
  • Postów: 2311
  • Dołączył: 30-lipiec 06
  • Miasto: Prudnik
Oryginalny guarder tak nie ma. Jednak nacisk pokrywa się z tym co aktualnie "prawdziwe" guardery oferują.

#16 Foxtrot29  | Napisano 23 marzec 2013 - 23:46

Foxtrot29
  • Użytkownik
  • Postów: 531
  • Dołączył: 07-czerwiec 12
  • Miasto: Warszawa
a czy niemozliwym bylby fakt ze guarder postanowil zaczac robic sprezyn zgodne z oznaczeniami? czy problem wystepuje we WSZYSTKICH nowych egzemplarzach czy zalezy od sklepu z ktorego przychodza?

#17 Guest (ID:6452)  | Napisano 24 marzec 2013 - 15:08

Guest (ID:6452)
  • Validating
  • Postów: 118
  • Dołączył: 22-listopad 05
  • Miasto:
Phoesis, oczywiście, że po przejechaniu nożem pod spodem jest srebrne, przecie to stal. Jednak guarder nie był "lakierowany". Z Twojego opisu nie wynika czy zdrapałeś lakier (którego na guarderach nie powinno być) czy naturalną dla guarderów powłoczkę chyba tlenków.

#18 Foxtrot29  | Napisano 24 marzec 2013 - 18:18

Foxtrot29
  • Użytkownik
  • Postów: 531
  • Dołączył: 07-czerwiec 12
  • Miasto: Warszawa
chwila, nanosekunda!

sprezyny guardera sa czarne czy srebrne? bo wlasnie sprawdzilem, lezy u mnie jedna SP120 kupowana w asgshopie w zeszlym roku, jest czarna...

#19 FRAGER  | Napisano 24 marzec 2013 - 18:52

FRAGER
  • Użytkownik
  • Postów: 483
  • Dołączył: 10-maj 02
  • Miasto: Sulejówek
Zmierzyłem metodą którą podał Poldeck sprężynę SP130 guardera którą kupiłem chyba z rok temu. Ma ona przebieg około 2000 kulek i w GB spędziła może 30 min w sumie. Taka testowa sprężyna do mojego M249. Wynik pomiaru to 10,1 kg czyli nawet mniej niż SP120 powinna mieć. Może i ma już te kilka kule przebiegu ale jak dla mnie to trochę mało. Kupiona w Warszawskim BBMaxie o ile mnie pamięć nie myli (podaję nazwę sklepu tylko dla informacji gdzie kupiłem swoją sprężynę, nie po to żeby kierować podejrzenia na ten sklep). Daje na borku Guardera 460-470 fpsów.

#20 Szelma1981  | Napisano 24 marzec 2013 - 19:08

Szelma1981
  • Użytkownik
  • Postów: 231
  • Dołączył: 05-maj 10
  • Miasto: Kraków
No widzisz tyle powinna dawać bez BoreUpa...