Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

O projekcie...


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Seether  | Napisano 12 maj 2013 - 19:16

Seether
  • Użytkownik
  • Postów: 71
  • Dołączył: 06-sierpień 06
  • Miasto: Poznań, Tarnowo Podgórne
Airsoft Force Tracking [klik] jest poststudenckim projektem, mającym na celu usprawnić komunikację graczy podczas wydarzeń Airsoftowych. Podczas różnego typu rozgrywek, zebrałem listę pięciu, moim zdaniem, największych 'bolączek' znanego mi Airsoftu. AFT jest próbą zmierzenia się z nimi. Nie traktuje tego projektu jako technologiczną rewolucję mającą odmienić obliczę AS :icon_wink:. Raczej jest to próba udostępnienia nowego narzędzia, które - szczerze na to liczę - ubarwi nieco rozgrywki i sprawi że staną się one bardziej rozbudowane, a zarazem dynamiczne.

Program działający pod systemem Android utrzymuje z własnych środków (zarówno utrzymanie serwera, domeny, jak i pareset już roboczogodzin prywatnego czasu). Nie wymagam od nikogo zapłaty za ten czas, wszak kieruje się zasadą 'by players - for players'. Mimo to, osoby korzystające z tej aplikacji zachęcam do rozważenia choćby paruzłotowej dobrowolnej donacji - widząc że nie dokładam do projektu będzie mi łatwiej znaleźć czas by dalej go rozwijać :icon_wink:. Łatwiej będzie też utrzymać jego 'bezpłatność' oraz brak reklam. Mile widzianym rewanżem jest także typowy lajk na facebooku, google plus czy pozytywny komentarz na Google Play. A najlepiej na wszystkich trzech - to spora zachęta do dalszej pracy :icon_wink:.

Serdecznie dziękuję redakcji wmasg.pl za założenie tego forum i ułatwienie kontaktu z użytkownikami.
Informacje na temat aktualizacji i stanu prac znajdziecie na fanpage projektu, oraz (najistotniejsze informacje) na łamach tego portalu.

Pięć problemów z którymi postanowiłem się zmierzyć przy użyciu AFT:
- Nieaktualna taktyka. Sytuacja na polu walki zmienia się z minuty na minutę. Rozkazy rozdawane w momencie rozpoczęcia rozgrywki bardzo szybko się dezaktualizują. Po wprowadzeniu AFT możliwa jest ocena sytuacji na bieżąco, oraz dynamiczne aktualizowanie rozkazów (drogą radiową, ale również przez samą aplikację) w oparciu o sytuacji ną polu walki.
- Brak umiejętności orientacji w terenie. Kompas i mapa nie wymagają baterii, nie zawieszają się i nie muszą być w zasięgu GPS. Wprowadzenie cyfrowego kompasu oraz mapy rozgrywki znacznie ułatwiło jednak nawigowanie na polu rozgrywki. Na tarczę kompasu nakładane są znajdujące się w pobliżu cele. Dzięki temu uprościłem jego działanie do zasady 'wyceluj w interesujący Cię punkt a kompas sam wskaże Ci gdzie iść'.
- Rozproszenie drużyn. Gwizdek, start, drużyny rozbiegają się na pozycje początkowe. Po chwili jednak... szukaj igły w stogu siania. Z punktu widzenia dowódcy/organizatora, odnalezienie w lesie drużyn często nie potrafiących poprawnie określić swojego położenia i (co gorsza) niekoniecznie potrafiących przejrzyście przekazać informacje o położeniu przez radio, jest czasem diabelnie trudne. AFT zawiera listę wszystkich podłączonych do gry graczy i drużyn (istnieje możliwość grupowania graczy w drużyny). Dwoma tapnięciami można określić położenie gracza/drużyny na mapie/kompasie.
- Błędna marszruta. Ruch na azymut często jest mało optymalny. Drużyny schodzą z marszruty, co jakiś czas korygując ją by, nadkładając drogi, wrócić na trasę. AFT na bieżąco kontroluje marszrutę sugerując kierunek, w którym drużyna powinna się udać.
- Wyciąganie wniosków. A raczej jego brak. Wiele ekip po niekoniecznie udanych rozgrywkach rozchodzi się do domów zastanawiając się co i dlaczego poszło nie tak. Dzięki AFT możliwe jest nagranie trasy przemarszu i przeanalizowanie jej przed ekranem, tudzież dyskutując zrealizowane ruchy na forach internetowych


Pozdrawiam i zachęcam do wyrażania swoich opinii,
Seether

Użytkownik Seether edytował ten post 12 maj 2013 - 19:51