Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

FAQ - Najczęściej zadawane pytania


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Seether  | Napisano 12 maj 2013 - 19:35

Seether
  • Użytkownik
  • Postów: 71
  • Dołączył: 06-sierpień 06
  • Miasto: Poznań, Tarnowo Podgórne
W temacie tym publikuję pytania najczęściej zadawane przez użytkowników. Zakładam, że z czasem lista będzie się rozszerzać.

001 - Dlaczego gracz reprezentowany jest jednocześnie przez żółty i zielony znacznik?
002 - Dlaczego mapy Google? dlaczego nie Open Street Maps?
003 - Kiedy wersja na iPhone i Windows Phone?
004 - Czy można uruchomić AFT na komputerze?

001 - Dlaczego gracz reprezentowany jest jednocześnie przez żółty i zielony znacznik?
Opis sytuacji: Po uruchomieniu aplikacji i zalogowaniu się do sesji uzyskasz możliwość obejrzenia mapy rozgrywki. Zaznaczone na niej będą lokalizacje innych graczy (markery zielone), waypointy (istotne fabularne punkty), oraz raporty o położeniu przeciwników (markery czerwone). Twoja pozycja będzie oznaczona przez dwa markery: żółty i zielony.
Uzasadnienie: Żółty marker przedstawia Twoje bieżące położenie (telefon odbiera sygnał z satelit GPS i natychmiast nanosi Twoje położenie na mapę). Marker zielony przedstawia natomiast położenie, które zostało ostatnio przesłane na centralny serwer (i jest to położenie pod którym widzą Cię inni gracze). Generalnie, w idealnej sytuacji marker zielony i żółty powinny być obok siebie. Niestety, w trosce o Twoje rachunki przesyłam Twoje położenie na serwer co minutę (czyli patrząc na mapę, żółty marker porusza się nieustannie, a zielony tylko co minutę). Rozbicie położenia gracza na dwa markery daje nam jeden istotny zysk. Działając na pograniczu zasięgu można łatwo określić pod jakim położeniem widzą Cię inni gracze. Jeżeli zielony marker jest daleko od żółtego, to znaczy że - najprawdopodobniej - nie masz zasięgu ponieważ Twój telefon nie może przekazać Twojego faktycznego (żółtego) położenia innym graczom.

002 - Dlaczego mapy Google? dlaczego nie Open Street Maps?
Google Maps: Google jest obecnie najpopularniejszym providerem map. Upraszczając, duża firma z dużym kapitałem, z wieloma spółkami które dadzą sobie rękę uciąć za możliwość wstawienia logo google w swoim portfolio. Dzięki temu ich mapy są dokładne i stale aktualizowane. Google zbyt wiele zarabia na mapach by móc lekceważyć temat ich dokładości.
Wada Google Maps: Niestety... mapy google są półdarmowe. Po przekroczeniu pewnej puli wyświetleń (tysiące na dobę) w aplikacji X, Google potrafi odciąć wyświetlanie map w tej aplikacji dla kolejnych użytkowników. Oczywiście, programista aplikacji możne temu zaradzić wykupując abonament na płatne mapy google w swoich aplikacjach. Przy założeniu że AFT jest i będzie darmowym programem, nie będzie to możliwe....
Open Street Map Open Street Map jest darmową alternatywą. Pare tysięcy osób wyszło z tego samego założenia co ja, pisząc AFT (czyt, można oddać swoją pracę za friko, licząc że ktoś sypnie choć troszkę grosza na utrzymanie serwerów). Wadą OSM jest brak dokładnych zdjęć satelitarnych. Dużym plusem zaś jest fakt, że
każdy może utworzyć własne mapy, lub skorygować już istniejące.
Dlaczego Google Map, a nie Open Street Map? Uznałem że mapy Google zagwarantują mi większą stabilność i dokładność map na początku projektu. Przyznam, że temat OSM wraca bardzo często i niewykluczone jest że jeszcze tego lata usiądę poważnie do tematu. Na chwilę obecną jest to wielka niewiadoma również dla mnie.

003 - Kiedy wersja na iPhone i Windows Phone?
Android:
- telefon testowy: posiadam
- komputer do programowania: posiadam
- licencja na system operacyjny: posiadam
- licencja na program do tworzenia programów: dostępna za free (yeah!)
- koszt udostępnienia programu na Google Play: mam dożywotnie konto za 25$ (może kiedyś się zwróci?)
Windows Phone:
- telefon testowy: brak, należy kupić
- komputer do programowania: nie mam, muszę przejść na 64 bity
- licencja na system operacyjny: nie mam, należy wykupić Windows 8
- licencja na program do tworzenia programów: nie mam, należy wykupić Visual Studio 2012
- koszt udostępnienia programu na Windows Store: 99$ na rok
iPhone:
- telefon testowy: brak, należy kupić
- komputer do programowania: brak, należy kupić Maca
- licencja na system operacyjny: zakup razem z komputerem
- licencja na program do tworzenia programów: free?
- koszt udostępnienia programu na Google Play: 99$ na rok?

Już na oko wychodzi 3-4 tys. złotych na platformę. Słowem, nie stać mnie na Windows Phone, a tym bardziej na iPhone. AFT jest bezpłatne, co więcej nie publikuje w nim reklam (choć być może na tym polu zmienie zdanie). Z dobrowolnych dotacji (po roku pracy, dostałem aż dwie - za które serdecznie dziękuję :icon_smile: ) nie jestem w stanie pokryć z nich kosztów utrzymania serwera i domeny. Powiedzmy że pareset godzin pracy mogę za friko poświęcić by napisać soft na Windows Phone i iPhone, ale na sprzęt i utrzymanie serwera potrzebuje dobrowolnych wpłat :icon_smile:.

004 - Czy można uruchomić AFT na komputerze?
Tak. Jest to możliwe zarówno na komputerze z systemem Windows jak i na klasycznych Mac'ach (iOS). W celu instalacji AFT na komputerze należy uruchomić na nim emulator Androida. Najprościej zrobić to przy użyciu darmowego (w momencie pisania tej informacji) programu BlueStacks. Po jej uruchomieniu użytkownik ujrzy okno z dostępem do Google Play, skąd można pobrać Airsoft Force Tracking. Oczywiście, należy mieć na uwadze że fakt, że AFT będzie komunikował się z serwerem gry tylko gdy:
- komputer jest podłączony do internetu
- system na komputerze nie blokuje komunikacji aplikacji BlueStack (patrz: firewall)
Dodatkowo, należy pamiętać o tym, że BlueStacks nie emuluje GPSu. Twoje położenie na mapie, zawsze będzie wskazywało na koordynaty 0,0 (gdzieś przy wschodniej Afryce).

Korzystanie z emulatora jest dobrą opcją gdy chcemy ustawić centrum dowodzenia, obsługiwane nie na telefonie czy tablecie, lecz na np. laptopie podłączonym do stałego źródła zasilania.

Użytkownik Seether edytował ten post 15 czerwiec 2013 - 09:14