Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Aktualizacja pozycji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kestrel  | Napisano 16 maj 2013 - 12:47

Kestrel
  • Użytkownik
  • Postów: 36
  • Dołączył: 16-czerwiec 12
  • Miasto: Poznań
Jeżeli program odświeża pozycję co 60 sekund, to dla niektórych graczy może to być za długo. W rozgrywkach na małym obszarze w tym czasie może się całkowicie zmienić sytuacja i program staje się bezużyteczny. Uważam, że powinno się pozwolić zmienić te ustawienia według własnego uznania np. opcje odświeżania pozycji co: 1,5,10,20,30,60, sekund.
Jaka ilość danych mniej więcej jest przekazywana (upload + download) w jednym co minutowym raporcie dla grupy np. 10 osób?

Użytkownik Kestrel edytował ten post 16 maj 2013 - 12:52


#2 Seether  | Napisano 17 maj 2013 - 19:13

Seether
  • Użytkownik
  • Postów: 71
  • Dołączył: 06-sierpień 06
  • Miasto: Poznań, Tarnowo Podgórne
Witaj,

faktycznie program przekazuje dane co 60 sekund. Założyłem, że program nie będzie używany na małym obszarze - nawigowanie telefonem byłoby wtedy po prostu niewygodne. Uznałem że 60 sekund to wystarczający interwał po drobnej kalkulacji. Przyjąłem że prędkość w marszobiegu z przerwami na nawigację wynosi około 10km/h (dyskusyjne, ale... takie jest założenie). Daje to 2,7 metra na sekundę, czyli 166m na minutę. Niby dużo, ale... nie widziałem strzelanek, choćby w Poznaniu, na których ktokolwiek z taką prędkością rushował taki dystans nie widziałem ;). Toż to airsoftowe samobójstwo ;).

Niemniej, masz rację. Należy zastanowić się nad możliwością zmiany interwału odświeżania sesji. Zakładam, że nie zjadę poniżej 30 sekund (należy też brać pod uwagę obciążenia serwera mającego odpowiadać na zapytania setek użytkowników).

Przed momentem sprawdziłem transfer na jednej z sesji. Przy sześciu markerach na mapie zajął on 1.6kb transferu wychodzącego oraz 7.4kb transferu odbieranego. Można przyjąć, że daje to pół mb transferu na godzinę, czyli... standardowa 4 godzinna strzelanka to 2mb transferu. Mniej niż średniej jakości 4 minutowy filmik z YouTube ;).

#3 Kestrel  | Napisano 20 maj 2013 - 22:39

Kestrel
  • Użytkownik
  • Postów: 36
  • Dołączył: 16-czerwiec 12
  • Miasto: Poznań
"Niby dużo, ale... nie widziałem strzelanek, choćby w Poznaniu, na których ktokolwiek z taką prędkością rushował taki dystans nie widziałem :icon_wink:. Toż to airsoftowe samobójstwo :icon_wink:."

Widzę to trochę inaczej. Gdybyś nawet wykupił mocniejszy serwer i umożliwił częstsze odświeżanie (tj. co 5 sek) jako płatną opcje miało by to swoich odbiorców. Często najbardziej dynamiczne jest rozpoczęcie zwłaszcza tych krótkich strzelanek tzw. "wyrzynek". Początek rozgrywki bardzo często odbywa się w pełnym biegu, którego celem jest zajęcie strategicznym miejsc na danym terenie. Jeżeli widzisz swój program jako uzupełnienie radiokomunikacji to pozwalałby on na szybkie śledzenie rozmieszczenia oddziałów i wspomagał koordynację ich działań za pomocą łączności radiowej. Sama opcja lokalizacji jest według mnie dużo ważniejsza niż markery i oznaczanie pozycji wroga czy miejsc strategicznych. Bo do tego służą radia które ma większość airsoftowców. W praktyce jest mało czasu na klikanie po ekranie więc według mnie powinieneś skupić się na rozwoju programu w kierunku dokładności lokalizacji i płynności tej funkcji.

Moim drugim spostrzeżeniem jest wprowadzenie przycisku SOS. Duży wyraźny który można by wywołać prawie po omacku. Ma on o tyle przewagę nad radiem, że można wezwać pomoc nie wydając żadnych dźwięków. Znajdując się ukrytym i osaczonym przez przeciwnika można wywołać pomoc nie zdradzając swojej pozycji.

Także wszystkie moje spostrzeżenia idą ku temu by program rozwijał się jako dodatek do łączności radiowej, bo według mnie nie ma opcji, żeby jakikolwiek program na smartphona mógł ją całkowicie zastąpić.

#4 dr Ziolo  | Napisano 22 maj 2013 - 06:33

dr Ziolo
  • Użytkownik
  • Postów: 230
  • Dołączył: 20-maj 12
  • Miasto: Ełk
Co do przycisku SOS. Moim zdaniem jest to niepotrzebne. Nie jednej osobie zdarzy.się niechcąy to kliknąć ;)
Zawsze do radia można dokupić laryngofon lub po prostu szeptać do mikrofonu (radia wojskowe wykrywają i przekazują szept, przynjmniej te, z którymi miałem do czynienia. Mowa o zestawie radio + słuchawki + mikrofon).

#5 LogaN  | Napisano 23 maj 2013 - 00:23

LogaN
  • Redaktor
  • Postów: 2146
  • Dołączył: 05-kwiecień 07
  • Miasto: B-B
Mi natomiast idea przycisku SOS się podoba - parę lat temu pisane było w newsach o urządzeniach służących do lokalizacji swoich kompanów na terenie gry i tam również był taki przycisk - i z tego co wiem, to sprawdzało się to całkiem nieźle.

#6 Seether  | Napisano 23 maj 2013 - 20:39

Seether
  • Użytkownik
  • Postów: 71
  • Dołączył: 06-sierpień 06
  • Miasto: Poznań, Tarnowo Podgórne
Wrzucam temat na tapetę, wraz z przyciskiem 'Medic!'.
Gracze/drużyny graczy wzywający wsparcie bądź medyka, otrzymają inną ikonkę na mapie na kolejne 5 minut.

#7 Winiacz  | Napisano 27 maj 2013 - 16:47

Winiacz
  • Użytkownik
  • Postów: 683
  • Dołączył: 20-sierpień 11
  • Miasto: Wałcz
A może po prostu dać możliwość wyboru interwału wysyłania danych?

#8 Seether  | Napisano 27 maj 2013 - 21:22

Seether
  • Użytkownik
  • Postów: 71
  • Dołączył: 06-sierpień 06
  • Miasto: Poznań, Tarnowo Podgórne

Wyświetl postUżytkownik Winiacz dnia 27 maj 2013 - 16:47 napisał

A może po prostu dać możliwość wyboru interwału wysyłania danych?
Owszem, ale pamiętaj że każde wysłanie danych musi być gdzieś odebrane (w tym przypadku przez serwer), co powoduje jego obciążenie. Pewnie z czasem dodam suwak udostępniający bardziej zasobożerne interwały, lecz obawiam się że będzie to wersja z reklamami bądź z prostym abonamentem rzędu złotówka na miesiąc. Cokolwiek, byle nie dokładać do tematu.

#9 Kestrel  | Napisano 28 maj 2013 - 23:18

Kestrel
  • Użytkownik
  • Postów: 36
  • Dołączył: 16-czerwiec 12
  • Miasto: Poznań
I to ma sens ;-)