Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Malowanie drewna w AK


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#21 Wojak44  | Napisano 08 sierpień 2013 - 23:13

Wojak44
  • Użytkownik
  • Postów: 11
  • Dołączył: 01-marzec 13
  • Miasto:
dzieki za rade ale zalezy mi wlasnie zeby drewna nie byly czerwonawe a raczej ciemno brazowe mysle aktualnie czy wybrac heban venge czy palisander :)

#22 0wn  | Napisano 08 sierpień 2013 - 23:17

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 388
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Jakie to są bejce co podałeś? akrylowe, wodne?
Tu masz wzornik.

#23 senkuPH  | Napisano 08 sierpień 2013 - 23:30

senkuPH
  • Użytkownik
  • Postów: 886
  • Dołączył: 18-wrzesień 08
  • Miasto: Sanok
Venge nie polecam, będą po prostu za ciemne.
Proponowałbym dąb ciemny ewentualnie palisander.

#24 Kamilw96  | Napisano 11 luty 2014 - 14:15

Kamilw96
  • Użytkownik
  • Postów: 19
  • Dołączył: 20-maj 12
  • Miasto: Poniec
a ktos wie czym malowali oryginalne drewna?

#25 wojtekk8  | Napisano 11 luty 2014 - 14:47

wojtekk8
  • Użytkownik
  • Postów: 1010
  • Dołączył: 30-kwiecień 06
  • Miasto:
Lakierem jezeli juz malowali.

#26 Nath  | Napisano 11 luty 2014 - 20:43

Nath
  • Użytkownik
  • Postów: 3095
  • Dołączył: 03-lipiec 09
  • Miasto: Warszawa
A nie szelakiem?

#27 Mendi  | Napisano 11 luty 2014 - 21:11

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3846
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław

Wyświetl postUżytkownik Nath dnia 11 luty 2014 - 20:43 napisał

A nie szelakiem?
Jasne, a drewna same robili z mahoniu i kości słoniowej... :icon_razz:
Tak na prawdę, robili tym co mięli - jak był szelak, to jakąś reprezentacyjną partię maźnęli szelakiem, jeżeli był jakiś lakier nitro, to lakierem, ale najczęściej to elementy drewniane były tylko nacierane olejem lnianym lub wkładane na chwilę do balii z innym gorącym olejem. To miało nie buczeć i nie być żarte przez korniki, wygląd nie był priorytetem.

Ale fakt, my to możemy wydziwiać. Robiłem kilkanaście drewien, do ak i do swd, używam lakierów i bejc firmy ZAR, zwykle bełtam dąb z mahoniem, wychodzi fajny brąz z czerwonym refleksem. Nakłada się to cieniutko, najlepiej skarpetką i po kilku minutach ściera się nadmiar. Zabawa na kilka dni ale efekt fajny jest, Na to 2 warstwy lakieru bezbarwnego półmat i święto.

Można by się i pokusić o wcieranie olejku z orzecha mieszanego z lnianym. Ale w tym przypadku procedura trwa rok niemal.

#28 wojtekk8  | Napisano 12 luty 2014 - 00:10

wojtekk8
  • Użytkownik
  • Postów: 1010
  • Dołączył: 30-kwiecień 06
  • Miasto:
Te co wracały z remontu często były tylko lakierowane - tak taniej.
I tak jak powyżej napisał Mendi - robili często tym co mieli, na ogół olejem, ale to nie tyle co malowanie, a kąpiel była.

Kiedyś ktoś przed wypuszczeniem do sprzedaży SWD od Real Sword'a wrzucił fotki palnego oryginału - ile było komentarzy, że to jakiś shit i jakiś plastik, niedoróbka bo kolor nie taki itd.
Można powiedzieć, że co fabryka czy rocznik to zawsze się czymś różniły części od siebie - delikatnie bo delikatnie, ale zawsze - to odcień inny itd.
Ewentualnie broń była po remoncie i zamiast oksydowanie zastosowano parkeryzowanie...

#29 dziadekmarek1  | Napisano 12 luty 2014 - 00:15

dziadekmarek1
  • Użytkownik
  • Postów: 683
  • Dołączył: 21-grudzień 09
  • Miasto: świdnica
Mój sposób:dokładnie zedrzeć farbę,wygładzić,włożyć do gorącego pokostu lnianego,wysuszyć,potem bejca dąb wenger,wysuszyć,potem wosk aerozol do ciemnego drewna i fertig :maniak_OK:

#30 kidnice  | Napisano 29 wrzesień 2014 - 15:00

kidnice
  • Użytkownik
  • Postów: 5
  • Dołączył: 12-kwiecień 14
  • Miasto: Lublin
Odświeżam temat. Czy ktoś z was próbował malować okładziny impregnatem? Zainspirował mnie do tego ten tutorial:

http://www.revgraph....ft-soft-air.htm

oczywiście nie ma mowy o cioraniu drewien papierem 80-tką jak powyżej, ale chodzi mi o samą jakość takiego malowania. Czy lepiej zamiast tego użyć zestawu bejca + lakier półmat/bezbarwny?

#31 suharex  | Napisano 17 styczeń 2015 - 19:48

suharex
  • Użytkownik
  • Postów: 219
  • Dołączył: 09-luty 14
  • Miasto: Jarosław
Chwyt przedni - Orzech, 1 warstwa bez lakieru. Chwyt pistoletowy - plastik - "szprej za 5zł"

http://ifotos.pl/z/wraxpne

Użytkownik suharex edytował ten post 17 styczeń 2015 - 19:51


#32 Mendi  | Napisano 18 styczeń 2015 - 10:34

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3846
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław

Wyświetl postUżytkownik suharex dnia 17 styczeń 2015 - 19:48 napisał

Chwyt przedni - Orzech, 1 warstwa bez lakieru. Chwyt pistoletowy - plastik - "szprej za 5zł"

http://ifotos.pl/z/wraxpne
No nareszcie nie marchewka. Polakieruj drewno, bo ci od wody i potu będzie bejca schodzić.

#33 -Otto-  | Napisano 18 styczeń 2015 - 22:32

-Otto-
  • Moderator I
  • Postów: 1442
  • Dołączył: 16-październik 09
  • Miasto: Poznań/Kórnik
Pomijając fakt, że przesadziłem z ilością lakieru (3 warstwy), przez co drewienka świecą się jak wiadomo co, to od siebie mogę polecić, przynajmniej w kwestii poprawy drewienek po chinolach - bejce rustykalne. Może i nie jest to w żaden sposób koszerne, nie wiem czy bejca była używana w "palnych" drewnach, ale jak dla mnie efekt jest zadowalający i niebo lepszy od stockowej, jednolitej marchewki (przy ścieraniu tego badziewia zdziwiłem się, że to drewienko ma jakąś fakturę/rysunek, a nie jest gładkie). Polecam wcieranie bejcy gąbką, chwila na wsiąknięcie i zebranie nadmiaru czystą częścią gąbki.
http://i.imgur.com/c4xOda0.jpg

#34 Mendi  | Napisano 19 styczeń 2015 - 10:41

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3846
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
Ja tam zamiast gąbki wolę skarpetkę frotte.

#35 Matys56  | Napisano 09 luty 2015 - 18:14

Matys56
  • Użytkownik
  • Postów: 19
  • Dołączył: 29-listopad 14
  • Miasto:
Malował ktoś moze drewno olejem silnikowym ?  Chodzi mi tu o replike rk-10s.

#36 grzesio93  | Napisano 09 luty 2015 - 19:19

grzesio93
  • Użytkownik
  • Postów: 425
  • Dołączył: 27-październik 07
  • Miasto: Rybnik

Wyświetl postUżytkownik Matys56 dnia 09 luty 2015 - 18:14 napisał

Malował ktoś moze drewno olejem silnikowym ?  Chodzi mi tu o replike rk-10s.

Może lepiej pomaluj drewno środkiem do konserwacji podkładów kolejowych :F podobnie mądry pomysł.

A poważnie jak już chcesz olejować to poczytaj temat na jakimś forum o broni, wyskoczy po wpisaniu olejowanie osady.

A jak chcesz pomalować to polecam tetra gun stock finish. Bejca orzechowa + mazidło nazwane przez tłumacza "politurą" ale moim zdaniem ani mojego taty politura to nie jest. Ogólnie fajny efekt. Najpierw na oczyszczone drewno nakładasz szmatką bejce, a następnie wcierasz pare warstw tego mazidła, do porządanego efektu (u mnie akurat 3 warstwy były akurat, im więcej warstw tym bardziej świeci)

#37 mykail  | Napisano 26 marzec 2015 - 22:53

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:

Wyświetl postUżytkownik 0wn dnia 05 sierpień 2013 - 00:53 napisał

Ja do swoich używam tylko naturalnych preparatów. Żadnych bejc wodnych i lakierów, Po prostu efekt jest nie naturalny.

Możesz się podzielić czego dokładnie używasz i w jaki sposób czy to wiedza tajemna?

#38 grzesio93  | Napisano 27 marzec 2015 - 15:56

grzesio93
  • Użytkownik
  • Postów: 425
  • Dołączył: 27-październik 07
  • Miasto: Rybnik
http://bron.iweb.pl/...pic.php?t=38101

#39 mykail  | Napisano 27 marzec 2015 - 22:55

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
dzięki

#40 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 12:13

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 388
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Szelak odwoskowiony lub nie w zależności od tego czy chcesz uzyskać przeźroczystą powłokę czy mętną. Na 100ml spirytusu dodajesz od 13 do 15g szelaku. Czekasz aż się rozpuści ( ja ogrzewam w cieplej wodzie i mieszam zamkniętym słoikiem). I masz politurę. Gotowych politur nie polecam bo mają za dużą procentową ilość szelaku do tego po paru otwarciach tracisz procenty. Ogólnie politura się starzeje i nie powinna być używana dłużej niż 10 dni przy jej otwieraniu. Do tego słabo schną więc wole robić właśny roztwór. Aby uzyskać efekt rosyjskich drewien trzeba dodać składnik X i dobrać odpowiedni odwoskowiony szelak.