Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Malowanie drewna w AK


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#41 lech  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:05

lech
  • Użytkownik
  • Postów: 421
  • Dołączył: 02-styczeń 06
  • Miasto: Łódź
Osobiście uważam, że lakierobejca/impregnat to najlepsze co można zrobić z drewnem ;)

Po lewo stock lct po prawo efekt końcowy

Dołączona grafika

Użytkownik lech edytował ten post 30 marzec 2015 - 15:05


#42 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:25

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 383
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Może najtrwalsze i najłatwiejsze do zastosowania ale nie ma nic wspólnego z tym co było kładzione w oryginale. Bejcy w ogóle nie używano.

Użytkownik 0wn edytował ten post 30 marzec 2015 - 15:31


#43 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:33

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
Czy można najpierw drewno zabejcować a potem potraktować olejem lnianym z terpentyną a póżniej polakierować, w tej kolejności? Nigdzie nic nie jest napisane na temat tego połączenia.

#44 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:42

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 383
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Są bejce na oleju lnianym i na terpentynie robi je np starwax w różnych odcieniach i tą bejce lakierowałem. Z bejc polecam fiddesa są w ciekawych kolorach takich jak np czerwony mahoń ale są drogie i bardzo wchodzą w drewno. Polecam mieć również rękawice lateksowe bo barwią skórę i bardzo ciężko się czyści dłonie.

#45 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:52

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
Jak, szelakiem, osiągnąć rządany kolor? Czy jesteśmy skazani tylko na te kilka barw jakie występuje w sklepach? Orange, rubin, jasny...?

#46 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 15:59

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 383
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Kolor zależy od ilości warstw. Szelaki można ze sobą mieszać w dowolnych konfiguracjach. Rosjanie nie używali innych niż te wyżej, po prostu mieli odpowiedni mix. Rosyjskie kolory są od jasnych "żółtawych" aż do prawie czerwonych w zależności od serii, fabryki itp itd.
Oczywiście tam nikt nie stosował oleju przy szelakowaniu nie wspominając o wykończeniu na lustro, zacieraniu pumeksem  itp. Nikt się z tym nie cackał. Chodziło o to żeby sklejka nie piła wody. W Polsce nasączali je olejem ponieważ szelak może odprysnąć przy uderzeniu mechanicznym pozostawiając gołe drewno a olej siedzi w nim cały czas. Minusem oleju jest, że cały syf wchodzi w drewno dlatego zmęczone polskie akmsy mają prawie czarne drewna.

Użytkownik 0wn edytował ten post 30 marzec 2015 - 16:05


#47 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 16:10

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
Czyli brązowego mahoniu czy orzecha (z wzornika Fiddes'a) nie da rady osiągnąć szelakiem...Wolałbym cos brązowego niz wpadającego w czerwień.

#48 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 16:32

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 383
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Jak chcesz konkretny kolor to możesz pobejcować i zaszelakować. Tak wygląda szelak orange nie odwoskowiony. Drewna LCT. Szelak był kładziony bezpośrednio na białe/gołe drewno.

Użytkownik 0wn edytował ten post 30 marzec 2015 - 16:33


#49 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 17:53

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:

Wyświetl postUżytkownik 0wn dnia 30 marzec 2015 - 16:32 napisał

Jak chcesz konkretny kolor to możesz pobejcować i zaszelakować. Tak wygląda szelak orange nie odwoskowiony. Drewna LCT. Szelak był kładziony bezpośrednio na białe/gołe drewno.

Nawet nieźle. Spodziewałem się, że wyjdzie jaśniejszy.

#50 0wn  | Napisano 30 marzec 2015 - 18:12

0wn
  • Użytkownik
  • Postów: 383
  • Dołączył: 24-październik 06
  • Miasto: Poznań
Może wyjść jeszcze ciemniejszy. Wszystko zależy od ilości warstw.

#51 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 20:39

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
Wyskoczyłem na przerwie do OBI bo mam pod nosem i znalazłem bejce Starwax (~30zł/500ml), kolor 'orzech' bądź 'orzechówka'. Tak jak pisałeś - mają lniany olej i terpentynę w składzie. Można je lakierować lakierami wodnymi po wyschnięciu lub rozpuszczalnikowymi po zastosowaniu utwardzacza Starwax. Chyba na to sie zdecyduję.

Teraz pytanie: Czy zwykły lakier poliuretanowy, np. Dragon, będzie sie nadawał? Czy lakiery poliuretanowe są wodne? Jak mam poznać czy lakier jest wodny? Niby na etykiecie jest info, żeby narzędzia czyścić wodą. Jak pamiętam, do rozpuszczlanikowych trzeba było rozpuszczalnika.

Użytkownik mykail edytował ten post 30 marzec 2015 - 20:39


#52 mykail  | Napisano 30 marzec 2015 - 21:43

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:
Mam. Ostatni post, druga strona.

#53 mykail  | Napisano 01 kwiecień 2015 - 19:27

mykail
  • Użytkownik
  • Postów: 95
  • Dołączył: 29-lipiec 14
  • Miasto:

Wyświetl postUżytkownik 0wn dnia 30 marzec 2015 - 15:42 napisał

Są bejce na oleju lnianym i na terpentynie robi je np starwax w różnych odcieniach i tą bejce lakierowałem.
Na próbę kupię chyba bejce Dragona. W tym starwax'ie jest raczej więcej bejcy niz oleju a chciałbym na odwrót.
Ktoś wie czy można ta bejcę pociągnąć olejem lnianym na terpentynie potem?

No chyba że Starwax bejca na oleju i terpentynie i potem jeszcze doolejować drewno. Można?

A już sam nie wiem. Pomaluje plakatówkami...1500 opisów i każdy radzi co innego. Chciałem prosto i bez kombinacji, niekoniecznie koszernie, byleby ładnie.

Użytkownik mykail edytował ten post 01 kwiecień 2015 - 19:28