Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

M-ki [Specna Arms]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1213 odpowiedzi w tym temacie

#1201 Majkhel  | Napisano 12 marzec 2018 - 13:09

Majkhel
  • Użytkownik
  • Postów: 379
  • Dołączył: 01-wrzesień 14
  • Miasto: Wrocław
Rychu, super, że wybebeszyłeś części, jeszcze lepiej, że zauważasz i wskazujesz różnice, pomiędzy Specną i E&L - to cenne informacje. Ale nie ma siły, żeby GB Specny (jak dotąd) były wykonywane w technologii skrawania maszynami CNC z jednego bloku aluminium. A to rozumiemy przez skrót "gearbox wykonany w technologii CNC". Gdyby tak było, byłoby to wielkimi wołami wypunktowane w opisie repliki, bo to jest, nie bez powodu z resztą, hype od ładnych kilku lat.
Gearboxy Specny są odlewane. Raz jeszcze dzięki za porównanie do E&L.

#1202 wallop  | Napisano 12 marzec 2018 - 16:21

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 648
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze

Wyświetl postUżytkownik Rych33 dnia 12 marzec 2018 - 09:31 napisał

Ten gościu, który chce uchodzić za wybitnego fachowca od replik i tuningu. Pisze coś takiego że on mało tego że podkładkuje. Idealnie oczywiście. Zębatki w gearboksie. To on je jeszcze POZIOMUJE :icon_eek2:
No wiesz. Ja jestem inżynierem i mechanikiem. Co prawda nie od gearboxów. A od silników okrętowych. Ale cały czas siedzę i myślę. Jak wypoziomować zębatki w gearboksie ? Może wywiercić krzywe otwory na ośki ? A może zamówić gdzieś krzywe podkładki ? :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
Nie wiem. Chyba będę musiał bardziej "uporczywie" popracować nad tym tematem. :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Nie wiesz o tym, że samo usztywnienie (podkładkowanie) zębatki góra<>dół to za mało i należy je jeszcze wypoziomować względem siebie tak aby zazębiały się całą powierzchnią zębów i nie ocierały się?

Wiesz... dopóki Gratek mnie cisnął, dopóki był po Twojej stronie nic do niego nie miałeś. Gratek po prostu nie jest głupi, jest obiektywny i ma własne zdanie. Raz się ze mną zgodzi, raz nie. Ty nie masz po prostu wiedzy. Możesz być nawet inżynierem z NASA, ale nie znając repliki, nic nie będziesz w stanie o niej powiedzieć, a tym bardziej czegokolwiek z nią zrobić.

Jest różnica pomiędzy człowiekiem, który książki czyta, a człowiekiem, który książki pisze. Są naśladowcy i pionierzy.

Co z tego, że PRZYKŁADOWO jesteś specjalistą od obrabiarek numerycznych i potrafisz zrobić na nich dosłownie wszystko skoro nie znasz ani planów gearbox'a, ani problemów występujących podczas ich użytkowania, ani problemów występujących podczas ich składania (kompatybilność i ułatwienia np otwory na kable,  otwory na smarowanie, qsc itp) oraz nie znasz punktów newralgicznych szkieletu, ani żadnych rozwiązań. Tym bardziej poskładać prawidłowo taki gearbox.

Dołączona grafika

Proszę, przykład serwisu G, który źle wypoziomował zębatkę tłokową i ustawił ją zbyt wysoko. Coś jeszcze Rychu?

Użytkownik wallop edytował ten post 12 marzec 2018 - 16:30


#1203 kemoT94  | Napisano 12 marzec 2018 - 22:18

kemoT94
  • Użytkownik
  • Postów: 1
  • Dołączył: 04-wrzesień 16
  • Miasto:
Cześć, mam takie pytanie czy warto wsadzić do repliki G&P gb z szybką wymianą sprężyny od specny czy będzie to profanacja? Pytam bo kupiłem niedawno Defendera i taka myśl mi przeszła do głowy.

Jak już tu jestem to dołącze się do dyskusji o podkładkowaniu zębatek. Wydaje mi się, że to o co się koledzy z forum kłócą to nic innego jak nazwanie tego samego innymi słowami. Wallop podkładkowanie rozbija na 2 zabiegi, tj. ładowanie podkładek aby zębatki sztywno siedziały i "poziomowani" czyli zgrywanie żeby wszystko ładnie w jednej osi chodziło. Rych33 podejrzewam że za wypodkładkowanie zębatek rozumie kompleksową usługę z "usztywnieniem" zębatek oraz ostawieniem ich w osi czy tam w jednej linii jak kto woli. (ja tak rozumiem podkładkowanie zębatek)

#1204 szmerglu  | Napisano 12 marzec 2018 - 22:26

szmerglu
  • Admin
  • Postów: 2171
  • Dołączył: 05-październik 05
  • Miasto: Mińsk Mazowiecki
Hamować piętą młodzieży bo się pogniewam!

#1205 wallop  | Napisano 12 marzec 2018 - 23:42

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 648
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze

Wyświetl postUżytkownik kemoT94 dnia 12 marzec 2018 - 22:18 napisał

Cześć, mam takie pytanie czy warto wsadzić do repliki G&P gb z szybką wymianą sprężyny od specny czy będzie to profanacja? Pytam bo kupiłem niedawno Defendera i taka myśl mi przeszła do głowy.

Śmiało możesz wkładać. Jednak jest to ingerencja w bazę repliki. W skład bazy wchodzi korpus, szkielet i komora - te trzy części muszą się idealnie zgrywać. Musisz sprawdzić jak szkielet Specny będzie siedzieć w G&P. W moim body g&p siedzi bardzo fajnie, sztywno z minimalnym odbiciem w bok od osi, bez problemu do poprawienia. Ale są różne korpusy i różne szkielety. Wystarczy, że otwór na chwyt będzie wywiercony minimalnie w innym miejscu i już oś szlag trafia. Pasować będzie, pytanie czy siądzie sztywno i osiowo. Spróbuj, szkielety specny są dość wytrzymałe.

#1206 Rych33  | Napisano 22 kwiecień 2018 - 12:12

Rych33
  • Użytkownik
  • Postów: 255
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
No dobra. Nie ważne z tym CNC. Chyba  chodzi o to że gearbox wykonany w technologi CNC to taki wyrzeźbiony z kawałka aluminium. Gdzie widać z zewnątrz i wewnątrz ślady szlifowania, frezowania itp. Tak ? Ja zasugerowałam się  wyglądem starannie wykonanego wnętrza tego gearboxa w porównaniu do EL MUR. Różnica jest taka że gearbox tak wykpiwanej Specny jest wykonany tak  jak powinien to zrobić fachowiec od obróbki metalu. A EL tak jak by ją robił uczeń szkoły zasadniczej.
Tyle tytułem "wytłumaczenia" się z tego CNC.
Ale nie po to wróciłem do tematu, Replikę SA-B06 kupiłem bo była nie droga i mi się podoba to raz. A dwa w celu nabycia doświadczenia w tuningu. I to takim ekstremalnym "mówiąc po imieniu chorym". Więc po kolei wkładając coraz mocniejsze sprężyny do stockowych części patrzałem co pierwsze pierdyknie żeby stopniowo wymieniać najsłabsze części i dojść do miejsca gdzie już więcej się nie da. Oczywiście mam na myśli żeby replika strzelała na co dzień z jak największą mocą i celnością. A nie strzeliła raz 700 fps i się rozleciała.
Na razie nie będę pisał o fp-esach. Bo zaraz znajdzie się tu fachowiec, który na cylindrze typu 2 i sprężynie 110 ma 500 fps i jak zwykle spier...li cały wątek.
A więc po kolei.
Wszystkie testy na kulkach SA 0,28g.
Wszystkie części stockowe. Tylko lufa promyk 509 mm, 6,03 i bateria li-po 11,1V 2200mAh. Sprężyna Guarder 150. Wystrzelane 3000 kulek.. - Zero problemów.
Sprężyna Guarder 160. - po jakiś 500 kulkach urwało ostatni ząb tłoka.
Wymieniłem tłok na taki : https://www.specshop...Full-Teeth.html
I przed założeniem sprężyny M170 zamontowałem mblock i takie dosyć grube sorbo własnej roboty. Które nawiasem mówiąc zabrało około 40 fps. Bo zaniepokoiło mnie takie nienaturalnie głośne uderzenie tłoka w głowicę.
Ta konfiguracja strzelała jakieś 100 kulek na semi. I jak już się wstrzelałem w tarczę to pociągnąłem dwie krótkie serie. To poszła zębatka środkowa. Jeden ząb wyłamany z dolnej zębatki tłokowej z którą ta  współpracuje i 5 z tej środkowej.
Chciałem kupić jakieś nowe mocniejsze zębatki o trochę większym przełożeniu. Ale ponieważ miałem w swoim "magazynie" zębatki helikalne Core 100:300. To postanowiłem je przetestować.
Póki co działają bardzo dobrze. I z tego co widzę bardzo się polubiły z silnikiem od SA :icon_lol:
Teraz już tylko M190+. Coś być musi za zakrętem :icon_lol:
CDN.

Użytkownik Rych33 edytował ten post 22 kwiecień 2018 - 12:16


#1207 Mridge  | Napisano 05 maj 2018 - 17:00

Mridge
  • Użytkownik
  • Postów: 57
  • Dołączył: 17-maj 15
  • Miasto: Świecie
Wybaczcie mi panowie ale raz kiedyś pamiętam szukałem i się nie doszukałem, jak się w Specnie (konkretny egzemplarz SA-B02) zdejmuje chwyt przedni ? Odkręca się go za pierścień, odciąga się ten pierścień, jest to jakoś przyśrubowane czy na klej bo po 2 lata użytkowania cały zaczął się chybotać na prawo i lewo i boję się że za chwilę obróci mi się to o 180 stopni. RIS siedzi mocno cały front grip się rusza plus atrapa rury gazowej też przesuwa się co najmniej jak by faktycznie tamtędy gazy wylotowe leciały.

#1208 wallop  | Napisano 05 maj 2018 - 21:11

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 648
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze
Potrzebujesz klucza do AR-15 aby dokręcić delta ring.

#1209 falloutpl  | Napisano 06 maj 2018 - 15:55

falloutpl
  • Użytkownik
  • Postów: 306
  • Dołączył: 04-sierpień 10
  • Miasto: Tczew
Albo wersja trochę mniej elegancka, ale równie skuteczna
Dołączona grafika

#1210 Yahalom  | Napisano 06 maj 2018 - 16:03

Yahalom
  • Moderator I
  • Postów: 5894
  • Dołączył: 13-wrzesień 05
  • Miasto: Silesia
Ewentualnie cienki śrubokręt i zastosowanie dźwigni :P

#1211 wallop  | Napisano 07 maj 2018 - 08:50

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 648
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze
Brawo... i wyłamie zęby na delta ringu :D

#1212 Mridge  | Napisano 07 maj 2018 - 13:30

Mridge
  • Użytkownik
  • Postów: 57
  • Dołączył: 17-maj 15
  • Miasto: Świecie
To jest jest aż udziwacznione ? Czyli na siłę odkręcać rozumiem a tam jest normalny gwint czy w odwrotną stronę ?

#1213 Majkhel  | Napisano 08 maj 2018 - 07:46

Majkhel
  • Użytkownik
  • Postów: 379
  • Dołączył: 01-wrzesień 14
  • Miasto: Wrocław
Jak udziwacznione? Masz jak w palnym, przecież wszyscy o tym marzą! :icon_biggrin:
Najtańsze klucze chodzą na Allegro po 25zł

Edyta: nie pamiętam w którą stronę. Jak wrócę do domu wieczorem, to mogę sprawdzić.

Użytkownik Majkhel edytował ten post 08 maj 2018 - 07:48


#1214 Rych33  | Napisano 18 maj 2018 - 14:07

Rych33
  • Użytkownik
  • Postów: 255
  • Dołączył: 08-lipiec 17
  • Miasto: Szczecin
CD. Wygląda tak że: Nie znalazłem sprężyny Guarder 190. Bo chyba nie ma ? Ale przetestowałem M190 SHS, LCT i Prometheus. Dwie pierwsze dawały fps-y na poziomie Guardera 170 skróconego o 2,5 cm. A Prometheus to totalna porażka. Fps-y na poziomie Guardera 150. Z kolei SHS 190 to najdziwniejsza sprężyna bo na wadze pokazuje 5 kg więcej od skróconego Guardera. A strzela z taką samą siłą.
Tak że trzeba będzie docelowo założyć pełnego Guardera 170. Obcięty Guarder 170 daje 550-580 fps. To pełny powinien przekroczyć 600 fps. I na tym trzeba będzie poprzestać i tylko poczekać kiedy się gearbox rozleci :icon_lol:
Dlatego CDN.