Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Interaktywna strzelnica ASG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Projekt Manhattan  | Napisano 04 wrzesień 2015 - 13:23

Projekt Manhattan
  • Użytkownik
  • Postów: 3
  • Dołączył: 04-wrzesień 15
  • Miasto:
Witam.
Chciałem kolegów zainteresować budowaną przez mnie interaktywną strzelnicą ASG (nazwa robocza SHOT).
Pierwszy prototyp jest już testowany. Kilkadziesiąt osób dobrze się przy tym bawiło. Obecnie buduje drugi egzemplarz znacznie rozbudowany i udoskonalony.

W kolejnych wpisach będę zajmował się poszczególnymi elementami SHOT. Przedstawię możliwości ich zastosowania i rozwoju oraz ograniczenia konstrukcyjne. Liczę na opinię.
Zasadniczo nie jestem strzelcem – trochę tam strzelam z wiatrówki. Specyfika strzelań ASG jest mi raczej obca, ale temat „dobrej zabawy” jest mi znany. A przecież o tą zabawę chodzi.

System składa się ze sterownika mikroprocesorowego oraz połączonych z nim tarcz i systemów dźwiękowych. Pierwszy prototyp zawiera osiem tarcz drugi ma mieć ich szesnaście.

#2 Projekt Manhattan  | Napisano 04 wrzesień 2015 - 13:51

Projekt Manhattan
  • Użytkownik
  • Postów: 3
  • Dołączył: 04-wrzesień 15
  • Miasto:
Część I. Założenia projektowe.
  • Strzelnica dedykowana dla ASG.
Ale z możliwością wymiany tarcz i strzelań ryżem z rurki po długopisie lub z  broni IPSC.
  • Tarcza wielkości kartki A4 bez stref punktowych.
Tarcza wyposażona w detektor trafienia oraz trzy diody LED dużej mocy pełniące funkcje:
  • dioda czerwona – błyskiem sygnalizuje trafienie, światłem ciągłym sygnalizuje wyłączenie z walki,
  • dioda zielona – sygnalizuje, że tarcza jest aktywna i należy do niej strzelać,
  • dioda biała – mruganiem imituje strzały przeciwnika (do tego są dźwięki serii karabinowych).
  • Możliwość wprowadzania różnych scenariusz gier strzeleckich dedykowanych dla pojedynczych strzelców i drużyn.
Poszczególne gry opisane są parametrami np. ile tarcz bierze udział w grze, ile razy trzeba trafić tarczę aby wyeliminować ją z gry, jak długo tarcza jest aktywna, po jakim czasie strzelec zostaniemy wyeliminowany z walki bo nie odparł na czas ataku.
  • System audio:
  • dźwięki związane z grami strzeleckimi,
  • mikrofon,
  • radio
  • AUX, USB


#3 wojtekk8  | Napisano 04 wrzesień 2015 - 15:39

wojtekk8
  • Użytkownik
  • Postów: 1010
  • Dołączył: 30-kwiecień 06
  • Miasto:

Wyświetl postUżytkownik Projekt Manhattan dnia 04 wrzesień 2015 - 13:51 napisał

Część I. Założenia projektowe.
  • Strzelnica dedykowana dla ASG.
Ale z możliwością wymiany tarcz i strzelań ryżem z rurki po długopisie lub z  broni IPSC.

Chyba AIPSC bo strzelnica, która jest dedykowana do ASG nie nada się do broni IPSC ani jakiejkolwiek innej broni (broni w rozumieniu ustawy o broni i amunicji) bo zwyczajnie przepisy na to są odpowiednie i trzeba by ich przestrzegać przy tworzeniu takiego obiektu.

#4 Karczu  | Napisano 05 wrzesień 2015 - 11:39

Karczu
  • Użytkownik
  • Postów: 298
  • Dołączył: 16-grudzień 08
  • Miasto: Będzin
Na jakim mikroprocesorze to stoi? Jak wykrywa trafienie z dużej odległości?
I najważniejsze, gdzie to można potestować, bo brzmi świetnie :)

#5 Projekt Manhattan  | Napisano 06 wrzesień 2015 - 11:32

Projekt Manhattan
  • Użytkownik
  • Postów: 3
  • Dołączył: 04-wrzesień 15
  • Miasto:
Część II. Prezentacja prototypu.

Prototyp systemu SHOT wygląda tak:
https://drive.google...iew?usp=sharing

Tarcza i jej funkcje.

System SHOT pojedyncze trafienie tarczy sygnalizuje błyskiem czerwonej diody LED oraz dźwiękiem rykoszetu.
W niektórych grach wprowadzany jest parametr „ilość zranień”, który określa ile razy należy trafić tarczę aby system uznał ją za trafioną i zaliczył np. punkt (ciągłe świecenie czerwonej diody LED).
https://drive.google...iew?usp=sharing


Efekt działania zielonej diody LED w tarczy przedstawia film z grą biegnący „DZIK”.
System zlicza trafienia tylko do tarczy świecącej na zielono.
https://drive.google...iew?usp=sharing


Efekt działania białej diody LED przedstawia film z grą „POTYCZKA”.
Zawodnik jest „ostrzeliwany” przez przeciwników. Atak przeciwnika jest symbolizowany mrugająca białą diodą LED (imitacja błysków) oraz dźwiękiem serii maszynowej.
Trafiony przeciwnik jest na chwilę wyeliminowany z gry a po zregenerowaniu się znowu zaczyna ostrzał.
https://drive.google...iew?usp=sharing

W grze „STRZELANIE SZYBKIE” diody LED są wykorzystane inaczej.
Gdy świeci biała dioda strzelec ma być w przygotowany do strzelania.
Zielona dioda „otwiera” tarcze i należy w nie strzelać.
Czerwona dioda przez chwile pokazuje efekt strzelania.
Cykl się powtarza zadaną ilość razy.
Każda gra opisana jest parametrami wpływającymi na poziom trudności
Ten film ilustruje sprawę wprowadzania parametrów gier.
https://drive.google...iew?usp=sharing

A ten grę „STRZELANIE SZYBKIE”.
https://drive.google...iew?usp=sharing

Wyświetl postUżytkownik Karczu dnia 05 wrzesień 2015 - 11:39 napisał

Na jakim mikroprocesorze to stoi? Jak wykrywa trafienie z dużej odległości?
I najważniejsze, gdzie to można potestować, bo brzmi świetnie :icon_smile:

System SHOT jest wykonany w oparciu o mikrokontroler ARDUINO.
W tarczy jest zabudowany odpowiedni detektor.

Użytkownik Projekt Manhattan edytował ten post 06 wrzesień 2015 - 11:32