Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Części drukowane 3D - moja skromna oferta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#181 Ajwen  | Napisano 26 kwiecień 2018 - 20:27

Ajwen
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 21-czerwiec 13
  • Miasto: Stargard
progressive dzieki za podpowiedź.
Jest to jakieś rozwiązanie, tylko nie za bardzo mam gdzie coś takiego robić, w chałupie... zasmrodzić żywicą... no raczej nie bardzo ;)

#182 thor_  | Napisano 26 kwiecień 2018 - 20:56

thor_
  • Weteran
  • Postów: 4006
  • Dołączył: 02-październik 05
  • Miasto: Gdańsk
Żywice typu FC52 są dupowato nieodporne na wygięcia. Zachowują się jak "cukier w kostkach" po przekroczeniu pewnej granicy pękają i po ptokach. Nie zaryzykowałbym tego typu odlewu w GB nawet tam gdzie prawie nie ma naprężeń - popychacz. Jak już to FC55 ma zupełnie inna strukturę, jest droższa ale za to odlewy wielkości kasków motocyklowych i grubości ścianki 1-2 mm upuszczone z wysokości 1m na beton w 90% przypadków zostają całe. Taki sam odlew z FC52 rozsypuje się w drobny mak.

W zależności od kształtu tego popychacza może warto rozważyć zrobienie go z PCV ale nie "spienionego" ale lanego. Wyciąć elementy i skleić po całości klejem typu cyjanoakryl. Zrób fotki tego co masz to się pomyśli konkretniej.

A co do smrodu, obecnie żywice odlewnicze FC nie capią tak jak kiedyś poliestrowe, poliuretanowe czy epoksydowe. Są rodzajem "hybryd" tych wspomnianych i m.in. wygrywają znacznie mniejsza toksycznością i właśnie smrodem. Kiedy odlewam mniejsze elementy to spokojnie robię to w chacie na biurku i specjalnie nikt nie narzeka. Silikon podobnie, są nawet takie które mają całkiem sympatyczny zapach :icon_wink:

Użytkownik thor_ edytował ten post 26 kwiecień 2018 - 20:56


#183 Ajwen  | Napisano 28 kwiecień 2018 - 21:15

Ajwen
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 21-czerwiec 13
  • Miasto: Stargard
Tu nie ma co robić fotek, to nie miss osiedla ;)  popychacz złamany w najcieńszym miejscu, da się skleić raczej bez większych problemów.
Jeśli któryś z Was czuje sie na siłach zrobić dla mnie takie 2 popychacze.. proszę o info. Ja nie będę próbował, gdyż ani nie mam składników,ani żadnej praktyki, więc... zgaduję, potrzebowałabym 5x tyle materiału,żeby coś mniej więcej wyszło :D
Oczywiście za wykonanie zapłacę.

#184 Ajwen  | Napisano 02 maj 2018 - 22:34

Ajwen
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 21-czerwiec 13
  • Miasto: Stargard
to jak.. jest jakiś odważny ?? ;)

#185 thor_  | Napisano 09 maj 2018 - 10:12

thor_
  • Weteran
  • Postów: 4006
  • Dołączył: 02-październik 05
  • Miasto: Gdańsk
Potrzebuję popychacz na wzór najlepiej cały ;) Może być sklejony ;) I trochę cierpliwości z Twojej strony ;) Aktualnie nie miałem w planach robienia nowych form i nie wiem czy silikon który mam wystarczy na formę. Jeżeli tak to do zrobienia w kilka dni "jak znajdę czas". Ale w przypadku jak nie będę miał silikonu to kupię  go nie wcześniej niż w końcówce czerwca - wtedy planuję kolejne "swoje" formy i wtedy mogę Ci to coś zrobić ;) Nawet za darmo w ramach ciekawostki i treningu ;)

#186 Ajwen  | Napisano 09 maj 2018 - 10:50

Ajwen
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 21-czerwiec 13
  • Miasto: Stargard
Dziękuję Thor_  ..
Jeden z kolegów odezwał się na priv, w sumie to jakiś wariat chyba.. wysłałem mu projekt 3d, a ON wieki czarodziej stworzył na drukarce owy popychacz. A wariat, bo facet nie chce pieniędzy !  Nie ujawnię jego nicku, bo już widzę te kolejki oczekujących ;)
Jak popychacz dojdzie, wrzucę go do gb i zobaczymy czy drukowany popychacz wytrzyma.  Oczywiście dam znać na forum, dla potomności... ma sie rozumieć.
Dobrze,że są ludzie, których hobby to niesienie pomocy innym.

#187 thor_  | Napisano 09 maj 2018 - 11:11

thor_
  • Weteran
  • Postów: 4006
  • Dołączył: 02-październik 05
  • Miasto: Gdańsk
Czekam na opinie jak to to działać będzie ;) U mnie to wieczna wojna czy drukować czy odlewać bo kompletnie różne materiały i kompletnie różna wytrzymałość i podatność na naprężenia ;) Czasem j druk daje rade tam gdzie dąłbym sobie uciąć rękę, że nie powinien a czasem odwrotnie odlew bierze górę ;)

#188 _Czarny_  | Napisano 10 maj 2018 - 14:12

_Czarny_
  • Użytkownik
  • Postów: 392
  • Dołączył: 26-luty 10
  • Miasto: Warszawa
Czasem jak coś projektuję dla siebie to się muszę zastanawiać w jakiej płaszczyźnie to będzie pracować, gdzie będą naprężenia i już na etapie projektowania kombinuję tak aby było jak najwytrzymalsze. Czasem zwyczajnie się nie da i trzeba np wydruk robić z kilku elementów a potem je kleić.

Pod tym względem np świetny jest ABS, bo sam w sobie jest super wytrzymały a klei się go Acetonem. W ten sposób np z kumplem doklejając drukowane w innej płaszczyźnie płytki wzmocniliśmy naramienniki i karwasze na LARPa. Ważę ponad 90 kilo, się wywaliłem, stęknęły, zatrzeszczały ale przeżyły ku naszemu zaskoczeniu ;)