Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Tuning high speed CQB - proszę o sprawdzenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kacik  | Napisano 10 grudzień 2016 - 19:08

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań
Witam,

celuję w 30-35 ROF przy 350 FPS w GC16 Warthog 7"

W środek chcę wsadzić:
- LiPo 11.1,
- tłok SHS z tworzywa z 15 stalowymi zębami,
- sprężynę zostawić stock jeżeli utrzyma moc lub wymienić na jakieś M110 Guardera i zbić moc przez short stroke,
- silnik zostawić stock dopóki da radę, potem wymienić na jakiś HT.

Zastanawiam się jakie zęby kupić - SH 13:1 czy 16:1 aby uzyskać taki rof?

Stock póki co daje ok 21 ROF na LiPo 11.1

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, najlepiej z doświadczenia wziętą.

#2 Buniek92  | Napisano 10 grudzień 2016 - 20:16

Buniek92
  • Moderator I
  • Postów: 796
  • Dołączył: 06-maj 06
  • Miasto: Warszawa
Nie mierzyłem rofa w mojej replice, ale na "ucho" jest coś w okolicach 30rps i bardzo dobra reakcja na spust. Zestaw:

Cytat

- Short strocking, zębatko tłokowa pozbawiona dwóch pierwszych zębów napinających
- Tłok SHS z metalową szczęką
- Sorbo
- Dysza SHS
- Sprężyna ze snopowiązałki
- Gumka HU Systema Energy
- Mosfet i kable od Qbsona z BBmax
- Lipo 7,2
Polecam również zabawę w hairtrigger. U mnie siedzi http://www.evike.com/products/42833/ i dobrze spełnia swoją rolę. Niestety nie wiem co było robione z kostką stykową, nie ja składałem replikę.

#3 Kacik  | Napisano 10 grudzień 2016 - 20:35

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań

Wyświetl postUżytkownik Buniek92 dnia 10 grudzień 2016 - 20:16 napisał

Nie mierzyłem rofa w mojej replice, ale na "ucho" jest coś w okolicach 30rps i bardzo dobra reakcja na spust. Zestaw:

Polecam również zabawę w hairtrigger. U mnie siedzi http://www.evike.com/products/42833/ i dobrze spełnia swoją rolę. Niestety nie wiem co było robione z kostką stykową, nie ja składałem replikę.

W tej replice przez ETU 7.4 nie sprawdza się za dobrze, dlatego wolę 11.1
Jakie zębatki masz?
Zamiast hairtrigger mam już speed trigger od Retro Arms.

#4 Buniek92  | Napisano 10 grudzień 2016 - 21:23

Buniek92
  • Moderator I
  • Postów: 796
  • Dołączył: 06-maj 06
  • Miasto: Warszawa
Chiński stock. Zębatka tłokowa kulturalnie pozbawiona dwóch pierwszych zębów. Przez moment myślałem nad DSG, ale serio nie widzę takiej potrzeby.

#5 Kacik  | Napisano 10 grudzień 2016 - 21:44

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań

Wyświetl postUżytkownik Buniek92 dnia 10 grudzień 2016 - 21:23 napisał

Chiński stock. Zębatka tłokowa kulturalnie pozbawiona dwóch pierwszych zębów. Przez moment myślałem nad DSG, ale serio nie widzę takiej potrzeby.

To trochę inna wizja tuningu, ale dzięki za odp. :)

#6 matrigs  | Napisano 10 grudzień 2016 - 22:57

matrigs
  • Użytkownik
  • Postów: 434
  • Dołączył: 12-luty 14
  • Miasto: Gdynia

Wyświetl postUżytkownik Kacik dnia 10 grudzień 2016 - 20:35 napisał

Zamiast hairtrigger mam już speed trigger od Retro Arms.

To są dwie kompletnie osobne kwestie. Wrzucenie speed triggera skróci drogę spustu co nieco ale w żaden sposób nie da takich rezultatów jak modyfikacja hair trigger.

Odnośnie osiągnięcia 35 RPS to albo 12:1 SHS + silnik high-torque 22TPA (n.p. GFC Tornado High Torque lub nowe SHS High Torque) lub 16:1 i silnik 16TPA (n.p. Big Dragon M160, GFC Tornado High Speed lub stare SHS High Torque)

Ja bym osobiście celował w zębatki 12:1 SHS na start a potem szukał silnika który według ciebie da odpowiednie rezultaty.

Przypominam o tym że do tego celu będzie potrzebna masywna bateria.

[EDYTA]

Tak na marginesie, SHS 16:1 mają przełożenie rzeczywiste 17.28 więc marginalnie wyższe od stockowych

Użytkownik matrigs edytował ten post 10 grudzień 2016 - 23:01


#7 V4RCH1AK  | Napisano 10 grudzień 2016 - 23:31

V4RCH1AK
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 30-maj 16
  • Miasto: Gdynia
Trochę offtopując, czy gdziekolwiek jest dozwolony tryb full auto w CQB? Moim zdaniem to tylko zadawanie niepotrzebnego bólu. Zwłasza na dzikim rofie.

#8 wiciok  | Napisano 10 grudzień 2016 - 23:36

wiciok
  • Admin
  • Postów: 5476
  • Dołączył: 17-październik 10
  • Miasto: Mielec/Kraków
Jest.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#9 Kacik  | Napisano 11 grudzień 2016 - 00:06

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań

Wyświetl postUżytkownik matrigs dnia 10 grudzień 2016 - 22:57 napisał

To są dwie kompletnie osobne kwestie. Wrzucenie speed triggera skróci drogę spustu co nieco ale w żaden sposób nie da takich rezultatów jak modyfikacja hair trigger.

Odnośnie osiągnięcia 35 RPS to albo 12:1 SHS + silnik high-torque 22TPA (n.p. GFC Tornado High Torque lub nowe SHS High Torque) lub 16:1 i silnik 16TPA (n.p. Big Dragon M160, GFC Tornado High Speed lub stare SHS High Torque)

Ja bym osobiście celował w zębatki 12:1 SHS na start a potem szukał silnika który według ciebie da odpowiednie rezultaty.

Przypominam o tym że do tego celu będzie potrzebna masywna bateria.

[EDYTA]

Tak na marginesie, SHS 16:1 mają przełożenie rzeczywiste 17.28 więc marginalnie wyższe od stockowych

Zdecydowałem się na 13:1, myślę że powinno wskoczyć ok. 30 ROF (z tego co czytam), a to powinno mi wystarczyć.
Co do spustu, replika w stocku ma bardzo dobrą reakcję, ze względu na zastosowaną elektronikę. Myślę, że sam speed trigger zrobi robotę.
Z bateriami gorzej, maks wchodzą 1000 mAh, będzie trzeba między rundami zmieniać :/

Wyświetl postUżytkownik V4RCH1AK dnia 10 grudzień 2016 - 23:31 napisał

Trochę offtopując, czy gdziekolwiek jest dozwolony tryb full auto w CQB? Moim zdaniem to tylko zadawanie niepotrzebnego bólu. Zwłasza na dzikim rofie.

Nie wiem czy mnie coś ominęło, ale ktoś coś mówił o auto?
Na CQB liczy się każdy ułamek sekundy, a dobre i szybkie semi z krótkim czasem reakcji na spust robi robotę. Wydaje mi się, że właśnie przez high speed można fajne, tego rodzaju efekty osiągnąć.

#10 Krzywica  | Napisano 11 grudzień 2016 - 13:17

Krzywica
  • Użytkownik
  • Postów: 207
  • Dołączył: 14-sierpień 14
  • Miasto:
A to gdzieś jest zabroniony? Moim zdaniem Warchlak powinieneś przemyśleć okładanie się poduszkami jak Cie ASG za bardzo boli :). Po co się katować.

Kacik, zwróć uwagę na "C" i pojemność baterii oprócz napięcia bo taki ROF i taki silnik może pobierać prądu sporo- nie chcemy spadków napięcia :).

#11 V4RCH1AK  | Napisano 11 grudzień 2016 - 14:36

V4RCH1AK
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 30-maj 16
  • Miasto: Gdynia
Skoro liczy sie dla ciebie szybka reakcja na spust, to dlaczego chcesz osiągnąć duży rof? Przecież dotyczy on fullauto.

#12 Krzywica  | Napisano 11 grudzień 2016 - 14:51

Krzywica
  • Użytkownik
  • Postów: 207
  • Dołączył: 14-sierpień 14
  • Miasto:
Ponieważ ROF i reakcja na spust są ze sobą ściśle powiązane?

Poza tym on chce duży ROF tylko nie chce mu się dyskutować z tymi których boli :D.

#13 Mixon  | Napisano 11 grudzień 2016 - 17:21

Mixon
  • Użytkownik
  • Postów: 777
  • Dołączył: 16-lipiec 03
  • Miasto: Trójmiasto
Nie wiem, dla mnie większą perwersją jest bezwzględne zabranianie full-auto, nawet głupim AEPom.
A szybką reakcję na spust bez dużego rofa da się osiągnąć chyba tylko jak się ma jakiś fikuśny pre-cocking :icon_razz:
Z resztą nie wiem, znowu walnąłem posta zanim pomyślałem czy mam coś ciekawego do napisania, nikt mi nie pozwala sypać świetlistymi seriami z MP7 Wella :(

Użytkownik Mixon edytował ten post 11 grudzień 2016 - 17:31


#14 Kacik  | Napisano 11 grudzień 2016 - 18:45

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań
No na więcej niż 20C będzie ciężko liczyć, mosfet domyślnie jest w kolbie razem z baterią.

Serio, nie bardzo rozumiem pytań z cyklu "po co Ci ROF, skoro bardziej oczekujesz reakcji na spust".
Nawet jeżeli na danej imprezie będzie zabronione full auto, czy nie uważacie że szybkie semi może dać dużą przewagę?

#15 Buniek92  | Napisano 11 grudzień 2016 - 21:50

Buniek92
  • Moderator I
  • Postów: 796
  • Dołączył: 06-maj 06
  • Miasto: Warszawa

Wyświetl postUżytkownik Krzywica dnia 11 grudzień 2016 - 13:17 napisał

A to gdzieś jest zabroniony?

Jest. Na halach w których grałem tryb auto jest (niestety) zabroniony bez względu na prędkość początkową.

#16 V4RCH1AK  | Napisano 11 grudzień 2016 - 22:14

V4RCH1AK
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 30-maj 16
  • Miasto: Gdynia
Tak samo na Magnum. By the way myślałem że do semi-fullauto wystarczy szybki palec i speedtrigger ;) co do powiązania reakcji na spust i rofu to na przykład u mojego kolegi w replice jest bardzo duży rof, ale spust jest bardzo mało czuły ;)

#17 dVer  | Napisano 12 grudzień 2016 - 18:32

dVer
  • Użytkownik
  • Postów: 34
  • Dołączył: 24-wrzesień 12
  • Miasto: Poznań

Wyświetl postUżytkownik V4RCH1AK dnia 11 grudzień 2016 - 22:14 napisał

Tak samo na Magnum. By the way myślałem że do semi-fullauto wystarczy szybki palec i speedtrigger :icon_wink: co do powiązania reakcji na spust i rofu to na przykład u mojego kolegi w replice jest bardzo duży rof, ale spust jest bardzo mało czuły :icon_wink:

Czułość spustu i reakcja na niego to dwie różne rzeczy :)

#18 samael16  | Napisano 06 styczeń 2017 - 08:10

samael16
  • Użytkownik
  • Postów: 1419
  • Dołączył: 21-sierpień 05
  • Miasto: Niegowonice
Ja pierdziele, serio dzieci fizyki i matmy już nie ma w szkole?
Rof czyli ile kulek na raz się wywali w ciągu minuty.
Jak masz rofa 10 to tyle też dasz rady wywalić i singlem, jak masz 30 to przyda się speed trigger i szybkie palce i też powinieneś dać radę.

Szybka reakcja jest z definicji w aeg powiązana z wysokim rofem nie da się inaczej i koniec.

Speed trigger to tylko skrócenie czasu zanim ruch mechaniczny spustu zostanie przekazany jako impuls elektryczny do mosfetu a potem on energię elektryczną zamieni na mechaniczna ruchu obrotowego silnika na ruch posuwisto-zwrotny układu tłokowego.

Kacik co do twojego pytania wywaliłbym z 3 z tłoka i sprawdził na stockowych zebatkach jak dalej źle dopiero wtedy zmienił przełożenie.

Użytkownik samael16 edytował ten post 06 styczeń 2017 - 08:13


#19 Kacik  | Napisano 16 czerwiec 2017 - 00:58

Kacik
  • Użytkownik
  • Postów: 398
  • Dołączył: 21-sierpień 11
  • Miasto: Poznań
Panowie, wracam do tematu.
Ostatecznie stanęło na:
SHS 13:1
SHS HT
Short Stroke -2 zęby
Guarder SP100
355fps/29rps

Niestety dwa problemy napotkałem:
Nie udało mi się przelutować kabli w ETU, moja lutownica mi na to nie pozwoliła, przez co musiałem zostać na stock kablach,
Bateria to zaledwie 20C/1000mAh/11,1.

Myślałem, że na tym konfigu przegroczę 35rps Czy możliwe jest, że właśnie przez te dwie rzeczy rof jest na poziomie 30rps?

#20 matrigs  | Napisano 16 czerwiec 2017 - 12:02

matrigs
  • Użytkownik
  • Postów: 434
  • Dołączył: 12-luty 14
  • Miasto: Gdynia
Na ten zestaw to brzmi to "spot on".

Przypominam że te SHSy są tak naprawdę 1:13.65 a silnik domyślam się że jest z "nowej" serii które mają 22 TPA a nie 16.