Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Zerwany gwint, naprawa gwintu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zachar  | Napisano 18 maj 2017 - 12:01

Zachar
  • Użytkownik
  • Postów: 836
  • Dołączył: 04-lipiec 04
  • Miasto: Oppeln
Witam,
postanowiłem, że napiszę krótki poradnik jak poradzić sobie z zerwanym gwintem w szkielecie gearboxa. Kilka razy zdarzyło mi się, że zewnętrzny gwint się zerwał i dotyczyło to gwintu w który wkręcona jest śruba trzymająca dźwignię bezpiecznika (selektor ognia) w replikach typu AK. Jednak tym razem odmówił współpracy gwint w szkielecie PKM (typ M249) w który wkręcona jest jedna z dwóch śrub trzymających szkielet w komorze zamkowej. Czyli jedna z ważniejszych śrub, bo odpowiada ona między innymi za utrzymanie GB w osi względem komory hop-up itp., a więc trzeba to naprawić.
Chyba jednak M165 powoduje w PeKaśce zbyt duże wibracje :icon_razz2:

Od czego zaczynamy? Oczywiście od wyjęcia szkieletu z repliki
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Do naprawy niezbędny będzie zestaw do naprawy gwintów M4. Moża kupić same tulejki, ale w zestawie jest odpowiednie wiertło 6,1mm, które mało kto ma w domu, a jest ono średnicą odpowiednio dobrane do tych tulejek. Takie zestawy znajdziemy na znanym portalu aukcyjnym pod nazwą "gwint naprawczy".
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Wiertłem z zestawu rozwiercamy zerwany gwint "na wylot"
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Wkręcamy tuleję. Tulejka jest samogwintująca, więc nie ma potrzeby korzystać z innych gwintowników, ale przyda się pokrętło do gwintowników
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Niestety tulejka jest zbyt długa, dlatego jak już przegwintujemy cały otwór to wykręcamy całość i skracamy tulejkę. W moim przypadku wystarczyło uciąć dwa zwoje.
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Ponownie wkręcamy gwint, ale tym razem polecam użyć kleju. Może być beztlenowy do gwintów, ale ja użyłem epoksydowego.
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

... i cieszymy się gwintem, który prawdopodobnie przeżyje cały szkielet :icon_smile:

W ten sam sposób naprawiamy gearbox v3 w miejscu połączenia z dźwignią bezpiecznika
https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

#2 Kriss88  | Napisano 18 maj 2017 - 13:54

Kriss88
  • Użytkownik
  • Postów: 130
  • Dołączył: 06-sierpień 16
  • Miasto: Poznań
Więcej takich poradników, dla potomnych. Nie trzeba zmieniać już połówki gb, które często są zresztą niekompatybilne w chińczykach

#3 Driver2503  | Napisano 18 maj 2017 - 18:00

Driver2503
  • Użytkownik
  • Postów: 89
  • Dołączył: 11-kwiecień 13
  • Miasto: Gdańsk , Lębork
A mi padły gwinty chwytu pistoletowego w kwa . Dzięki wielkie za poradnik ;-))