Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Szkielet gearboxa Retro Arms - PROBLEM Z BODY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 pedros8787  | Napisano 07 sierpień 2017 - 20:54

pedros8787
  • Użytkownik
  • Postów: 1
  • Dołączył: 18-styczeń 14
  • Miasto: Dębica
Witam wszystkich,

Mam problem z poskładaniem do kupy mojej repliki (typ M4A1). Geneza problemu wygląda w skrócie następująco.
Parę lat temu kupiłem tanią używaną full stockową replikę M4 typowo do użytku w CQB. Generowała moc około 300fps, w miarę stabilnie i używałem jej około 2 sezony. Jak to zwykle bywa przyszedł czas aby coś w niej zmienić. Docelowym planem było podniesienie mocy do 350fps oraz możliwość wymiany sprężyny bez konieczności rozbierania GB (czasem przesiadł bym się w lesie ze snajperki na assulata i fajnie byłoby mieć w nim tak około 450fps więc możliwość szybkiej zmiana sprężyny by się przydała). Zrobiłem więc listę zakupów i ostatecznie kurier dostarczył mi paczkę, w której znajdowały się wszystkie potrzebne elementy:
  • szkielet gearboxa V.2 CNC aluminium 8mm QSC Retro Arms
  • SHS - Zestaw zębatek high speed 14:1
  • SHS Zestaw Bore Up do replik typu M4
  • Silnik Tornado F2 High Speed
  • Tłok High Speed Arma Tech
  • I jeszcze kilka niezbędnych, drobnych części aby wszystko pracowało ładnie gładko i bez dziwnych niespodzianek w przyszłości
Po dokładnym uzbrojeniu GearBoxa z zachowaniem wszelkich zasad prawidłowego montażu (strzykawa) przyszedł czas aby zainstalować nowy GB w starym body. Czynność ta nie przysporzyła mi żadnych problemów jednak po podpięciu zasilania już przy pierwszych strzałach okazało się że mimo iż kulki podawane są do komory (Stary dobry czerwony ELEMENT z równie porządną zieloną gumką Guardera) zacinają się w niej i nic nie leci :icon_smile: a po kilku strzałach wylatuje kilka kulek z mocą tak małą że aż niemożliwa do zmierzenia.

Oczywiście natychmiast rozpoczęły się moje rozmyślania czym może być spowodowany ten niepożądany efekt i po dokładnych oględzinach i przeprowadzeniu specjalistycznego testu z papierkiem na wlocie kulek do komory okazało się że pojawiła się olbrzymia nieszczelność między dyszą a gumką (jeśli przeprowadzacie ten test z kilkoma kulkami w komorze to zawsze zakładajcie okulary bo mało oczu nie straciłem XD).

Podczas konsultacji z ludźmi ze środowiska doszliśmy do wniosku że winnym nieprawidłowego działania repliki jest stare wysłużone metalowe body PJ którego górna i dolna część po zmontowaniu nie trzyma osi, tezę tą dodatkowo mogły potwierdzać rysy na dyszy które powstały tylko z jednej strony oraz dokładne oględziny złożonej repliki. Postanowiłem więc zakupić nowe body a mój wybór padł na metalowy korpus Specna Arms (MP129B).

Przed zakupem wysłałem do sklepu AXXXXo.pl wiadomość z zapytaniem czy oferowany korpus SA jest kompatybilny z posiadanym już prze zemnie gearboxem RA. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówiłem body. Po dostawie z uśmiechem zabrałem się za montaż. Radość moja jednak nie trwała długo ponieważ okazało się że GB RA i body SA pasują do siebie jak pies do jeża. Gearbox nieco ciasno ale wpasował się w dolną część body jednak jego konstrukcja uniemożliwia montaż dźwigni bolt-catch'a, pomijając ten szczegół zabrałem się za zamontowanie górnej części body i tu kolejny problem ponieważ nie dość że wszystko strasznie ciasne to grzbiet gearboxa po z łożeniu całości dociska do dźwigni przeładowani na tle że uniemożliwia otwarcie klapki wylotu łusek a sama dźwignia blokuje się w połowie zakresu ruchu i ani w przód ani w tył.

Podsumowując, aktualnie wszystko leży poskładane w pudełkach a mi skończyły się pomysły i nerwy. Postanowiłem więc zamieścić tu tego post, który niejako jest prośbą o pomoc i rady do bardziej doświadczonych ludzi, którzy mogą takowych udzielić. Nie wykluczam obróbki mechanicznej elementów jeśli miało by to pomóc w poskładaniu repliki, jednak nie chcę pogorszyć sytuacji i brać się za to bez jakichś wskazówek, najchętniej to wolał bym uniknąć takich operacji :icon_smile:

Poniżej przedstawiam kilka fotografii, które może przybliżą naturę problemu i pomogą w jego rozwiązaniu:

GEARBOX
Rysy na dyszy
Stare body PJ
Problem z bolt catchem
Nowe body
Nie do końca możliwe do spasowania stare body