Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Gearbox v2 Specna Arms - zużyte zębatki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 echofoxtrot  | Napisano 28 sierpień 2017 - 12:04

echofoxtrot
  • Użytkownik
  • Postów: 7
  • Dołączył: 07-lipiec 16
  • Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam. Po ostatnich problemach z rozregulowywującym się dociskiem silnika, postanowiłem otworzyć gearbox w celu sprawdzenia stanu zębatek. Wcale się nie zdziwiłem widząc następujący obraz:

https://goo.gl/photo...syPGde63Q6q3sf8
https://goo.gl/photo...uVUnXVw2bvKtnR8
https://goo.gl/photo...T8coiZYFAk4iEc9

Moje pytanie brzmi. Czy stan zębów jest na tyle pogorszony iż nie powinienem ponownie składać repliki na tych samych zębatkach? Czy może lepiej wymienić cały komplet? Czy może inaczej, da radę wymienić same 2 zębatki, które uległy zużyciu (silnikowa i przenosząca z silnika)?

Dziękuję serdecznie i pozdrawiam!

#2 senkuPH  | Napisano 28 sierpień 2017 - 14:00

senkuPH
  • Użytkownik
  • Postów: 885
  • Dołączył: 18-wrzesień 08
  • Miasto: Sanok
Możesz wymienić samą zębatkę na trzpieniu silnika i zębatkę silnikową w GB, bez wymiany 2óch pozostałych. Warunkiem jest brak oznak nadmiernego zużycia lub uszkodzenia pozostałych i dobranie nowych o tym samym przełożeniu. Jeśli nie chcesz inwestować, poszukaj zębatek od specny. Będzie bardziej pewne, że się dogadają.

#3 echofoxtrot  | Napisano 29 sierpień 2017 - 11:00

echofoxtrot
  • Użytkownik
  • Postów: 7
  • Dołączył: 07-lipiec 16
  • Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zastanawiam się właśnie czy jest sens znowu pchać się w stock, skoro i tak już jakiś wydatek za to poniosę. W jaki sposób sprawdza się przełożenie zębatek? :icon_lol:

#4 mikadorus  | Napisano 29 sierpień 2017 - 12:19

mikadorus
  • Użytkownik
  • Postów: 1768
  • Dołączył: 27-październik 13
  • Miasto:
Stockowe są dobre.

Przełożenie - im niższy numerek tym szybciej strzelasz, ale silnik ma cięższa robotę do wykonania.  Te z wyższą numeracją są dobre do tuningu mocowego.

13:1 - szybkie,  ale silnik musi się napracować
18:1 - standard
32:1 - wolne ale mniejsze opory

Oznaczenia 100:200 i 100:300 - szybsze niż 32:1, wolniejsze od 18:1 (odpowiednio wg oznaczenia).

Resztę sobie wydedukujesz.

Użytkownik mikadorus edytował ten post 29 sierpień 2017 - 12:26


#5 echofoxtrot  | Napisano 29 sierpień 2017 - 14:12

echofoxtrot
  • Użytkownik
  • Postów: 7
  • Dołączył: 07-lipiec 16
  • Miasto: Ostrowiec Świętokrzyski
Teraz rozumiem, dzięki. Ze względu na to, iż nie widzę nigdzie zębatek stockowych do zakupu, postanowiłem poszukać u innych producentów i tak wpładłem na komplet od SHS'a za około 50zł. Zastanawia mnie tylko fakt, czy będą one pasowały przy łożyskach specny?

Dokładnie te: https://www.taniemil...10636.html#opis

W opisie co prawda nie ma nic na ten temat wspomniane, ale raczej 18:1?

#6 mikadorus  | Napisano 29 sierpień 2017 - 15:51

mikadorus
  • Użytkownik
  • Postów: 1768
  • Dołączył: 27-październik 13
  • Miasto:
Tak, będą dobre.

#7 slawek96  | Napisano 29 sierpień 2017 - 18:04

slawek96
  • Użytkownik
  • Postów: 157
  • Dołączył: 23-styczeń 15
  • Miasto: Rzeszów
Tylko jesli nie chcesz, żeby zaraz wyglądały jak poprzednie to trzeba je spodkładkować.