Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

SLR105A1 [CA] / AK74M [ICS] - przeszczep części - kilka pytań do kogoś doświadczonego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 kaer  | Napisano 23 październik 2017 - 11:20

kaer
  • Użytkownik
  • Postów: 9
  • Dołączył: 15-listopad 11
  • Miasto: Zielona Góra
Witam,

niedawno wróciłem do ASG i piszę w ogólnym, ponieważ potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego, a sytuacja jest ciut nietypowa. Generalnie potrafię rozebrać gearbox, wypodkładkować, przesmarować i wykonać podstawowe prace, jednak nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o trwałość części.


Posiadam dwie repliki:
SLR 105A1 [CA] z początku produkcji, czarny, ZnAlowy, bez jaskółki
AK74M [ICS] zakupiony w 2012 (jako okazja)
oraz dwie baterie, 8.4V NiCD Sanyo oraz 11.1v LiPo.


Mój cel na chwilę obecną to długa replika w las oraz krótka do CQB. Po prostu chciałbym zmontować jedną, jak najlepszą replikę z podzespołów które już posiadam - do lasu, a drugą jako odrzut, pociąć i przerobić do CQB (pozbawić kolby, ściąć lufę zewnętrzną i tak dalej).

Obecnie rolę długiej repliki pełni SLR105, wrzuciłem do niego:
- lufę 550mm Guarder 6.02 od AUG/M16 ukryta w tłumiku PBS
- gumka systema czarna, tradycyjny hop-up
- sprężyna Guarder 120
Replika hula na baterii 8.4 NiCd Sanyo, generuje +/- 420 fps bez dodatkowego uszczelniania i bez żadnych komplikacji.

Czy jest sens przeszczepiać niektóre części z ICS'a do tego CA, jak np zębatki, silnik?
W ICSie siedzi silnik Turbo 3000.
ICS do tej pory latał na baterii 11.1v - nie widać oznak zużycia podzespołów, a ROF był więcej niż zadowalający.
Wszystko poza wymienionymi podzespołami jest stockowe w obu replikach i nie zamierzam dokupywać części.

Być może jednak lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie z ICS'a repliki długiej w las? ICS wydaje mi się na tyle idiotoodporny, że składanie/rozkładanie CA to mordęga. Odniosłem też wrażenie, że zawartość GB jest lepiej spasowana, przynajmniej jeżeli chodzi o zespół tłoka, cylindra i dyszę.

Które zębatki i silnik lepiej zniosą baterię 11.1v LiPo (dla sprężyn stockowej i dla 120)?


Pozdrawiam,
z góry dzięki za wyrozumiałość :icon_wink: