Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Umundurowanie i wyposażenie żołnierza US z czasów WWII- poradnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#41 HunterKiller  | Napisano 17 styczeń 2018 - 16:25

HunterKiller
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 02-listopad 11
  • Miasto: Uć
Rozkładałem już 2 Tomki, bardziej pod bebechy niż wymiana okładzin, ale...

Przedni chwyt powinno dać się wymienić bez problemu, ewentualnie kosmetyczne dopasowanie, bo chinole raczej dużo nie pozmieniali w wymiarach.
Osobna sprawa to kolba i chwyt pistoletowy. Kolba jest mocno powycinana i ma wzmocnienia żebrowe, trzeba by uważnie i powoli nawiercać. A i tak w miejsciu mocowania kolby do korpusu trzeba by się pogimnastykować, bo drewno musi być grubsze od plastiku. Nie jest to niewykonalne, ale kłopotliwe i trzeba by pokombinować.
Jeśli chodzi o chwyt pistoletowy to nie widzę tutaj możliwości zamiany. Plastik jest tam dość grubawy z drobnymi wzmocnieniami, ale patrząc z perspektywy drewna, to ścianki są tam mikroskopijne. Niestety, ale drewniane okładziny raczej nie dałyby rady, no chyba, że pogrubić. Ale wtedy chwyt byłby nienaturalnie gruby i raczej mało wygodny.

#42 mareq  | Napisano 17 styczeń 2018 - 21:38

mareq
  • Użytkownik
  • Postów: 1533
  • Dołączył: 23-wrzesień 14
  • Miasto: Bielsko-Biała
Chwyt może mieć boczne ścianki zrobione z cienkiej sklejki ale nie będzie to wyglądać na jednolity kawałek drewna.
Pełne drewienka pasowałyby do tego nowego gazowego Tomka od WE. Jest już w chińskich sklepach. Ciekawe kiedy zawita do naszych i jaki będzie narzut cenowy.

#43 Budweiser  | Napisano 17 styczeń 2018 - 21:54

Budweiser
  • Użytkownik
  • Postów: 301
  • Dołączył: 27-czerwiec 15
  • Miasto: Świętochłowice
Szkoda, że nie jest to prostsze ale w zasadzie tego się spodziewałem. Tak, czy siak nie wygląda to źle i jestem zadowolony z tej Cymki,  ale drewno to jednak drewno..

#44 wish  | Napisano 18 styczeń 2018 - 08:52

wish
  • Użytkownik
  • Postów: 424
  • Dołączył: 11-czerwiec 08
  • Miasto: Gruszczyn
Ja w TM też mam plastik i nie narzekam. Wygląda ładnie, nie wiem jak ten Cymowski w tej chwili, ale myślę, że źle nie jest.

#45 mareq  | Napisano 18 styczeń 2018 - 09:35

mareq
  • Użytkownik
  • Postów: 1533
  • Dołączył: 23-wrzesień 14
  • Miasto: Bielsko-Biała
Na Cymowski moim zdaniem nie ma co narzekać. Nawet faktura w dotyku daje lekkie odczucie drzewa. Jedynie da się usłyszeć lekkie skrzypienie chwytu pistoletowego.

W którymś chińskim sklepie mignęły mi plastikowe midcapy na 110 kulek, chyba od KA. Ktoś używa? Warte zakupu?

Użytkownik mareq edytował ten post 18 styczeń 2018 - 09:36


#46 Domin007  | Napisano 18 styczeń 2018 - 10:11

Domin007
  • Użytkownik
  • Postów: 1102
  • Dołączył: 08-maj 08
  • Miasto: Zduńska Wola/Warszawa
W moim Thompsonie M 1928 od Cyber Guna też jest plastik i nie narzekam. Naprawdę ładnie imituje drewno.

#47 Matt Baker  | Napisano 18 styczeń 2018 - 11:24

Matt Baker
  • Użytkownik
  • Postów: 397
  • Dołączył: 25-luty 11
  • Miasto: Poznań
Ja mam Tomka od Snow Wolfa z plastikiem i można się pomylić ; )
Chociaż ktoś mi mówił, że SW i Cyma to to samo...

#48 wania56  | Napisano 31 styczeń 2018 - 07:42

wania56
  • Użytkownik
  • Postów: 232
  • Dołączył: 04-maj 12
  • Miasto: Krosno/Rzeszów
Jeśli chodzi o montaż drewienek w Thompsonie to warto zapytać Ahmeda. Kilka lat temu na kameralnej grze jeden Gentleman miał wykonane własnoręcznie kolbę i chwyty. Wyglądało to bez porównania lepiej i realistycznie niż plastik :icon_wink:

#49 14100715  | Napisano 31 styczeń 2018 - 13:06

14100715
  • Użytkownik
  • Postów: 444
  • Dołączył: 05-luty 12
  • Miasto: Warszawa
Jeśli jest niedużo drewna to metalowe wkładki do przenoszenia obciążeń np z blachy być może spełniłyby zadanie.

#50 HunterKiller  | Napisano 31 styczeń 2018 - 16:40

HunterKiller
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 02-listopad 11
  • Miasto: Uć

Wyświetl postUżytkownik 14100715 dnia 31 styczeń 2018 - 13:06 napisał

Jeśli jest niedużo drewna to metalowe wkładki do przenoszenia obciążeń np z blachy być może spełniłyby zadanie.

To jedno z rozwiązań które mogłoby się sprawdzić. Kwestia jest tylko taka, jaki materiał na te metalowe wzmocnienia i jak to wykonać. Aluminium lekkie i łatwe w obróbce, niestety miękkie. Stal nadaje się lepiej, ale jest bardziej kłopotliwa w obróbce, no i nieodpowiedni gatunek też może być miękki jak amelunium. Jest jeszcze kwestia połączeń, nie wszędzie śruba/wkręt będzie pasował, tak samo jak nie zawsze klej się nada. Najlepsze połączenie stal-stal to spaw (kleiłem różnymi klejami stale i zawsze spaw wygrywał :P ).
Żeliwa, mosiądze, ZnALe i inne pomijam.
Pozostaje jeszcze kwestia wycięcia środka pod baterię, też można wzmocnić, ale to już trochę większe wyzwanie moim zdaniem.
No i chwyt pistoletowy nadal raczej będzie niezwykle ciężko dorobić/przerobić.

Nie twierdzę, że jest to niewykonalne, albo że potrzeba warsztatu rusznikarskiego i wiedzy akademickiej. Jednak trochę kombinowania będzie wymagane i zapewne kilku prób, a mnie np. szkoda byłoby ponacinać oryginalną kolbę Tomka tylko po to by okazało się, że pomysł się nie sprawdził.

#51 mareq  | Napisano 31 styczeń 2018 - 21:08

mareq
  • Użytkownik
  • Postów: 1533
  • Dołączył: 23-wrzesień 14
  • Miasto: Bielsko-Biała
Chwyt przedni - nie ma wogóle problemu.
Kolba - wystarczy wywiercić jeden kanał wiertłem 20mm i już mieści się tam stick lipo (w stenie kolba też ma 20mm średnicy wewnętrznej).
Chwyt pistoletowy - tu by pasował rdzeń stalowy, który będzie okalał silnik i będzie wklejony np. na żywicy w otwór wydrążony w chwycie. Niestety to wydrążenie to akrobatyka wyższej klasy.

#52 Cortes  | Napisano 31 styczeń 2018 - 21:28

Cortes
  • Użytkownik
  • Postów: 570
  • Dołączył: 19-maj 13
  • Miasto: Pruszków
Z wydrążeniem  otworu w chwycie nie ma problemu. Trzeba go wywiercić w dużym klocku drewna, a dopiero potem obrabiać z zewnątrz, żeby otrzymać odpowiedni kształt.
Można też zrobić go z dwóch części i wykonać wnęki na silnik w obu połówkach osobno, a potem je skleić. W ten sposób można je lepiej dopasować do koszyka silnika i może nie trzeba będzie robić metalowych wzmocnień. Lepiej też można kontrolować obróbkę zewnętrzną, żeby zachować minimalną grubość ścianek.

#53 Kolba_DK  | Napisano 08 luty 2018 - 13:15

Kolba_DK
  • Użytkownik
  • Postów: 185
  • Dołączył: 30-wrzesień 13
  • Miasto: Płock
Panowie, prośba o pomoc:

Latałem po różnych forach i szukałem dobrej farby na hełm US. Dotarłem do różnych receptur

"(...) Mikstura nr 1 - dla hełmu nowego.
Humbrole nr...
117 - 155 - 170
...w proporcjach odpowiednio...
3 : 2 : 3
Mikstura nr 2 - dla hełmu used-look”.
Humbrole nr...
116 - 170 - 154 - 33
...w proporcjach odpowiednio...
1 : 2 : 3 : 1
Mikstura nr 3 - dla hełmu used-look”.
Humbrole nr...
155 - 170
...w proporcjach odpowiednio...
3 : 2 (...)  
"


No i dalej kiszka. Szukałem farbki o numerze 170 i okazuje się, że nie ma jej w ofercie sprzedaży. Mało tego, nie ma jej nawet w katalogach firm.
Czym to zastąpić (tego humbrola) lub też która farba będzie odpowiednia; na SoF jest spray, ale:
"(...)4. Pierwsza warstwa olive drab (nakładana grubo pędzlem, nie aerografem, metodą wklepywania farby pędzlem „na sztorc”).
5. Druga warstwa olive drab (nakładana grubo pędzlem, nie aerografem, metodą wklepywania farby pędzlem „na sztorc”). (...)
"

(zakładam, że jak nie aerograf to i nie spray!
Ostatecznie pomógłby mi choć kod RAL (oczywiście gotowego koloru, choć nie pogardzę kodem dla humbrola 170 - a zwiedziłem w tym celu parę forów, w tym modelarskich - odnośnie 170-ki) ...

A, jeszcze lakier poliuretanowy. Oczywiście, tego wskazanego w recepturze nie produkują, a nie chcę płacić za puszkę 80 zł - na co mi litr. W sklepach modelarskich zaś są dostępne jakieś badziewia wodorozcieńczalne. Czy można czymś takim zastąpić lakier poliuretanowy?

Użytkownik Kolba_DK edytował ten post 08 luty 2018 - 13:07


#54 Lipton92  | Napisano 08 luty 2018 - 14:37

Lipton92
  • Użytkownik
  • Postów: 20
  • Dołączył: 26-listopad 12
  • Miasto:
Według mnie nie ma potrzeby spinać się za bardzo czy to pędzel czy spray. Malowałem zarówno pędzlem i sprayem i w obu przypadkach było dobrze. Warto też zaznaczyć, że w trakcie II wojny odcienie OD się zmieniały. Możesz użyć takiej farby i też będzie dobrze.
http://www.paragraf2...-oliv-drab.html

#55 Lipton92  | Napisano 08 luty 2018 - 15:16

Lipton92
  • Użytkownik
  • Postów: 20
  • Dołączył: 26-listopad 12
  • Miasto:
Nie mogę edytować poprzednie postu. Jeżeli chodzi o malowanie pędzlem to używałem tego kolorku:
https://www.martola....ab_22ml_fs33070
Tylko nie pamiętam ile potrzebowałem słoiczków. Pędzel okrągły i można stemplować.

#56 Kolba_DK  | Napisano 08 luty 2018 - 15:33

Kolba_DK
  • Użytkownik
  • Postów: 185
  • Dołączył: 30-wrzesień 13
  • Miasto: Płock
Dzięki.
Najgorsze jest to, że ekran komputera nie oddaje zbyt dobrze barw; poz tym, wrzucając w wyszukiwarkę hasło RAL 6014 zobaczyłem całą paletę kolorów. Kupowałem już wcześniej farbę FOSCO OD (tylko nie pamiętam numeru - miała to być farba do oporządzenia US z WW2), ale efekt, hmmm... Odcień hełmu był bardzo podobny do munduru "spadaka" M-43. No, ale spróbuję, zobaczymy, jak wyjdzie. Tylko na zdjęciu tej farby z Paragrafu 22 mam wrażenie, że zbyt brązowy odcień. No, ale mam nadzieję, że to wina kolorystyki zdjęcia oraz ustawień monitora i w naturze lepiej wypadnie

#57 Matt Baker  | Napisano 08 luty 2018 - 15:44

Matt Baker
  • Użytkownik
  • Postów: 397
  • Dołączył: 25-luty 11
  • Miasto: Poznań
Ja kiedyś kopiowałem tekst rekonstruktora, który w bardzo szczegółowy sposób przedstawił kolejne etapy od oczyszczania, przez korkowanie aż do malowania. Poszukam na forum tym lub innym, bo nie pamiętam gdzie wklejałem.

#58 Cortes  | Napisano 08 luty 2018 - 15:50

Cortes
  • Użytkownik
  • Postów: 570
  • Dołączył: 19-maj 13
  • Miasto: Pruszków
Kolba,
To malowanie pędzlem „na sztorc” jest po to, żeby uzyskać efekt szorstkiej, nierównej wierzchni, takiej jak „salamandra” na polskich przedwojennych hełmach.
Lepiej to uzyskać w sposób taki, jak to robiono:
- pomalować hełm lakierem, może być bezbarwny, ale nie szybkoschnący,
- posypać mokry lakier proszkiem z korka, Można przyklepać ręką, żeby lepiej się przykleił,
- poczekać aż wyschnie i usunąć to, co się ńie przykleiło, korek nie musi pokrywać hełmu jednolicie,
- pomalować docelową farbą w spray’u.
Taki przepis znalazłem gdześ na jakimś forum, ale nie pamietam gdzie.
Proszek korkowy można kupić: http://www.sofmilita...s-product,19189
Albo zrobić samemu ścierając korek od wina na tarce kuchennej lub papierze ściernym.

Ta farba z Paragrafu jest OK, używałem jej.
Na SOF są też dwie farby na 1942 i 44 rok (prawdopodobnie OD3 i OD7)

Na youtubie jest masa przepisów: https://m.youtube.co...h?v=lrR29OIWjNA

Użytkownik Cortes edytował ten post 08 luty 2018 - 15:55


#59 Lipton92  | Napisano 08 luty 2018 - 16:35

Lipton92
  • Użytkownik
  • Postów: 20
  • Dołączył: 26-listopad 12
  • Miasto:
Korek to składnik obowiązkowy, ale malowanie na sztorc uniemożliwia powstawania śladów ''pedzlowania''. Najlepiej kupić kilka podkładek korkowa, albo skombinować korek od wina i zetrzeć go do oczekiwanej grubości. Jeżeli natomiast chodzi o przyklepywanie ręką korka, to należy być przy tym ostrożnym żeby korek nie był za gęsto i grubo nałożony. Wygląda to tragicznie, a niestety raz sam tak zrobiłem i trzeba było wszystko poprawiać. Jak będziesz malował pędzlem to po pierwszej warstwie farby strzep nadmiar luźnego korka i zostaw do wyschnięcia. Jak będą jakieś za duże braki to uzupełnij i znowu poczekaj aż farna będzie sucha. Jak cały dzwon będzie pokryty korkiem, a Ty uznasz że jest dobrze pozostanie Ci tylko nałożenie kilku równych, nie za grubych,  warstw farby. Wszystko po to żeby korek był zatopiony w farbie i nie odpadał przy byle dotknięciu.
Polecam ten link: http://www.90thidpg....esto/index.html

#60 HunterKiller  | Napisano 08 luty 2018 - 18:28

HunterKiller
  • Użytkownik
  • Postów: 262
  • Dołączył: 02-listopad 11
  • Miasto: Uć
Z Humbrolem enamel 170 może być kłopot, bo z tego co pamiętam, to w UE została zabroniona,. A dokładniej jakieś tam składniki zostały zakazane przy produkcji farb i producenci farb modelarskich też musieli wycofać/zmienić skład farbek.

Ale jak pisali poprzednicy, nie bawiłbym się w mieszanie farbek modelarskich, raz że drogo to wychodzi na duże powierzchnie, dwa gotowa farbka zawsze ma ten sam odcień. :) Zresztą jak byś tego nie pomalował to w ASH i tak będzie dobrze.