Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

AEGIS V - 25-27/05/2018


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Janek^  | Napisano 09 styczeń 2018 - 00:00

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Przepraszamy za chwilową nieobecność, ale uzyskiwanie zgody na teren (zwłaszcza ciekawy) to nie jest bułka z masłem.

Ale udało się i niniejszym z nowym rokiem niesiemy Wam wieści na temat nowości jakie Was w tym roku czekają oraz podstawowe informacje na temat samej gry.


Wersja skrótowa dla niemających zbyt wiele czasu:
1. Współpraca ze stowarzyszeniem "Parasol"
2. Teren gry AEGIS V (https://www.google.p...N 19°58'00.5"E)
3. Cena (100 zł / 90 zł dla płacących za AEGIS V i AEGIS VI)
4. Zapisy (https://goo.gl/forms/HHaTCxKPndO8CVn32)
5. Czas gry (48h)
6. Formuła gry ("unplugged")

Wersja pełna:
1. Od tego roku współorganizatorem naszych imprez będzie Stowarzyszenie Strzeleckie, Kolekcjonerskie i Rekonstrukcyjne Parasol. Stowarzyszenie zajmuje się promocją sportów strzeleckich, kolekcjonowania broni strzeleckiej i rekonstrukcji historycznych.

Przekażemy w późniejszym terminie więcej informacji o stowarzyszeniu i możliwościach jakie daje (zwłaszcza dla zainteresowanych uzyskaniem pozwolenia na broń) oraz oczywiście przed samą grą.
Dołączona grafika


2. Teren gry - wybieramy się na teren nadleśnictwa Miłomłyn. Szykujcie kajaki, rowery wodne, pontony, niszczyciele i motorówki (elektryczne), bo teren gry jest dokładnie na pół podzielony jeziorem, którego nie będzie można przekroczyć inaczej niż przepływając łodzią. Czeka Was wiele desantów i ich odpierania oraz kombinowania jak przeniknąć na drugą stronę :-) Teren ma ok. 17km^2.
Zasady korzystania z łodzi podamy w regulaminie - rozważamy jeszcze czy i na jakich zasadach dopuścić pojazdy pływające graczy (jeśli takimi dysponujecie możecie się już do nas zgłaszać w tej sprawie).

Link do google maps: https://www.google.p...N 19°58'00.5"E

Dołączona grafika
(mapa jest poglądowa - dokładniejszą opublikujemy razem z regulaminem gry)

3. Małej modyfikacji ulega polityka cenowa - osoby, które ord razy opłacą uczestnictwo w AEGIS V oraz AEGIS VI otrzymają 10% zniżkę na obie gry i zapłacą po 90 zł. W pozostałych przypadkach utrzymujemy cenę 100 zł od osoby.

4. Niniejszym otwieramy też zapisy, które w tym roku wyglądać będą nieco inaczej bo zgłaszamy drużyny a nie pojedyncze osoby: https://goo.gl/forms/HHaTCxKPndO8CVn32

Zapisy trwają do 30 kwietnia.
Limit osób: 200
Minimalna liczba osób, żeby odbyła się gra: 100

Prosimy kapitanów drużyn lub osoby przez nich wyznaczone do zapisywania całej drużyny - oczywiście ilość osób będzie można zmienić, ale będziemy sprawdzać tylko ilość zgłoszonych graczy a nie ich nazwiska.

5. AEGIS V będzie grą 48h (poprzednio to około 44h) - od 1200 w piątek do 1200 w niedziele. Na teren gry będzie można wejść też później, ale zadania zaczną się już od 1200.
W związku z powyższym, jako że część Was jedzie z daleka i nie dotrze na 1200, odprawa gry odbędzie się w środę wieczorem przez tele lub wideokonferencję - szczegóły jeszcze podamy.

5. Pozostajemy przy formule "unplugged" (brak optoelektroniki i elektroniki), która w tym roku dozna jednak pewnych wyjątków związanych ze scenariuszem (ale termo nadal możecie trzymać w szafie).

Pełne ogłoszenie gry oraz zarys scenariusza podamy w późniejszym terminie.
Odnośnie AEGIS VI - termin bez zmian (24-26/08/2018), formułę gry jeszcze potwierdzimy (niebawem).

Do zobaczenia na "polu walki"!

PS. Najbardziej aktualne informacje są zazwyczaj na stronie wydarzenia na FB: https://www.facebook...79245129035026/

Użytkownik Janek^ edytował ten post 09 styczeń 2018 - 00:02


#2 Moses  | Napisano 09 styczeń 2018 - 10:12

Moses
  • Użytkownik
  • Postów: 1201
  • Dołączył: 12-sierpień 04
  • Miasto: Warszawa
Będziemy!

#3 Spirit_  | Napisano 10 styczeń 2018 - 11:55

Spirit_
  • Użytkownik
  • Postów: 263
  • Dołączył: 05-styczeń 12
  • Miasto: Warszawa
Szukam drużyny, mam transport z Warszawy dla 3 osób. 21 lat, strzelam ponad 8 lat, CQB/DMR.

Użytkownik Spirit_ edytował ten post 10 styczeń 2018 - 11:55


#4 Spirit_  | Napisano 11 styczeń 2018 - 09:55

Spirit_
  • Użytkownik
  • Postów: 263
  • Dołączył: 05-styczeń 12
  • Miasto: Warszawa
Już mam ekipę, dziękuję.

#5 Janek^  | Napisano 21 styczeń 2018 - 00:33

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Wracamy po rekonesansie terenu i mamy dla Was kilka ważnych informacji :-)

Zapisy:
Link do zapisów -> https://goo.gl/forms/HHaTCxKPndO8CVn32 (cena: 100 zł, 90 zł dla osób, które od razu zapłacą też za Aegis w sierpniu)
Zgłoszenia do końca kwietnia lub wyczerpania limitu miejsc.
Na tą chwilę mamy 41 zgłoszeń na 200 miejsc.

Podstawowe założenia gry:
(będzie też oczywiście pełen regulamin – na razie najważniejsze informacje)
1. Gra zaczyna się o 1200, rejestracja otwarta będzie do max. 2000. Wejście na teren później tylko po uzgodnieniu.
2. Główne bazy obu stron będą po 1 stronie jeziora. Bazy będą terenem wyłączonym z gry (co nie znaczy, że bezpiecznym). Nocleg w namiotach/hamakach itp.
3. Przekraczanie jeziora tylko łodzią lub „helikopterem”. Powrót KIA możliwy także pieszo po drodze.
4. Dozwolone używanie łodzi przez graczy – zgodnie z zamieszczonym poniżej regulaminem.
5. Zadania będą po obu stronach jeziora,  w niektórych zadaniach konieczne będzie posiadanie sił po obu stronach jeziora. Większość zadań poznacie dopiero w trakcie gry.
6. Po drugiej stronie jeziora (względem bazy), każda ze stron będzie mogła założyć FOB, który będzie punktem leczenia oraz przechowywania amunicji, żywności itp. (FOB będzie można zniszczyć, ale będzie go można odbudować po zniszczeniu).
7. Po stronie jeziora, po której będą bazy każda ze stron będzie miała swoją przystań łodzi i tylko w niej będzie można do łodzi wsiadać. Po drugiej stronie desant i wsiadanie dowolnie.
8. Przystań będzie niewielkim terenem wyłączonym z gry, ale w pobliżu będzie stała flaga, której zdobycie spowoduje czasowe zniszczenie przystani (łodzie w przystani zostają „zniszczone”, poza przystanią mogą dalej pływać ale nie będę mogły zabierać osób z przystani do czasu jej „odbudowania”). Łodzie mogą przybijać na stałe jedynie w przystani.
9. Każda przystań będzie miała jednego „obserwatora” ze strony organizatora, która będzie zwracała uwagę czy przestrzegany jest regulamin bezpieczeństwa oraz będzie mogła zakazać używania łodzi w przypadku jego nieprzestrzegania, złej pogody lub z innych przyczyn.
10. Każda ze stron będzie mogła wezwać „śmigłowiec”, który przerzuci operatorów na drugą stronę jeziora. Wezwanie śmigłowca będzie możliwe tylko gdy dana strona będzie kontrolowała „radiostację polową” (po 1 na stronę, będzie to punkt gdzieś w terenie). Zniszczenie radiostacji polowej podobnie jak w przypadku przystani czasowo wyłącza możliwość transportu. Śmigłowiec będzie przemieszczał się tylko w ograniczonym obszarze – nie będzie możliwości zrzutu w dowolnym miejscu. Lecącego (jadącego?) śmigłowca nie będzie można „zestrzelić”.
11. W niektórych zadaniach konieczne będzie opanowanie procedur wojskowych (a raczej ich przeróbek na potrzeby Aegisa) – podamy procedury wcześniej, żeby był czas je opanować. W niektórych zadaniach może być także przydatne TCCC.
12. System trafień: głowa/korpus – KIA (balistyka nie gra), ręka/noga – możliwość opatrzenia i powrotu do gry (kolejne trafienie – zawsze KIA). Trafienie w broń eliminuje broń. Po powrocie do bazy (lub FOB) można wrócić do gry po 1h.
13. Repliki gazowe dopuszczone do gry.
14. Limity amunicji: 2x real, KM max. 1000.
15. Zakaz spożywania alkoholu.

Zasady wykorzystania łodzi przez graczy:
1. Zakaz walk na wodzie, a także z wody na ląd i z lądu na wodę.
2. Ostrzał osób wychodzących z łodzi dozwolony dopiero gdy znajdą się na lądzie (tzn. nawet jeżeli ktoś wysiadł w wodzie i idzie w wodzie która sięga mu po kostki, można do niego strzelać dopiero gdy wejdzie na ląd, nie wolno też strzelać tak że teoretycznie celujemy w gracza na lądzie ale ostrzał trafia w osoby znajdujące się jeszcze w łodzi, desantujących będziemy prosili żeby nie nadużywali tej zasady).
3. Ilość graczy w łodzi nie mogła być większa od przewidzianej dla danego typu łodzi.
4. Wolno używać tylko łodzi zatwierdzonych przez organizatora (od razu dodamy, że wszystko co nie ma odpowiedniego atestu i wygląda jakby się miało zaraz rozpaść zgody nie dostanie).
5. Jezioro jest strefą ciszy – wolno używać jedynie łodzi z silnikiem elektrycznym lub wiosłowych (jezioro nie jest szerokie).
6. Każdy gracz w łodzi MUSI być ubrany w kamizelkę ratunkową (Michael Phelps również jeśli do nas przyjedzie) oraz zdjąć z siebie ciężki ekwipunek (np. replika jedzie na pokładzie łodzi a nie przyczepiona do gracza).
7. Odpowiedzialnym za bezpieczeństwo na pokładzie jest "kierownik" łodzi – każdy gracz na pokładzie musi się stosować do jego poleceń.
8. Organizator w każdej chwili i bez podania przyczyny może zakazać używania łodzi. Bezwzględnie zakaz pływania będzie obowiązywał w przypadku niebezpiecznych warunków na jeziorze.
9. Przed grą każdy będzie musiał podpisać regulamin używania łodzi i na tej podstawie dostanie specjalny identyfikator dopuszczający do wsiadania do łodzi. Za najdrobniejsze nawet wykroczenie przeciwko regulaminowi użytkowania łodzi identyfikator będzie odbierany (dotyczy też graczy którzy niezgodnie z regulaminem będą zbyt wcześniej ostrzeliwać desant). W uzasadnionych przypadkach operator może zostać całkiem wykluczony z manewrów. Wszystkie wątpliwości rozstrzygane będą z uwzględnieniem zasady "najważniejsze jest bezpieczeństwo".


Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#6 vim  | Napisano 22 styczeń 2018 - 14:40

vim
  • Moderator I
  • Postów: 179
  • Dołączył: 15-luty 06
  • Miasto: Olsztyn

Wyświetl postUżytkownik Janek^ dnia 21 styczeń 2018 - 00:33 napisał

(...).


Szkoda, że  nie da się już stworzyć airsoftowej wersji pancernika ;p. Wielkie plany nie zostaną zrealizowane.

#7 Spirit_  | Napisano 22 styczeń 2018 - 17:17

Spirit_
  • Użytkownik
  • Postów: 263
  • Dołączył: 05-styczeń 12
  • Miasto: Warszawa
W strefie cieszy można używać silnika do bodajże 10 koni mechanicznych.

#8 Janek^  | Napisano 22 styczeń 2018 - 22:25

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Leśniczy mieli na ten temat podzielone zdanie czy całkiem spalinowych nie można czy można ale do 5 KM (tak twierdził jeden). Będziemy to jeszcze weryfikować, ale na chwilę obecną załóżmy, że tylko elektryczne, żeby nie było później niespodzianek.

@vim - jak kiedyś znajdziemy mniejsze i płytsze jezioro to może pozwolimy na pancerniki :) Walki na wodzie byłyby fajne, ale na Szelągu to raczej słaby pomysł.

#9 Janek^  | Napisano 31 styczeń 2018 - 23:19

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
1. Ponieważ osiągnęliśmy już zakładane minimum gra się odbędzie (oczywiście wszystko potwierdzi się po wpłatach).
Na dzisiaj mamy zapisanych 130 osób (prawie wszyscy chcą do Bałucji - na razie nie interweniowaliśmy, ale konflikt będzie symetryczny więc jeśli nie ujawni się ukryty front walki o Nazew to część osób będziemy musieli przekierować ;-)).
W związku z powyższym jak łatwo obliczyć zostało już tylko 70 miejsc.

Przy okazji przypominamy, że dla osób które chciałby sprawdzić się w dowodzeniu są po 3 darmowe miejsca po każdej ze stron konfliktu.

2. My w międzyczasie pracujemy nad scenariuszem - dla lubiących przygotowywać się do milsimów w długie zimowe wieczory już dzisiaj wrzucamy procedurę Landing Zone, które będzie wykorzystywana w jednym z zadań. Można już opracowywać odpowiednie plany (przynajmniej ramowe, bo szczegóły zostaną podane w zadaniach) i zorganizować sobie treninigi :) Wszystkie uproszczenia w procedurze zamierzone.

Link do procedury: https://drive.google...Ft6AcRIbaHuVXXj

3. Lista zapisanych:

Bałucja

ASG-Olsztyn
BRT
Cobra/OSA
Czarny Kot
Expendables
GBS Grozny Bojec Squad
Goci/OSA
Legion Chotomów
Legion T/OSA
M.A.G
Podpalacze Mostów
Spezial Gruppe 3
Śnieżna Pantera
Zen Fighters

Nazew

MSORT Alpha Detachment
NAMS
San Andersa Ghetto S.A.G.

#10 Janek^  | Napisano 01 luty 2018 - 22:40

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Odzew zwolenników Nazewu przerósł nasze oczekiwania - na tą chwilę mamy zapisane lekko ponad 200 osób. Zgłoszenia są nadal otwarte, ale kolejne zespoły będą trafiać na listę rezerwowych. Na początku marca uruchomimy wpłaty i jeżeli ktoś nie wpłaci na jego miejsce wchodzi zespół z listy rezerwowej (zazwyczaj ok. 10-20% osób, jednak odpada, więc nie traćcie nadziei).

Niestety ze względu na specyfikę gry nie możemy podnieść limitu graczy.

Tymczasem my wracamy do pracy nad grą - będziemy Wam przekazywać informacje na temat postępów.

BAŁUCJA:
Zen Fighters
GBS Grozny Bojec Squad
Spezial Gruppe 3
Legion Chotomów
Goci/OSA
Podpalacze Mostów
Cobra/OSA
Legion T/OSA
Czarny Kot
ASG-Olsztyn
M.A.G. Łódź
BRT
Śnieżna Pantera
P4F
Forest Hunters/OSA

NAZEW:
MSORT Alpha Detachment
NAMS
Monolit
Expendables
San Andersa Ghetto S.A.G.
OTW2
2nd CEB
COLT
Blackfield
M.A.G
SMOG
HADES/OSA
SFORA
GS7

REZERWA:
ELEMENT DELTA

#11 Janek^  | Napisano 12 luty 2018 - 21:56

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Pierwsza wersja mapy terenu w załączeniu. Jak widać część terenu jest skażona i wejść na niego będzie można tylko w takim pięknym wdzianku jak na załączonym zdjęciu :-)

Szczegółowe informacje odnośnie zadań podamy dopiero w kwietniu - scenariusz jest gotowy, ale musimy wybrać się na miejsce już po roztopieniu się śniegu, żeby wszystko dograć w terenie.

Z spraw organizacyjnych - na początku marca uruchomimy wpłaty. Będą 2 tygodnie na dokonanie przelewu, jeżeli któraś drużyna w tym czasie nie wpłaci lub opłaci mniej osób będziemy dopraszać chętnych z listy rezerwowej.

Po wpłatach nie będzie już możliwości zwrotu wpisowego z przyczyn innych niż leżące po naszej stronie.

Dołączona grafika Dołączona grafika



PS. Lista zapisanych:
BAŁUCJA:
Zen Fighters
GBS Grozny Bojec Squad
Spezial Gruppe 3
Legion Chotomów
Goci/OSA
Podpalacze Mostów
Cobra/OSA
Legion T/OSA
Czarny Kot
ASG-Olsztyn
M.A.G. Łódź
BRT
Śnieżna Pantera
P4F
Forest Hunters/OSA

NAZEW:
MSORT Alpha Detachment
NAMS
Monolit
Expendables
San Andersa Ghetto S.A.G.
OTW2
2nd CEB
COLT
Blackfield
M.A.G
SMOG
HADES/OSA
SFORA
GS7

REZERWA:
SRU
Łowcy Jeleni
Kraken Group
TF5
Lone Wolves Team
Furio
BDSM69
Banda
PSF
HAVOC INC
Grupa Robocza Jastrząb
SGO HURAGAN
Borsuki
ELEMENT DELTA

Użytkownik Janek^ edytował ten post 12 luty 2018 - 21:57


#12 Janek^  | Napisano 19 luty 2018 - 22:15

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa


Regulamin ogólny: https://drive.google...8PvKjV0XpOtRW7D




Regulamin może ulegać jeszcze zmianom.


Dodatkowe założenia dotyczące zasad gry zostaną umieszczone też w opisach samych zadań.


#13 vim  | Napisano 21 luty 2018 - 10:09

vim
  • Moderator I
  • Postów: 179
  • Dołączył: 15-luty 06
  • Miasto: Olsztyn
Dobrze widzę, iż aeg m4 czy m16 z zablokowanym auto, z limitem kulek 45 w magazynku ma ten sam limit kulek co VSR, przeładowywana ręcznie (co za tym idzie znacznie wolniej strzelająca) z 8 kulkami w magazynku?
Tak się upewniam:)

#14 Janek^  | Napisano 21 luty 2018 - 11:07

Janek^
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 08-październik 15
  • Miasto: Warszawa
Tak, dobrze. Pojawiały się głosy, żeby dla takich replik (AEG semi) dać jeszcze osobne limity FPS, ale wtedy zamiast grać wszyscy będą się zajmować ustalaniem ile FPS miał przeciwnik. W tej chwili zasad jest prosta - jak ktoś strzela serią to nie ma prawa mieć więcej niż 450 i nam łatwo będzie to weryfikować. Gra jest "semi-milsimem" i dla wykonania większości zadań ważniejsze będzie sprawność działania w terenie niż ile FPS jest na liczniku (historycznie patrząc, to często wygrywa strona która strzela mniej :icon_smile:).
Dodam, że podobna (w tym roku nieco doprecyzowaliśmy zasady semi) zasada obowiązuje u nas od kilku lat i do tej pory się sprawdzała - nie było masowego wysypu M4 599 FPS (gracze nam takie silne repliki zgłaszają na chrono, więc wiemy co wchodzi do gry).

Przy okazji - trwa rekrutacja na głównodowodzącego Nazewu i Bałucji. Jako organizator dostarczymy namiot do założenia HQ i sprzęt do łączności (radio) - poza tym nie ingerujemy w dowodzenie (o ile jest zgodne z regulaminem gry).
Drużyna, która zgłosi się do dowodzenia otrzymuje 3 darmowe wejściówki dla członków sztabu.

Użytkownik Janek^ edytował ten post 21 luty 2018 - 11:13