Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Problem z Blokującym się gearboxem i przegrzewających się wtykach/silniku po zmianie zębatek lub złym wypodkładkowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cicha_Mysza  | Napisano 16 styczeń 2018 - 23:11

Cicha_Mysza
  • Użytkownik
  • Postów: 11
  • Dołączył: 31-październik 17
  • Miasto: Wrocław
Niektórym znany jest ten problem po zmianie zębatek na odrobinę gróbsze od stokowych  lub jeśli ktoś źle wypodkładkuje gearbox zaczyna nam się blokować gearbox i przegrzewać silnik . Dlaczego....???
Powód jest bardzo błahy wszystko sprowadza się do podkładkowania w którym to musimy sprawić aby zębatki chodziły idealnie lecz gdy ktoś źle to zrobi i doda jedną lub 2 podkładki za dużo to siła tarcia silnika o zębatki etc. Będzie zbyt duża, silnik  się nagrzeje i odmówi nam współpracy lub wywali nam bezpiecznik w replice
Przerabiałem już ten problem w conajmniej 2 replikach

#2 EndeBeats  | Napisano 17 styczeń 2018 - 08:43

EndeBeats
  • Użytkownik
  • Postów: 1112
  • Dołączył: 04-wrzesień 14
  • Miasto:
Dołączona grafika

#3 wallop  | Napisano 17 styczeń 2018 - 13:39

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 268
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze
Ilość i grubość podkładek, zębatki, szkielet, łożyska i siła skręcenia gearboxa - to są rzeczy na które trzeba patrzeć. Samo podkładkowanie nie jest trudne, trudniejsze jest ich wypoziomowanie. Podkładki? 0,1, 0,15 oraz 0,2mm to minimum. Mając taki zestaw jestem w stanie spodkładkować zębatki z dokładnością do 0,05mm.

#4 Karczu  | Napisano 17 styczeń 2018 - 19:05

Karczu
  • Użytkownik
  • Postów: 301
  • Dołączył: 16-grudzień 08
  • Miasto: Będzin
Co masz na myśli mówiąc wypoziomowanie? Ustawienie odpowiednio pod zębatkę silnikową i zęby tłoka?

#5 wallop  | Napisano 18 styczeń 2018 - 13:44

wallop
  • Użytkownik
  • Postów: 268
  • Dołączył: 18-grudzień 14
  • Miasto: Zabrze
Podkładkowanie, czyli zniwelowanie luzów góra<>dół. Poziomowanie to już ustawienie zębatek na odpowiedniej wysokości względem zębatki sąsiadującej/tłoka.