Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Symulacja błysku wystrzału.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#21 MarekMac  | Napisano 17 maj 2018 - 07:21

MarekMac
  • Użytkownik
  • Postów: 2309
  • Dołączył: 13-kwiecień 11
  • Miasto: Bisztynek
Jako, że wybieram się na "Orzeł wylądował" (formalnie zgłoszenie jeszcze nie poszło, ale lada dzień pójdzie wraz z kasą) to śledzę temat.
Lata temu na nocnej strzelance organizatorzy wymyślili żeby na część nocną każdy zawodnik miał na sobie element odblaskowy. Chodziło o uniknięcie sytuacji o jakiej pisze Cortes. System nie wypalił, bo u odpowiednio ustawionego strzelca (leżący, ukrywający się za drzewem - odblask na lewym ramieniu, które było przytulone do drzewa) i tak nie było widać odblasku nawet, gdy świeciło się latarką. Jeden przeciwnik miał odblask na plejcie i jak stał z bronią zawieszoną na szyi to lekko ją unosił zasłaniając odblask - takie cwaniactwo, którego regulamin nie zabraniał.

#22 Cortes  | Napisano 17 maj 2018 - 07:24

Cortes
  • Użytkownik
  • Postów: 667
  • Dołączył: 19-maj 13
  • Miasto: Pruszków
Nie chodzi o to, żeby gracz był widoczny w nocy w ogóle widoczny. Raczej wręcz przeciwnie. Chodzi o to, żeby mozna było w miarę zlokalizować miejsce, z którego strzela.

Użytkownik Cortes edytował ten post 17 maj 2018 - 07:29


#23 MarekMac  | Napisano 17 maj 2018 - 08:56

MarekMac
  • Użytkownik
  • Postów: 2309
  • Dołączył: 13-kwiecień 11
  • Miasto: Bisztynek
Wiem, wiem. Podałem raczej jako ciekawostkę.

#24 wish  | Napisano 17 maj 2018 - 09:03

wish
  • Użytkownik
  • Postów: 490
  • Dołączył: 11-czerwiec 08
  • Miasto: Gruszczyn
Dokładnie tak jak Cortes pisze.
Jak dla mnie, dążenie do oświetlenia strzału zaczęło się od mojej pierwszej nocnej gry, która miała miejsce na Słowacji w Kutach. Mieliśmy za zadanie bronić mostu przez noc, ale jak to hamburgery mają w zwyczaju, zanim pójdą spać, niemca muszą zabić. Więc wychodziliśmy na przedpole, lokalizować przeciwnika, dwa szybkie strzały nie wiadomo skąd i koniec zabawy. Przerwaliśmy więc grę bo strzelanie się z absolutnie niewidocznym wrogiem.to nie miało sensu. Więc jak Cortes pisze, tu nie chodzi o to by rozświetlić sylwetkę tylko żeby było widać, skąd ktoś strzela. Nic więcej.

#25 3kor  | Napisano 17 maj 2018 - 09:25

3kor
  • Użytkownik
  • Postów: 226
  • Dołączył: 08-kwiecień 14
  • Miasto: WaWa
I jeszcze o naświetlaniu kulek co jest IMHO najbardziej "symulacyjne": był taki temat kiedyś:
http://forum.wmasg.p...-domowa-robota/

Najbardziej podoba mi się opcja modyfikacji hi-cap przez włożenie diód, w końcu na samą nockę mogę pobiegać z grzechotką :-)
Poza tym przeróbka w miarę prosta i tania, a mag z zapasem odpowiednich kulek byłby dedykowany tylko do nocy. Główna wada to niemożność zastosowania w 4taktach i gazówkach.

#26 dziadekmarek1  | Napisano 17 maj 2018 - 10:04

dziadekmarek1
  • Użytkownik
  • Postów: 726
  • Dołączył: 21-grudzień 09
  • Miasto: świdnica

Wyświetl postUżytkownik Cortes dnia 16 maj 2018 - 20:24 napisał

https://gunfire.pl/p...ypu-Tracer.html


Dziadek Marek,
Do jakich replik są koszerne?
  Pamiętasz film "Ucieczka na Atenę"i nie tylko,tłumiki naprawdę były używane w czasie drugiej wojny.

#27 Cortes  | Napisano 17 maj 2018 - 10:19

Cortes
  • Użytkownik
  • Postów: 667
  • Dołączył: 19-maj 13
  • Miasto: Pruszków
Ale nie na Garandzie, Stg i MP40 i SMLE.

#28 Vlad  | Napisano 18 maj 2018 - 11:57

Vlad
  • Użytkownik
  • Postów: 41
  • Dołączył: 21-sierpień 06
  • Miasto: Warszawa
A ja ze swojego podwórka.  Temat błysku wystrzału jest bardzo istotny choć wielu tego nie rozumie czy rozumieć nie chce. To jest bardzo wygodne  by  być "niewidzialnym"  w nocy i łapać łatwe fragi. Zatem jeśli chcemy mieć pewien realizm jest to konieczne rozwiązanie.  Więcej, lansuję je na innych imprezach, ale bez skutku, bo przecież mamy tłumiki ognia wylotowego tłumiki jako takie  etc. To akurat fakt,  niektóre repliki  maja tłumik ognia wylotowego co nie oznacza, że tego ognie w realu nie ma. Jest  nieco inny,  może mniejszy, rozproszony.  Takie są tłumaczenia graczy. Jednak  jeśli idziemy dalej wyobraźcie sobie grę nocną gdy jakiś team używa  Nokto  czy  Termo. ( gry współczesne i wiem wiem nas nie dotyczą jednak...). Jak się osiąga wtedy łatwo przewagę przy braku jednoczesnym  realizmu?  Dlatego jestem na TAK za takim rozwiązaniem.  To pozwala myśleć taktyczne  a nie jebankowo, oceniać swoje siły i wypracowywać koncepcję ataku/obrony. Kolejna  sprawa to snajperzy. Czy mieć powinni taki symulator na lufie ?  Moim zdaniem tak  z wyjątkiem możliwości użycia  tłumika jeśli takowy historycznie był dostępny.

#29 wish  | Napisano 18 maj 2018 - 12:11

wish
  • Użytkownik
  • Postów: 490
  • Dołączył: 11-czerwiec 08
  • Miasto: Gruszczyn
Mam wrażenie, że na grze u Marka w zeszłym roku "Festung Posen", chyba wszyscy gracze mieli "coś" co dawało jakieś światło. Więc trzymajmy się tego i dążmy do tego by tak już zostało. Niech to będzie standardem i tyle. Wiele nie kosztuje a poprawia miodność rozgrywki. Niech nasze gry będą na coraz wyższym poziomie a nie niższym. I jak już coś się udało wprowadzić, trzymajmy się tego.

#30 Budweiser  | Napisano 18 maj 2018 - 13:52

Budweiser
  • Użytkownik
  • Postów: 460
  • Dołączył: 27-czerwiec 15
  • Miasto: Świętochłowice
Nie ma nawet co rozstrzygać o słuszności systemu błysku. Zasadność jest oczywista. Kwestia jedynie różnych sposobów uzyskania tego efektu.
A co do replik sprężynowych uważam, że też powinny być tym nakazem objęte.

#31 Cortes  | Napisano 18 maj 2018 - 16:43

Cortes
  • Użytkownik
  • Postów: 667
  • Dołączył: 19-maj 13
  • Miasto: Pruszków
Dzidekmarek,
tak w ogóle,to serdecznie zapraszam na naszą grę. Szeregi Scotland Yardu czekają na graczy w cywilnych ciuchach.