Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Pakiety LiPo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2465 odpowiedzi w tym temacie

#41 dust in the wind  | Napisano 20 listopad 2008 - 15:40

dust in the wind
  • Użytkownik
  • Postów: 46
  • Dołączył: 30-sierpień 06
  • Miasto: New York
edit:
sprawidzłem, to rzeczywiście układ mosfet z hamulcem.
Pozdrawiam

#42 I3ongo  | Napisano 03 grudzień 2008 - 17:20

I3ongo
  • Użytkownik
  • Postów: 185
  • Dołączył: 20-listopad 06
  • Miasto:
a jak sądzicie, czy można zaufać specom i ich ładowarce?
http://www.specshop....roducts_id=4212
Skoro oni to sprzedają, powinna mieć jakość w miarę zagwarantowaną, ale wygląda ona bardzo nieciekawie, jakie jest wasze zdanie?

#43 żylet  | Napisano 03 grudzień 2008 - 20:34

żylet
  • Użytkownik
  • Postów: 309
  • Dołączył: 07-styczeń 05
  • Miasto: Rybnik
Ja bym jej nie kupil za nic w swiecie.

Ta ladowarka nadaje sie jedynie do pakietow z 2 ogniw czyli 7,4V, czyli jak zrobisz tuning bedziesz musial wymieniac. Zamiast tego kup sobie ta ladowarke graupnera o ktorej juz tu byla mowa :
http://modele.sklep....c2c4d8b1ef241f2
Obsluguje ona pakiety od 3,7 do 14,8V, nie trzeba nia ladowac za posrednictwem lacza serwisowego, a wystarczy miec zwykly akumulator lub dolutowac wtyczke do zapalniczki samochodowej bo jest zasilana z 12V.\\

Graupner jest cenionym producentem w modelarstwie. Sam takze moge szczerze polecic ten model. Pomimo tego, ze jest prosty dziala bez zarzutu i nie trzeba sie martwic o zniszczenie pakietu.


Pozdrawiam
zylet

Użytkownik żylet edytował ten post 03 grudzień 2008 - 20:35


#44 michalll  | Napisano 03 grudzień 2008 - 22:21

michalll
  • Użytkownik
  • Postów: 2207
  • Dołączył: 10-kwiecień 07
  • Miasto: Kraków
Rzeczywiście, w sklepach modelarskich ceny i wybór są dużo lepsze, ale pojawia się taki problem, że nie ma nigdzie li-poli w kształcie odpowiednim do stock pipe'a :(
http://www.asgshop.p...ukt.php?id=2763
Jest na to jakiś sposób, czy zostają sklepy as?

#45 KicpA  | Napisano 04 grudzień 2008 - 06:26

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Jest cały temat o montowaniu lipo do prowadnicy kolby w emce.

#46 I3ongo  | Napisano 04 grudzień 2008 - 11:30

I3ongo
  • Użytkownik
  • Postów: 185
  • Dołączył: 20-listopad 06
  • Miasto:
hm, nie wiem czy wejście na 12V jest taką zaletą, zwykle nie ładuje batek akumulatorem samochodowym, preferuje kontakty ;p a przerobienie jej na kontakt to dodatkowe 40-50 zł (odpowiedni zasilacz + wtyki). A jak się ma sprawa końcówki ładującej? Trzeba lutować wtyczkę mini/large?

#47 michalll  | Napisano 04 grudzień 2008 - 11:45

michalll
  • Użytkownik
  • Postów: 2207
  • Dołączył: 10-kwiecień 07
  • Miasto: Kraków
http://wmasg.pl/foru...=...adnicy&st=0

O ten temat chodzi jak rozumiem. Na razie odpowiedzi nie znalazłem ale o stock pipe'a już tam będę pytał.

Jeszcze w kwestii samych li-po: chciałbym napędzać dwie repliki - jedną m120/m130, drugą m110 pakietem 11,1 V. Ktoś tutaj na wmasgu pisał, że problem z 3-ogniwowym pakietem do słabej sprężyny może być taki, że replika będzie funkcjonowała poniżej progu prawidłowego rozładowania baterii, tzn. te pakiety nie powinny być rozładowywane poniżej 8,7 V, jeśli się nie mylę. Czy to prawda?

#48 I3ongo  | Napisano 04 grudzień 2008 - 13:58

I3ongo
  • Użytkownik
  • Postów: 185
  • Dołączył: 20-listopad 06
  • Miasto:
Tak, wypadałoby bardzo uważać albo zamontować sobie kupiony/domowej roboty LiPo saver. Swoją drogą: 11.1 V LiPo przy M110? Nie boisz się, że zacznie strzelać flakami?

#49 michalll  | Napisano 04 grudzień 2008 - 14:31

michalll
  • Użytkownik
  • Postów: 2207
  • Dołączył: 10-kwiecień 07
  • Miasto: Kraków
Będzie zablokowany na semi. Jeszcze nie wiem jak to w praktyce będzie chodziło, kolega kupił niedawno taki pakiet (15C) więc może uda się sprawdzić.

Trudno mi odnieść to napięcie to akumulatorów tradycyjnych, bo z z tego co rozumiem podobne napięcie w lipo niekoniecznie będzie dawało taki sam efekt jak w nicd?

Do jakich sprężyn, wg. Was są odpowiednie pakiety 11,1 a do jakich 7,2 w takim razie?

Użytkownik michalll edytował ten post 04 grudzień 2008 - 14:32


#50 Foka  | Napisano 04 grudzień 2008 - 14:38

Foka
  • Zasłużony
  • Postów: 7978
  • Dołączył: 23-maj 02
  • Miasto: Gdańsk

Cytat

Do jakich sprężyn, wg. Was są odpowiednie pakiety 11,1 a do jakich 7,2 w takim razie?
Ja mam M130 Guardera i jak ostatnio giwera była w ASGShopie przymierzali do niej LiPo 11,2V i podobno szybkostrzelność nie wzrosła jakoś znacząco w porównaniu do 9,6V NiCd.

#51 KicpA  | Napisano 04 grudzień 2008 - 15:42

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
Ja też mam M130 guardera i w połączeniu z magnumem systemy to po podłączeniu 11,1V nie mam singla bo silnik tak szybko kręci. To samo jest na M150. A na 9,6 miałem singla ;)

#52 Viamortis  | Napisano 06 grudzień 2008 - 09:22

Viamortis
  • Użytkownik
  • Postów: 2255
  • Dołączył: 03-czerwiec 07
  • Miasto: Kraków
Mam LiPo 11,1 przy M110 guardera. Reszta flaków może śmiało hulać na M120 i wyżej. Rof jest bardzo fajny (na łożyskach ślizgowych), ale realcapy stara nadążają z podawaniem kulek. Na singlu odpowiedź na spust jest bardziej niż przyjemna. Batka póki co nie była zbyt dużo strzelana. Muszę ją wieczorem pomierzyć jeśli idzie o napięcie, bo nie wiem na jakim poziomie naładowania się znajduje po przysłaniu przez sklep.

LiPo savery widziałem tylko na ASGshop'ie i cena jest iście zaporowa. Może ktoś wie gdzie kupić duuużo taniej?

Niech mi ktoś napisze: Trzeba formatować te bestie?

#53 pacy  | Napisano 06 grudzień 2008 - 11:24

pacy
  • Użytkownik
  • Postów: 73
  • Dołączył: 15-październik 08
  • Miasto: wawa
Ja używam lipo 11v(15c) 2200 mah do g36c JG. Na standardowej sprężynie rof byl za duzy, na 120s Systemy mam 18,5 bb/s i jest ok. Lipo savera nie używam bo po wystrzeleniu 3 tysięcy BB napięcie spadło z 12,4 do 11,3. Temperatura była w okolicach zera stopni. Batke mam jakąś tania za 70, zainwestowałem za to w dobrą ładowarkę. W przyszłości planuje zakup takiej o pojemności 4400, znalazłem za 140 pln takową.
Ogólnie bez MOSFETa nie włożył bym jej do repliki, a tak z magazynkiem bębenkowym i takim rofem robi sie mały karabin maszynowy :). A jak padnie tłok to napisze po ilu bb wystrzelonych.

#54 hellmans  | Napisano 06 grudzień 2008 - 16:49

hellmans
  • Użytkownik
  • Postów: 524
  • Dołączył: 10-styczeń 06
  • Miasto: Jasło/Kraków

Wyświetl postUżytkownik I3ongo dnia 4/12/2008, 11:30 napisał

hm, nie wiem czy wejście na 12V jest taką zaletą, zwykle nie ładuje batek akumulatorem samochodowym, preferuje kontakty ;p a przerobienie jej na kontakt to dodatkowe 40-50 zł (odpowiedni zasilacz + wtyki). A jak się ma sprawa końcówki ładującej? Trzeba lutować wtyczkę mini/large?
A od czego masz USB w kompie :)?

#55 KicpA  | Napisano 06 grudzień 2008 - 16:54

KicpA
  • Użytkownik
  • Postów: 2400
  • Dołączył: 19-maj 05
  • Miasto: Kraków
yyyyyyyyyyyyyyy Jasne puść sobie 5-10A przez złącze USB, i patrz jak ci się będzie kopcić. Czasem lepiej nie pisać głupot, do takich ładowarek są potrzebne dobrej jakości zasilacze stabilizowane dające od 5A do 15A. Z kompa da się wykorzystać zasilacz ale trzeba umieć odpowiednio przerobić.

#56 mag  | Napisano 06 grudzień 2008 - 18:22

mag
  • Użytkownik
  • Postów: 153
  • Dołączył: 11-marzec 07
  • Miasto: Londyn / Wrocław
Nie wspominając już o tym, że w USB masz 5V.

#57 michalll  | Napisano 08 grudzień 2008 - 17:47

michalll
  • Użytkownik
  • Postów: 2207
  • Dołączył: 10-kwiecień 07
  • Miasto: Kraków
Jak się w takim razie ma rof i zryw uzyskany na akumulatorze 11,1 v 15C do 11,1 V 25C? Jak się do tego będzie miała bateria 7,4 V 15C?

Czy ten maksymalny ciągły prąd rozładowania ma wpływ na rof, czy też od niego zależy tylko zdolność do napędzania silnika?

#58 żylet  | Napisano 09 grudzień 2008 - 15:52

żylet
  • Użytkownik
  • Postów: 309
  • Dołączył: 07-styczeń 05
  • Miasto: Rybnik

Wyświetl postUżytkownik michalll dnia 8/12/2008, 17:47 napisał

Jak się w takim razie ma rof i zryw uzyskany na akumulatorze 11,1 v 15C do 11,1 V 25C? Jak się do tego będzie miała bateria 7,4 V 15C?

Czy ten maksymalny ciągły prąd rozładowania ma wpływ na rof, czy też od niego zależy tylko zdolność do napędzania silnika?

Wszystko zalezy....
Nie podales pojemnosci tych akku, a to jest bardzo znaczace. Pakiety LiPo maja zawsze dwie albo nawet trzy wartosci wydolnosci pradowej, ktora przelicza sie na podstawie wielokrotnosci pojemnosci pakietu, i tak np jest:
-  obciazenie ciagle (pakiet moze dawac taki prad przez dluzszy czas bez ryzyka uszkodzenia) np 25C
- szczytowe (maksymalne cialge dopuszczalne obciazenie pakietu czyli jakbys jechal z obrotomierzem na czerwonym polu) np 35C
- impulsowe (zwane tez brust na ktorym pakiet moze dzialac nie dluzej niz kilka sekund w seriach) np 50C

Uzywam obecnie jednych z najbardziej zaawansowanych technologicznie pakietow EVO 25 firmy Flight Power, ktore maja wlasnie takie parametry jak podalem co przy pojemnosci mojego pakietu 11,1V wynoszacej 2500mAh daje wartosci:
- obciazenia ciaglego 62,5A
- szczytowego 87,5 A
- impulsowego czyli brust 125A !!!

Jak widzisz sa to wartosci jakich nigdy nie bedzie wymagal zaden AEG jako ze maksymalny pobor pradu przy bardzo silnych upach zazwyczaj nie przekroczy nawet 30A. Zapytasz zatem dlaczego kupowalem takie pakiety skoro moglem tansze? \

Dlatego, ze opor wewnetrzny tych ogniw jest najmniejszy (niewiarygodnie maly) sposrod kilkunastu rodzajow pakietow z jakimi sie juz zetknalem. Przy odpowiednim dobraniu zebatek i silniku systema magnum daje to niemal momentalna reakcje po nacisnieciu spustu nawet przy sprezynach typu Guarder SP160 czy 170!

Jezeli natomiast jezeli chcesz dobre pakiety ale troche tansze to moge polecic serie GT (Great transfer) X- power firmy dualsky , jednak te pakiety sa niestety znacznie delikatniejsze i bardziej podatne na uszkodzenia przy spieciach.


Pozdrawiam\
zylet

#59 michalll  | Napisano 09 grudzień 2008 - 17:17

michalll
  • Użytkownik
  • Postów: 2207
  • Dołączył: 10-kwiecień 07
  • Miasto: Kraków
Dzięki za obszerne wyjaśnienie. Przeczytałem również artykuł linkowany wcześniej i chyba mniej więcej sprawa jest jasna.

Podpinałem wczoraj lipo 11,1 15C 1100 mAh KA do gb z m130sp Guardera, zębatki standardowe chińskie i silnik dosyć mocny chiński - rof rewelacja, zryw świetny. Lepszy niż 9,6 NiCd Large 1800 mAh Sanyo.

#60 0utsider  | Napisano 09 grudzień 2008 - 21:15

0utsider
  • Użytkownik
  • Postów: 21
  • Dołączył: 29-lipiec 08
  • Miasto: Białystok
Witam,

Chciałbym uzyskać trochę informacji od użytkowników akumulatorków Li-Po ale takich kupionych w naszych sklepach. Na forum jest dużo informacji odnośnie ogólnie takich baterii lub niektórzy piszą, że sami takie złożyli ale mnie interesują konkretne modele, ponieważ sam na pewno nie złoże i nie zgrzeje, a chciałbym taki posiadać mimo widowiska jakie one dostarczają po uszkodzeniu mechanicznym.

Pod uwagę (jako, że mam stokowego chinola) biorę modele:
Bateria AEG - LiPo - 7,4V - 1000mAh
z ładowarką:
Ładowarka Pakietów LiPo - 7,4V - ASG DK
Jest jeszcze: Akumulator 7,4V 2100mAh Firefox ale do niego nie mogę znaleźć żadnej dedykowanej ładowarki.

Dlatego proszę użytkowników tych akumulatorków o opinie w zakresie:
1) Siła - czy to prawda, że 7,2V bedzie działać prawie jak 9,6V?
2) ROF - czy się zmienił?
3) Czy mniejsza pojemność znacznie skraca czas działania?
4) Odporność na mróz - podobno są niewrażliwe na ujemne temperatury?
5) Jak (wydaje się) zwykła ładowarka wpływa na żywotność akumulatorka, kiedy w zestawie nie ma ani balansera ani układu odcinającego przy niskim napięciu.
6) Bezpieczeństwo - czy kiedykolwiek się wam taka bateria zapaliła lub stopiła?

Z góry dzięki za odpowiedzi.