Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

Cylinder - typ ma znaczenie! Patrz pierwszy post !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
550 odpowiedzi w tym temacie

#1 Small_Hunter  | Napisano 22 grudzień 2005 - 11:16

Small_Hunter
  • Użytkownik
  • Postów: 469
  • Dołączył: 25-kwiecień 05
  • Miasto: Warszawa
Podczas doboru cylindra musimy być 100% pewni iż szczelność całego układu jest idealna, inaczej wybrany typ cylindra nie zadziała lub/i będzie trzeba dobrać cylinder o większej pojemności.

Pamiętajmy o tym że co producent to typ cylindra i jego objętość pompowanego powietrza mogą się lekko różnić. Poniżej spis typów cylindra według Systemy.


Idealnie szczelny układ pompuje podaną objętość, gdy posiadamy cylinder:

typ 2:                14-15cm3
typ 2 Bore-Up: 15-16cm3
typ 1:                17-18cm3
typ 1 Bore-Up: 18-19cm3
typ 0:                21-23cm3
typ 0 Bore-Up: 22-25cm3

Systema typ 0 - Lufy 59cm +
Systema typ 1 - Lufy 52-59cm
Systema typ 2 - Lufy 46-51cm
Systema typ 3 - Lufy 36-45cm
Systema typ 4 - Lufy do 35cm

Jaką objętość ma lufa ? Można to obliczyć ze wzoru na walec: Pi*r2*h.
Do wyniku należy dodać 2-3cm3 na uciekanie powietrza między kulką, a ściankami lufy.

white_pl, Rogaś


Witam. Chciałbym założyć temat który pewnie zostanie szybko wywalony przez jakiegoś moderatora, ale mam nadzieje że zanim to się stanie ktoś odpowie mi na moje pytanie (nie- nie znalazłem przy pomocy szukaj). Wszyscy wiemy że aby po zmianie lufy na dłuższą wytworzyć odpowiednią ilość sprężonego powietrza należny wymienić cylinder na większy. Ale co się dzieje kiedy lufę skracamy? Czy nadmiar sprężonego powietrza podczas rozprężania może spowodować pogorszenie lotu kulki?  :icon_rolleyes:

#2 jackas  | Napisano 22 grudzień 2005 - 11:35

jackas
  • Użytkownik
  • Postów: 63
  • Dołączył: 21-wrzesień 05
  • Miasto: Siedlce

Cytat

Czy nadmiar spręzonego powietrza podczas rozprężania może spowodować pogorszenie lotu kulki?
Co najwyżej część powietrza wyleci sobie już po opuszczeniu przez kulke lufy.

#3 PAT_KOZI  | Napisano 22 grudzień 2005 - 13:25

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN
jak zwykle znajdzie sie ktos kto da dobraą rade....
otóz nadmiar powietrza nie opusci sobie o tak lufy, kulka zostanie wystrzelona zanim w lufie zostanie osiągniete odpowiednie ciśnienie które wypchnie kulke z odpowienia mocą

odpowiedz na twoje pytanie jest chyba oczywista?

#4 Stolar  | Napisano 22 grudzień 2005 - 20:13

Stolar
  • Użytkownik
  • Postów: 842
  • Dołączył: 29-grudzień 02
  • Miasto: Zgierz
Wydaje mi się że sprawa nie jest tak prosta. Dla uproszczenia opisu załóżmy że porównujemy cylinder typ 0(bez otworu) i typ 3 (z otworem +/- na połowie długości)zamontowane w replice z krótka lufą. Zgodnie z Twoja teorią przy krótkiej lufie i cylindrze 0 kulka zostanie wystrzelona nim zostanie osiągnięte odpowiednie ciśnienie(bo wystrzeli zanim jeszcze tłok zdąży sprężyć całą objętość powietrza w cylindrze i „dojdzie” tylko do pewnego momentu). Zgadzam się z tym jednak imho w cylindrze 3 ciśnienie będzie takie samo. Co prawda tłok „dojdzie” do końca cylindra i spręży całą dostępną objętość powietrza ale w początkowej fazie ruchu(nim minie otwory) będzie on wydmuchiwał powietrze otworami a dopiero potem je sprężał(tak że objętość faktycznie wykorzystanego powietrza będzie identyczna lub przynajmniej zbliżona do tej z cylindra 0).

Pozdrawiam!

#5 vendi  | Napisano 22 grudzień 2005 - 20:42

vendi
  • Użytkownik
  • Postów: 43
  • Dołączył: 14-kwiecień 04
  • Miasto: Lublin
Nie do końca, bo tu chodzi o gwałtowność. Przy ylindrze większym ciśnienie będzie narastać wolniej niż przy mniejszym(tzn z dziurą), gdzie tłok rozpędza się bez oporu dłuższy czas.

#6 mlody_one  | Napisano 23 grudzień 2005 - 00:44

mlody_one
  • Użytkownik
  • Postów: 118
  • Dołączył: 28-październik 04
  • Miasto: Skarżysko/Wrocław
Kozi, co studiujesz? Pytam zeby wiedziec czy mam do czynienia z kims kto ma duze pojecie o fizyce czy poprostu stwierdza swoje wizje i wmawia je innym. (bez dissow, poprostu pytam)

#7 PAT_KOZI  | Napisano 23 grudzień 2005 - 02:09

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN
napisalemw  duzrym flashu...sparwa była juz poruszana na forum, uznałem ze nie ma sensu odpoczatku wykaldac co i jak i w jakiej konfiguracji (lufa+cylinder) bo to juz było, przeleciałem na szybko "szukaj" i ilosc wątkow mnie zabiła co gorsze nie były to wątki o coś mowiącym tytule :roll:

naliczylem conajmniej ~30 tematow w których moze być zawarty ten temat szkoda ze nie zostal wydzielony

skoro "DUZE cylindry" pasowały by do krótkich luf to po kiego wała produkuje sie az 4 rodzaje? skoro mozna by jeden, prosciej ekonomiczniej itp. wkaldano by typ0 do mpk5 i do Sg1
(mam andzieje ze nikt nie pomyslal o sytuacji typ3 do Sg1)

IMHO nie chodzi o gwałtownosć sprezania tylko ilosc sprezonego powietrza które musi miec objetość stosunkow odpowiednia do objętości lufy
:arrow:  kiedy mam duzy cylinder i krótka lufe to wcześnie uzyskujemy ilosc powietrza niezbedna do oddania strzału (taka ktora wypełni lufe i wypchnie kulke), przy czym ta ilosc powietrza uzyskiwana jest gdy cylinder nie osiagną swojej maxymalnej "mocy sprezania"
(koncwy moment jest najistotniejszy dlatego ze sprezyna jeszcze sciska a powietrze juz zaczyna byc maxymalnie scisniete)
chyba łatwo sobie teraz wyobrazic jak strzelac nam bedzie nasz replika

łopatologiczne troche ale mam nadzieje zrozumiale

PS
Młody jak masz swoje "wizje ktore chcesz popwciskac" nam to wal smiało bo narazie nie napisałeś nic zwiazanego z tematem

#8 Small_Hunter  | Napisano 23 grudzień 2005 - 08:55

Small_Hunter
  • Użytkownik
  • Postów: 469
  • Dołączył: 25-kwiecień 05
  • Miasto: Warszawa
Ok- dzięki. Widze że niestety, mimo wszelkich nadzieji, bedwe musiał zainwestować w nowy cylinder :?

#9 szalony jack pirat  | Napisano 23 grudzień 2005 - 09:27

szalony jack pirat
  • Weteran
  • Postów: 1041
  • Dołączył: 12-grudzień 03
  • Miasto: Poznań
Proponuję, żeby ktoś kto ma chronometr po prostu wziął 2 lufy, dwa cylindry i sprawdził 4 kombinacje.

#10 Wukasz  | Napisano 23 grudzień 2005 - 10:30

Wukasz
  • Użytkownik
  • Postów: 3915
  • Dołączył: 30-maj 03
  • Miasto: K-K
Hmm teorie teoriami a GR16 ma cylinder typ 0, mimo, że nie powinien, i strzela jak trzeba.

#11 PAT_KOZI  | Napisano 23 grudzień 2005 - 10:59

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN
WUKASZ
coś w tym jest ... moja M4 powinna chodzic na typ 1 (firmowo taki jest) a lepiej spisuje sie na typ0 ale moze to taka "pośrednia" dlugosc lufy w M4 nie wiem sam ale fakt jest faktem ze tak jest jak napisales

#12 makos87  | Napisano 23 grudzień 2005 - 20:30

makos87
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 17-listopad 05
  • Miasto: olsztyn
W związku z powyższym tematem mam jedno pytanko:

Jaki powinien być odpowiedni stosunek objętości tłoka (typ 0) do objętości lufy?

Czy im większy tym lepszy? Od razu zaznaczam, ża zarówno fizyka, jak i matematyka to dla mnie abstrakcja   :)  Więc wszystkie wypowiedzi proszę poprzeć wytłumaczeniem, które trafiłoby do 10-latka :wink:

#13 Stolar  | Napisano 23 grudzień 2005 - 21:28

Stolar
  • Użytkownik
  • Postów: 842
  • Dołączył: 29-grudzień 02
  • Miasto: Zgierz

Cytat

coś w tym jest ... moja M4 powinna chodzic na typ 1 (firmowo taki jest) a lepiej spisuje sie na typ0

Zdaniem Renegades Recon dzieje się tak z powodu nieszczelności komory hop-up(konkretnie chodziło o komory M4 Marui ale najwyraźniej G&G i CA też szczelnością nie grzeszą :wink: ). Min. dlatego w M733 Marui dało typ 0 co zaowocowało nieco wyższymi fps’ami niż w M4.

Cytat

koncwy moment jest najistotniejszy dlatego ze sprezyna jeszcze sciska a powietrze juz zaczyna byc maxymalnie scisniete

To akurat przemawiało by na korzyść większych cylindrów – strzał pada wcześniej czyli wtedy gdy „powietrze już zaczyna być maxymalnie ściśnięte” a sprężyna ma jeszcze więcej dostępnego powietrza do ściskania.

Aby nie było wątpliwości: nie zamierzam się kłócić czy dowodzić swoich teorii(właściwie to jeszcze takich nie wysnułem  :P – na razie doszukuje się ewentualnych błędów w twojej :) ). Temat po prostu mnie interesuje z technicznego punktu widzenia i chętnie o nim podyskutuje.

Już niedługo sam przeprowadzę test na takim zestawie:
- cylinder „typ XM Marui”(najbliżej mu do typu 1)*
- stockowa lufa: 363 mm
- lufa po przeróbce ok. 130 mm

Jak będzie to strzelało to się okaże. Ja zakładam że wysłużona już komora HU XM nie jest zbyt szczelna wiec cześć nadmiaru powietrza się „zmarnuje” a pozostała będzie zbyt mała by istotnie pogorszyć osiągi w stosunku do stocka. Jak będzie to się okaże, na razie jestem dobrej myśli(a ewentualnie wywiercić dodatkowy otwór w cylindrze to też nie tragedia).

*makos87 na Machingun.pl napisali:

Cytat

typ 0: do luf o długościach powyżej 460mm

typ 1: do luf o długościach 360 do 460mm

typ 2: do luf o długościach 210 do 360mm

typ 3: do luf o długościach 140 do 210mm

typ 4: do luf o długościach 100 do 140mm

Pozdrawiam i Wesołych Świąt :D

* w zasadzie bliżej mu do typ 2 :P

#14 PAT_KOZI  | Napisano 23 grudzień 2005 - 21:46

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN

Stolar napisał:

Aby nie było wątpliwości: nie zamierzam się kłócić czy dowodzić swoich teorii(właściwie to jeszcze takich nie wysnułem Razz – na razie doszukuje się ewentualnych błędów w twojej Smile )
luz w koncu od tego jest forum
wracając ... nie bardzo rozumiem dlaczego to ze wczesniej wystrzelona kulka z "nie maxymalnie" spreżonym powietrzem moze być dobre?

IMHO w koncu kulka sobie leci przez lufe z predkoscia na pół gwizdka, spora dawka powietrza która powinna dac jej duża predkośc na początku, owszem, popycha ją w lufie ale chyba juz nie tak jak na początku tylko powolnie rozpreza sie w miejscu po kulce (ze nie wspomne o tym ze idzie wszędzie na boki: komora, body,przez magazynek na zewnatrz) albo opuszcza lufe za kulką przez co kulka nie dostaje odpowiedniego kopniaka na początku

róznice pomiedzy typ1 typ0 mogą byc mało widoczne trzeba by np wsadzic do mpk5 własnie Typ0 i zobaczyc czy ewentualnie sie cos pochszani
(mam skrócone m4, lufa ~250mm, wsadziłem tam cylinder bore up typ0 no i nie jest tak cacy jak na cylindrze typ2 z CA na oko widac ze kulka na 2jce leci jakos tak zwawiej ... no ale chron nie mam:/)

poprostu taka róznica powinna byc lepiej zauwazalna gołym okiem


PS

Cytat

coś w tym jest ... moja M4 powinna chodzic na typ 1 (firmowo taki jest) a lepiej spisuje sie na typ0 ale moze to taka "pośrednia" dlugosc lufy w M4 nie wiem sam ale fakt jest faktem ze tak jest jak napisales
powinno byc:
coś w tym jest ... moja M4 powinna chodzic na typ2 ale moze to taka "pośrednia" dlugosc lufy w M4 nie wiem sam ale fakt jest faktem ze tak jest jak napisales

zeby nie było:P

#15 mlody_one  | Napisano 23 grudzień 2005 - 22:05

mlody_one
  • Użytkownik
  • Postów: 118
  • Dołączył: 28-październik 04
  • Miasto: Skarżysko/Wrocław
KOZI, nie rzucaj tu ofensywa bo nikt Cie nie atakuje. Jesli lubisz sie czepiac to nie moja brocha.. Poprostu pytalem czy mam do czynienia z fizykiem czy kims kto o fizyce nie ma wiekszego pojecia.. Dlaczego? Bo moja wizja (odrazu mowie ze od strony teoretycznej nie mam jeszcze do czynienia z wyzsza fizyka) jest nieco inna od Twojej..

A mianowicie.. Jesli lufa bedzie za dluga, to owszem, sprezanego powietrza braknie i w pewnym momencie zacznie postawac podcisnienie ktore zacznie spowalniac, zamiast rozpedzac kulke. Z tym chyba sie zgodzimy?

Ale nie wydaje mi sie, zeby skrocenie lufy powodowalo problemy z kompresja.. Jezeli np. z VSR (mialem z nim duuuzo do czynienia, stad ten przyklad) strzelalem ze stockowa lufa osiagi wyniosly x, to gdy wsadzilem dluzsza lufe to osiagi wyniosly 4/3x... Dlaczego? Bo kulka miala wiecej czasu na rozpedzanie. Dlaczego? Bo sprezone powietrze dluzej na nia dzialalo w dluzszej lufie, proste.

Jak juz wspomnialem nie mozna przesadzic z dlugoscia lufy. Dokladnego, optymalnego stosunku (objetosc cylindra:objetosc lufy) nie podam, bo go nie znam. Dlaczego? Nie przeprowadzalem takich prob..

KTOS, kto lubi sie czepiac moglby powiedziec "czemu mowisz o sprezynie jesli mowa o cylindrach w AEGach?". Bo zasada "wypchniecia" kulki z lufy w obu jest IDENTYCZNA (sprezone przez tlok powietrze).

Jesli damy krotsza lufe do cylindra o objetosci n, to osiagi beda nizsze dlatego, ze na kulke krocej dziala sprezone powietrze, a nie dlatego, ze.. jak to bylo?

Cytat

otóz nadmiar powietrza nie opusci sobie o tak lufy, kulka zostanie wystrzelona zanim w lufie zostanie osiągniete odpowiednie ciśnienie które wypchnie kulke z odpowienia mocą

Moge sie mylic, moge sie nie mylic.. Nie stwierdzam tak jak niektorzy.. Poprostu wyglaszam swoja teorie, i prosze o przemyslenie tej kwestii z tego punktu widzenia. Nie mam na chwile obecna mozliwosci przeprowadzenia testow typu:
typ 0 - lufa 350
typ 0 - lufa 150
typ 3 - lufa 350
typ 3 - lufa 150
ale jesli ktos ma, to z niecierpliwoscia czekam na wyniki.
peace.

#16 Stolar  | Napisano 24 grudzień 2005 - 00:23

Stolar
  • Użytkownik
  • Postów: 842
  • Dołączył: 29-grudzień 02
  • Miasto: Zgierz

Cytat

nie bardzo rozumiem dlaczego to ze wczesniej wystrzelona kulka z "nie maxymalnie" spreżonym powietrzem moze być dobre?

Pytanie brzmi raczej: dlaczego ma być złe :P ?

Cytat

IMHO w koncu kulka sobie leci przez lufe z predkoscia na pół gwizdka, spora dawka powietrza która powinna dac jej duża predkośc na początku, owszem, popycha ją w lufie ale chyba juz nie tak jak na początku tylko powolnie rozpreza sie w miejscu po kulce (ze nie wspomne o tym ze idzie wszędzie na boki: komora, body,przez magazynek na zewnatrz) albo opuszcza lufe za kulką przez co kulka nie dostaje odpowiedniego kopniaka na początku

Moim zdaniem przy cylindrze np. typ 3 kulka również leci na pół gwizdka(przyjmując że „pełna moc” to powietrze sprężone w typ 0) bo w początkowej fazie ruchu powietrze ucieka przez otwory a dopiero potem jest sprężane. W tym momencie zaczynamy już powtarzać słowa z poprzednich postów, ale kto wie może w końcu jeden drugiego przekona lub pojawi się „ktoś trzeci” :P .

Cytat

Jesli damy krotsza lufe do cylindra o objetosci n, to osiagi beda nizsze dlatego, ze na kulke krocej dziala sprezone powietrze

Tego nikt nie neguje. My rozmawiamy tu o tym czy połączenie zbyt dużego cylindra z krótka lufą nie spowoduje pogorszenia osiągów.


Przypomniała mi się moja stara teoria na temat cylindrów i krótkich luf:
Wraz z mocą sprężyny rosną fps’y. Dlaczego? Ponieważ tłok porusza się szybciej. Wynika z tąd że zwiększeni prędkości tłoka spowoduje wzrost fps. Ponieważ tłok w cylindrze z otworami w początkowej fazie porusza się swobodniej osiągnie on większą prędkość i da więcej fps’ów. Powoduje to że teoretycznie cylinder typ 0 przy krótkiej lufie będzie poruszał się z taka sama prędkością jak przy długiej z tym że będzie to robił zupełnie niepotrzebnie(mógłby poruszać się szybciej w początkowej fazie wydmuchując powietrze otworami). Płynie stąd wniosek że prędkość kulki w obu przypadkach powinna być podobna(zmniejszy się tylko o tyle ile tracimy skracając lufe – czas na rozpędzenie kulki).

Pozdrawiam!

#17 PAT_KOZI  | Napisano 24 grudzień 2005 - 03:55

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN
Stolar
z tą "wolnością" poruszania sie to tak wiesz :wink:  te dziurki za wiele mu nie daja tej "wolnosci" ...

założenie cięzkiego aluminiwego tłoka wcale nie polepszylo mi osiągów w porownaniu do 2 razy lżejszego polikarbonowego


Mlody
1. zarzucasz mi OFensa, tymczasem jedyne słowa które mogły byc uznane za Ofensywne sa cytatami z twojej wypowiedzi

2. walisz 1/2 posta wywodów nie na temat i o rzeczach o które nik tu nie pyta, przypomne ze chodzi o skócenie lufy a nie przedłuzenie

Cytat

Ale nie wydaje mi sie, zeby skrocenie lufy powodowalo problemy z kompresja
po czym podajesz przykałd o przedłużeniu lufy:

Cytat

strzelalem ze stockowa lufa osiagi wyniosly x, to gdy wsadzilem dluzsza lufe to osiagi wyniosly 4/3x...

Cytat

Jak juz wspomnialem nie mozna przesadzic z dlugoscia lufy. Dokladnego, optymalnego stosunku (objetosc cylindra:objetosc lufy) nie podam, bo go nie znam. Dlaczego? Nie przeprowadzalem takich prob..
o tym że musi byc jakis stosunek objętosci tych 2uch czesci wszyscy wiemy zreszta pisałem o tym wczesniej, o tym ze nie wolno pzesadzic tez wiemy


Cytat

KTOS, kto lubi sie czepiac moglby powiedziec "czemu mowisz o sprezynie jesli mowa o cylindrach w AEGach?". Bo zasada "wypchniecia" kulki z lufy w obu jest IDENTYCZNA (sprezone przez tlok powietrze).
serio a ja myslałem ze tloki w aegach napedzane sa siła mrówczych nózek

3.no i coś w końcu na temat ... suma sumarum potwierdziłeś moje stwierdzenie ... "bedzie źle", a mało tego opisałes to samo co ja tylko innymi zgrabniejszymi słowami

Cytat

, ze na kulke krocej dziala sprezone powietrze
działa krócej a co za tym idzie spora ilość "powera" idze w kosmos i nie udaje sie wytworzyc odpowiedniego ciśnienienia w lufie, owo zjawisko (za małego ciśnienia)  sam opisałeś wspominajac o przedłuzeniu lufy i stosunku objętości cylinder/lufa w 2 i 3 akapicie twojej wypowiedzi

#18 Wukasz  | Napisano 24 grudzień 2005 - 11:40

Wukasz
  • Użytkownik
  • Postów: 3915
  • Dołączył: 30-maj 03
  • Miasto: K-K
Mi osobiście się wydaje, że skoro kulka o danej wadze się ruszyła z komory HU to oznacza, że ciśnienie za nią osiągnęło maksymalną wartość. Zatem kuleczka dostaje maksymalnego kopa bez wzgledu czy tłok jest w połowie drogi w cylindrze czy pod koniec. Na pewno w "za dużym" cylindrze nie zabraknie powietrza na dlasze popychanie więc imho nie ma problemu.

Kozi. M4 ma przejsciowa lufe ale miedzy typ 1 a typ 2. Co zaś do nieszczelności wspomnianej przez Stolara to zjawisko to na pewno występuje w GR16 :D

#19 makos87  | Napisano 24 grudzień 2005 - 13:10

makos87
  • Użytkownik
  • Postów: 15
  • Dołączył: 17-listopad 05
  • Miasto: olsztyn
Sory za ten OT na temat stosunków objętości, ale naprawde mnie to męczy.

PAT_KOZI napisał:

o tym że musi byc jakis stosunek objętosci tych 2uch czesci wszyscy wiemy zreszta pisałem o tym wczesniej, o tym ze nie wolno pzesadzic tez wiemy

Czyli za duży też nie może być? Jaki jest optymalny stosunek objętości cylindra do objętości lufy? (w przydadku cylindra typu 0) W Zbrojowni jest napisane, żeby nie schodzić poniżej 1.8, ale nie jest napisane ilu powinno się nie przekraczać.

#20 PAT_KOZI  | Napisano 24 grudzień 2005 - 13:14

PAT_KOZI
  • Weteran
  • Postów: 504
  • Dołączył: 17-październik 02
  • Miasto: LUBLIN

Wukasz napisał:

Kozi. M4 ma przejsciowa lufe ale miedzy typ 1 a typ 2
no poprawilem sie w jednym zpostow

Wukasz napisał:

Na pewno w "za dużym" cylindrze nie zabraknie powietrza na dlasze popychanie więc imho nie ma problemu.
jak juz pisałem jesli duży byłby taki super to po cholere te inne typy? ekonomiczniej i taniej było by robić jeden dobry dla wszystkich

Cytat

Jaki jest optymalny stosunek objętości cylindra do objętości lufy? (...) W Zbrojowni jest napisane, żeby nie schodzić poniżej 1.8, ale nie jest napisane ilu powinno się nie przekraczać.

gdyby któryś z nas pamietal tą watość to napewno by ją podał
wiem ze innej odpowiedzi oczekujesz ale moze poprostu staraj sie trzymac tej wartości którą znalazłeś nic wiecej nie potrafie powiedziec w tej chwili