Daj cynk

Skocz do zawartości

Reklama płatna

[Oficjalny] SWD Dragunow [A&K]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1419 odpowiedzi w tym temacie

#1401 Shangrii  | Napisano 13 czerwiec 2017 - 09:56

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród
Potfurr - generalnie z tego co pamiętam, to Mendi wspominał ze konwersja ma generalnie samopowtarzalność kosztem kilku FPSów. Z problemów to tylko fakt nacinania suwadła pod rurki by wyregulować hopa i - jeśli mnie pamięć nie myli - brak selektora (chociaż w tym przypadku powinniśmy mówić o bezpieczniku).

Sam sie zastanawiam czy brać SDiK, czy jednak uzbierać ten hajs na PDiK. Chętnie usłyszę opinię.

#1402 Mendi  | Napisano 13 czerwiec 2017 - 13:55

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
@Shangrii
masz częściowo rację, jeśli chodzi o wycinanie suwadła pod STARE pdik, a bezpiecznik dorobiłem. O nowej konwersji nie chcę się tu rozpisywać, wsio będziecie mieć łopatologicznie w artykule. Jest w końcu obrabiany przed publikacją, czyli lada dzień.

Tak mnie odrobinę kusi by zamontować gumkę flat od Modify, taką:
https://gunfire.pl/p...-Up-Modify.html
Jako tako sam klasyczny r-hop się w swd nie bardzo sprawdził, w sensie nie poprawił niczego względem czeskiej komory z guma promyka. A przynajmniej u mnie. Docisk w komorze czeskiej jest i tak na płask, tylko powierzchnia ciut mniejsza. Jako, że rozwiercałem komorę i dawałem szerszy dystanser (z wyciora), ma tak ze 4mm średnicy, to mogłoby wypalić z gumą Modify.

Opinie pod produktem są jak zwykle skrajne. Ma to ktoś, testował?

http://wmasg.pl/pl/news/show/784446

klękajcie narody, jedynie 42 dni w kolejce do publikacji...

#1403 Shangrii  | Napisano 30 czerwiec 2017 - 10:26

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród

Wyświetl postUżytkownik Mendi dnia 27 czerwiec 2017 - 20:46 napisał

http://wmasg.pl/pl/news/show/784446

klękajcie narody, jedynie 42 dni w kolejce do publikacji...

No nareszcie! Czyli już mogę wykładać kasę na stół :icon_biggrin:

Tak dopytam - czy jak natniemy dremelem w 5-10 minut suwadło tak, by było miejsce na wężyki do odciągnięcia suwadła, to ta konwersja nie ma już żadnych wad?

I druga rzecz - W końcu butla, czy jak sie nie ma dostępu do napełniacza, to obskoczy sie to na kapsułce?

I co do czeskich konwersji, to nie wiem czy widziałeś tego najnowszego kwiatka :icon_biggrin:
http://deltashop.pl/...r-soft-gun.html

Użytkownik Shangrii edytował ten post 30 czerwiec 2017 - 10:28


#1404 Mendi  | Napisano 30 czerwiec 2017 - 14:31

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
W tej najnowszej konwersji nie chodzi o wężyki, cała konwersja jest długa i blokuje suwadło. Wydajność na kapsule masz w artykule.

Co jest fajniejsze od koszernego swd? To tak jak w przypadku pięknej, nagiej kobiety - lepsze są dwie, lub dwa koszerne swd:
Dołączona grafika

Drewienka i baki z ostrego, przy czym mój to ma kolbę styraną a drugi ma glanc nówkę z magazynu. W tym niżej idzie jeszcze do wymiany montaż bp-02 pod optykę (to to na fotce zenit 6x40 z angielskimi napisami, bardzo ładny obraz) i do zamontowania jest sdik.

A i taka dygresja dla fanów części Airsoftpro (ja uznają od nich jedynie komory hu), to jest ichnia głowica cylindra pod swd, po oddaniu ok. 200 strzałów przy 600fps. Amortyzator się rozsypuje dosłownie. A dla porównania bartowska głowica z wklejoną stockową gumą, kiedyś moja teraz u kumpla w replice sprężynowej, śmiga bez zmian 4 rok i pewnie drugi raz tyle posłuży.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

#1405 Shangrii  | Napisano 17 lipiec 2017 - 14:00

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród
Panowie, takie krótkie pytanie. Ma ktoś może suwmiarkę i PSO-1 i mógłby powiedzieć jaka jest średnica wewnętrzna osłony przeciwsłonecznej? Zależy mi na tym, bo szkoda mi optyki na przypadkowe ludziki z "eMką sznajperską" strzelające na 30m z auto 500fps i chciałbym dopasować sobie flashkiller (wiem, herezja, ale akurat tu kasa>koszerność) Bo u mnie raz wychodzi 29,65/70mm a raz 29,35 i nie wiem, czy to moja suwmiarka mnie robi w bambuko, czy ja coś źle mierzę.

Edit: dla sprostowania i pewności - luneta oczywiście oryginalna, nie kitajec.

Użytkownik Shangrii edytował ten post 17 lipiec 2017 - 14:01


#1406 Mendi  | Napisano 17 lipiec 2017 - 14:34

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
Jeśli masz oryginalną optykę PSO-1 to olej osłony, tam szkła są grube i szklane (co nie jest obecnie takie pewne). Kilka razy dostałem po swoim POSPie, kulki rozpryskują się na szkle bez uszczerbku dla optyki. A jeśli dostaniesz serię na tubus to w zasadzie też nic się stać nie powinno, to było stworzone z myślą o użytku na broni palnej, przez Ruskich, a oni wiadomo, musieli mieć gniotsa niełamiotsa.

Wyświetl postUżytkownik Mendi dnia 24 czerwiec 2017 - 22:50 napisał

Aście się rozpędzili... no nic, wydzielę to do osobnego topicu, w jakimś głęboko ukrytym dziale.

Jak obiecywałem, tak zrobiłem. Wasze akademickie herezje o spinach i innych Maryniach są przeniesionej TUTAJ
Tam możecie się doktoryzować.

#1407 Shangrii  | Napisano 07 sierpień 2017 - 19:44

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród
Dołączona grafika



Z cyklu: "5 latek a może", czyli przychodzi do mnie człowiek i pyta, czy to się da uratować, bo jego brat wpadł na genialny pomysł zabawy ze swoim synem :D Jak sądzicie - blacha, śruby i epoxy dadzą radę?

#1408 Mendi  | Napisano 08 sierpień 2017 - 09:39

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
Tam już jest jakaś dodatkowa śruba, a pęknięcie było, spawane? Jeśli pękło samo body, to blacha, 2 wkręty/śruby i po sprawie. Trzeba by zaglądnąć od środka co z podstawą na prowadnicę sprężyny. Bo jeśli tam pękło to będzie się to rozjeżdżać.
Lepiej się będzie chyba rozejrzeć za dawcą lub samym body.

#1409 Shangrii  | Napisano 08 sierpień 2017 - 12:22

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród
Pęknięcie bez spawu. to jest idealnie w miejscu cypelka na którym blokuje się dźwignia pokrywy. I chyba poszło tylko tam, więc jest nadzieja.

#1410 Mendi  | Napisano 08 sierpień 2017 - 14:12

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
ANo faktycznie, cypelek do dźwigni. Pęknięty wygląda jak kropla z elektrody.

#1411 Shangrii  | Napisano 08 sierpień 2017 - 16:05

Shangrii
  • Użytkownik
  • Postów: 54
  • Dołączył: 12-listopad 14
  • Miasto: Stalinogród
Ja sam się zdziwiłem, bo to powinno być jedno z mocniejszych punktów... Ale ZnAlowi fizyka jest obca. Ale wygląda na to, ze jest to do uratowania na ten sezon.

#1412 Kiekos  | Napisano 04 wrzesień 2017 - 17:23

Kiekos
  • Użytkownik
  • Postów: 371
  • Dołączył: 24-październik 09
  • Miasto: Toruń
Jakiś czas temu popełniłem operację włożenia magazynka z SWD w skorupę od palnego. Plan był taki, żeby wkład wziąć ze starego magazynka A&K (ze schodkiem na górze). Niestety walające się miałem tylko te nowe (od GFGWD/Koer - bez schodka), a nie udało mi się znaleźć nikogo, kto byłby chętny się zamienić. Stwierdziłem, że zaryzykuję - a nuż się uda i wkład będzie pasował. Kolega Mendi opisywał już kiedyś jak dopasował swój (link), ale że była to inna wersja magazynka, to postanowiłem udokumentować przerabianie swojego. Może poniższy opis i zdjęcia się kiedyś komuś przydadzą i/lub pomogą zdecydować, czy się za coś takiego zabierać.

Pierwszy i w sumie jeden z trudniejszych kroków to znalezienie maga od palnego SWD za rozsądną cenę. Jak już udało mi się jeden dorwać w bardzo dobrym stanie i nie wykosztować jak za zboże, to przystąpiłem do pracy :icon_biggrin:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Powyżej zdjęcia obu magazynków przed jakąkolwiek obróbką i już dopasowanego magazynka od palnego w replice. Nie będę zasypywać posta zdjęciami, poniżej będę tylko wklejał odnośniki. Cała galeria dostępna jest w tym albumie: https://imgur.com/a/pxAuy

Początkowo obawiałem się, że wkład nie będzie pasować. Głównie ze względu na przedni zaczep, który całkowicie musiał zostać zeszlifowany, a jego tylna część jest przednią ścianką kanału podającego kulki. Margines na błąd był bardzo mały (na zdjęciu #21 widać jak niewiele z tej ścianki zostało). Na zdjęciach, gdzie magazynki są jeden na drugim (#4) i koło siebie (#5) widać o ile za wysoki jest magazynek od palnego SWD. Tak jak pisał Mendi - bez szlifierki kątowej z tarczą do metalu całe przedsięwzięcie to robota głupiego. Pilniki i tarniki się przydają w sumie tylko do wykończenia zaczepów, a papier ścierny, żeby wyrównać górę po zeszlifowaniu. Cała reszta raczej wymaga szlifierki, którą ja sobie dodatkowo zamocowałem na stoliczku (#6). Do szlifowania wkładu magazynka wystarczy tani dremel i ostry tapeciak.

Po ucięciu prawie centymetra z góry magazynka (#7) wyszlifowałem go trochę i pilnikiem zjechałem trzpień wystający do wewnątrz z przedniego zaczepu (#8). Po upewnieniu się, że brzegi są proste, a na wysokość powinno być mniej więcej dobrze, zabrałem się za zaczepy. Zarówno przedni jak i tylny są w porządku na szerokość. Tylny zaczep wymagał natomiast spłycenia o około 1mm i zeszlifowania około 2mm z góry i 1mm z dołu (#11). Polecam lekko zaokrąglić krawędź zaczepu, która będzie jeździć po znalowym zwalniaczu magazynka, bo inaczej zaczep go zestruga. Musiałem także trochę zeszlifować sam tył magazynka - na zdjęciu widać miejsca, gdzie jest odsłonięta surowa stal. Przedni zaczep trzeba było zeszlifować od dołu ze 2mm i 1mm na głębokość (#12). Tak obrobiony magazynek wpinał się już do body i zostawiał około 1.5mm miejsca na górę wkładu (#13). Zdziwiłem się, że nie musiałem go szlifować na grubość.

Jeżeli chodzi o sam wkład, to uciąć należy cały przedni i tylny zaczep oraz zebrać około 1.5cm z bocznych przetłoczeń (#19). Ja zeszlifowałem dodatkowo spód wkładu w okolicy otworu na tylną śrubę, żeby zrobić miejsce na wygiętą blaszkę wystającą z dolnej klapki (#20). Blaszkę odpowiednio wyciąłem i wkleiłem do klapki na poxipol (#26, #27). Wkład wchodzi do skorupy na tyle dobrze, że zdecydowałem się go nie wklejać, tylko włożyć na wcisk. Dokleiłem do bocznych przetłoczeń dwa kawałki taśmy maskującej z obu stron (#28). W ten sposób po wciśnięciu wkładu do skorupy (po ówczesnym wsunięciu dolnej klapki na magazynek) siedzi on na tyle ciasno, że nie wypada nawet jak macham nim jak opętany. Klapka nie może się zsunąć, bo blokuje się na wyszlifowanym wgłębieniu w spodzie wkładu.

Odsłoniętą w czasie obróbki stal potraktowałem czarnym lakierem i zmatowiłem drobnym papierem ściernym po wyschnięciu (#24, #25). Początkowo wahałem się, czy nie użyć oksydy na zimno, ale nie miałem jej pod ręką. Udało mi się uzyskać fakturę podobną do całej reszty magazynka, więc jestem zadowolony. Ostatecznie magazynek siedzi ciasno, podaje kulki i wygląda nieporównywalnie lepiej od marnej imitacji dostarczonej z repliką :icon_wink:

W ramach zewnętrznego ukoszerniania repliki poszedłem krok dalej. Na widocznych elementach wybiłem numery seryjne, datę produkcji oraz symbol Izhmashu, tak jak to było robione w palnych SWD.

Dołączona grafika

Sugerowałem się palnym SWD, który jakiś czas temu miałem okazję macać. Popaczałem sobie gdzie i jak miał wybite numery, więc oznaczyłem także zespół spustowy (#32), pokrywę koło zaczepu (#33) i suwadło (#34) (z którego przy wybijaniu odprysnąłem swoją starą farbę, więc musiałem je prysnąć na nowo i jeszcze schnie :icon_biggrin:). Do cyfr użyłem puncy 5mm, a symbol fabryki wybijałem płaskimi śrubokrętami. Jak już miałem złapany kształt, to całość dodatkowo wyskrobałem, żeby oznaczenia były trochę głębsze. Z tego co się orientuję, to SWD miały numery grawerowane w całości ręcznie (a przynajmniej ten, który oglądałem), więc cyferki w żadnym wypadku nie były "równe" i taki sam efekt starałem się uzyskać u siebie.

Jako wisienkę na torcie upiększyłem szczerbinkę (#35). Stwierdziłem, że przyda jej się ten akcent w postaci kresek i cyfr wypełnionych czerwoną farbą (zakosiłem bardzo oczobijny czerwony lakier do paznokci :icon_mrgreen:).

W planach mam jeszcze dorwanie stalowego dwójnogu dedykowanego do SWD (coby się dyndał jak replika wisi na ścianie), dorobienie atrapy rury gazowej (chociaż pewnie niewiele jej będzie widać przez otwory w okładzinach) i zeszlifowanie uchwytu na suwadle, żeby jego kształt przypominał ten z palnego odpowiednika. Niestety dopóki replika to spring z M170, to ta modyfikacja odpada (poza tym oznaczałoby to kolejne malowanie, a na razie mi się nie chce :icon_biggrin:). Może też pokuszę się o przemalowanie wszystkich czarnych elementów, żeby wykończenie bardziej przypominało oksydę niż malowany kitajski znal.

#1413 Mendi  | Napisano 05 wrzesień 2017 - 07:09

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
Cacy. Ładnie to wyszło i opis wyczerpujący, Miałeś w pewnej kwestii ułatwione zadanie względem starszych midów - tamte mają "schodek", w sensie góra wkładu nie jest płaska, przez co wycinanie skorupy z ostrego jest bardziej upierdliwe.
U siebie też mam bicia i numery, poza strzałką iżmaszu - nie miałem odpowiednich punktaków. Ale skoro dało się to zrobić śrubokrętami, to pewnie do tego siądę w wolnej chwili. Poza tym, nie wiem czy się orientujesz, ale w palnym wojskowym numery są również na kolbie i na wewnętrznej stronie okładzin, a w myśliwskich wersjach (Tigr) są bicia również na body, pod suwadłem.

#1414 Kiekos  | Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:02

Kiekos
  • Użytkownik
  • Postów: 371
  • Dołączył: 24-październik 09
  • Miasto: Toruń
Dzięki :icon_biggrin:

Faktycznie wyszło na to, że przeróbka tego nowego mida może być w sumie łatwiejsza, bo góra jest płaska. Domyślam się, że szlifowanie tego schodka do starych midów było bardzo uciążliwe. Przednia ścianka podajnika w tym midzie jest oddzielona pustą komorą od przedniego zaczepu, więc po zeszlifowaniu zaczepu odsłoniła się właśnie taka pusta przestrzeń. Z tego powodu przypadkowe zeszlifowanie tej ścianki i zniszczenie kanału jest bardzo trudne, ale mimo to trzeba uważać :icon_wink:

Co do strzałki w symbolu, to wybijaj śmiało płaskimi śrubokrętami, tylko staraj się znaleźć jak najcieńsze. Ewentualnie jak masz pewną rękę, to możesz sobie przyklejać kawałki taśmy maskującej i wykorzystywać jej brzegi jako prowadnicę pod jakieś narzędzie do grawerowania (ja w ten sposób pogłębiałem rysy).

O oznaczeniach na Tigrach z boku body wiem, ale jakoś mi nie pasowały do wojskowego SWD. Poza tym są bardzo złożone i grawerowane maszynowo, więc odtworzenie tego sposobem chałupniczym byłoby trudne. Na kolbie też widziałem oznaczenia na kilku zdjęciach, ale nie wiem co tam bili :icon_biggrin: Wyglądało to jak 7 znaków (dwie litery w cyrylicy i numer seryjny), ale też nie wszystkie SWD to miały, dlatego nie wiedziałem czy cokolwiek bić na kolbie, czy dać sobie spokój :icon_wink:

Edit:
Tak sobie przypomniałem, że widziałem też oznaczenia na Tigrach np. na skrzydełku selektora (w przypadku SWD to w sumie bezpiecznika) takie same jak na zespole spustowym, ale wybijane bardzo małymi puncami (2 albo 3mm). Na wojskowych SWD tego nie widziałem, chociaż i tak nie mam tak małych wybijaków, więc odpada.

Użytkownik Kiekos edytował ten post 05 wrzesień 2017 - 12:31


#1415 Mendi  | Napisano 06 wrzesień 2017 - 07:38

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław
Drewna radzieckie miały wypalone numery, w sumie duże bo nawet wielkości 7-8mm, według wzoru który opisałeś. Natomiast drewna robione u nas już tego nie posiadały. Mam dostęp do 2 palnych, zdekowanych egzemplarzy swd, to zmacałem je gruntownie.
A co do śrubokrętów, to od czego jest szlifierka, wyprofiluję na żyletki :icon_biggrin:

#1416 shamoth  | Napisano 06 wrzesień 2017 - 15:35

shamoth
  • Użytkownik
  • Postów: 1670
  • Dołączył: 12-czerwiec 08
  • Miasto: Warszawa
Mendi weź lepiej trójkątny pilnik do metalu i go ładnie zaostrz zamiast niszczyć wkrętaki. Jeśli koniec zjedziesz w 3 różnych płaszczyznach to będziesz miał ładne narzędzie do np. wykańczania elementów z brązu jak lufy czy poprawiania linii podziału w modelach plastikowych albo dłutko do miększych metali ;)

#1417 Kiekos  | Napisano 06 wrzesień 2017 - 18:05

Kiekos
  • Użytkownik
  • Postów: 371
  • Dołączył: 24-październik 09
  • Miasto: Toruń
No cóż, musiałem :icon_biggrin: B zrobiłem z trójki i płaskim śrubokrętem dorobiłem jej pionową kreskę.

Dołączona grafika

Muszę też pochwalić bart_a, bo kupiłem u niego nową głowicę cylindra i przyszła bardzo ładnie wykończona. Nie trzeba jej nigdzie polerować, żadnych ostrych krawędzi (średnica 6.19mm, długość 11.98mm).

Dołączona grafika

#1418 headsh00t  | Napisano 11 wrzesień 2017 - 20:12

headsh00t
  • Użytkownik
  • Postów: 5
  • Dołączył: 27-kwiecień 13
  • Miasto: Białystok
Czy ktoś dokonał modyfikacji swd a&k na swu? Chciałbym coś takiego zrobić , ale zastanawiam się jak przenieść zespół spustowy aby działało. Linka stalowa 2mm od języka spustowego z przodu przeciągnięta w środku body i do zespołu spustowego zawinięta obok Pina od spustu i za ramię zaczepu z tyłu. Muszę coś po kombinować.

#1419 Kirdanek  | Napisano 11 wrzesień 2017 - 21:13

Kirdanek
  • Użytkownik
  • Postów: 17
  • Dołączył: 07-lipiec 08
  • Miasto: Chorowice k. Krakowa
Ktoś się orientuje, jaka ładownica na atrapy pocisków pasuje do kolby SWD? Szukam czegoś w tym stylu, tylko w kolorze oliwkowym.

www.camoparty.pl/img/ladownica_swd.jpg

Użytkownik Kirdanek edytował ten post 11 wrzesień 2017 - 21:18


#1420 Mendi  | Napisano 12 wrzesień 2017 - 07:37

Mendi
  • Supermoderator
  • Postów: 3825
  • Dołączył: 28-maj 06
  • Miasto: Jarosław

Wyświetl postUżytkownik headsh00t dnia 11 wrzesień 2017 - 20:12 napisał

Czy ktoś dokonał modyfikacji swd a&k na swu? Chciałbym coś takiego zrobić , ale zastanawiam się jak przenieść zespół spustowy aby działało. Linka stalowa 2mm od języka spustowego z przodu przeciągnięta w środku body i do zespołu spustowego zawinięta obok Pina od spustu i za ramię zaczepu z tyłu. Muszę coś po kombinować.
O ile wiem, to tylko MrShutze przerobił aega od cymy na swu. Springa raczej ciężko będzie przerobić i wygodnie obsługiwać. Konwersja gazowa pdik sporo by ułatwiła jednak chętnych jakoś brak.

Wyświetl postUżytkownik Kirdanek dnia 11 wrzesień 2017 - 21:13 napisał

Ktoś się orientuje, jaka ładownica na atrapy pocisków pasuje do kolby SWD? Szukam czegoś w tym stylu, tylko w kolorze oliwkowym.



W zasadzie wszystkie dostępne ładownice na kolby są robione w kształcie trójkąta i pasuje to na większość karabinów myśliwskich i wyborowych. W swd kolba jest raczej na planie kwadratu, gotowych rozwiązań nie ma, ale jets sporo firm i forumowiczów szyjących i jak im dasz kolbę to ci uszyją.


A tak btw, to dorwałem 2 komplety oryginalnych okładzin do swd. Jedne poszły na pniu, a drugie muszę lekko odnowić. Nie wiem jeszcze czy zrobić je szelakiem na miodowo czy ciemne, jakby ktoś był chętny to dajcie znać na pw. Cena kompletu to 200zet.